התמונה של הסוכיות מחו"ל. אילוסטרציה: צילום מסך

פייק תות: לא סוכריות קופצות ולא סמים

ההודעה המבהילה על סוכריות סמים עשתה לה כנפיים וכשמדובר בעידן המסרים המהירים גם נפוצה בכל הארץ וזורעת בהה בקרב הורים תמימים. משרד החינוך: "ההודעה אינה נכונה. יש להרגיע את ההפצה של ההודעה"

פורסם בתאריך: 14.1.18 15:19

     

"יש דבר מאוד מפחיד שקורה בבתי הספר עכשיו – כולנו צריכים להיות מודעים. יש סוג של קריסטל-מת' שנראה כמו סוכריות תות של ממתק sizzles שקופץ בפה. זה גם מריח כמו תות והוא ניתן לילדים בחצר בית הספר. הם קוראים לזה תות או תות שדה". זאת לשון ההודעה הנפוצה בשעות האחרונות בקבוצות וואטסאפ רבות של הורים באשקלון ובכל רחבי הארץ.

בשעות האחרונות מופצת באפליקציות המסרים המהירים וברשתות החברתיות הודעה מבהילה שמזהירה הורים מפי סמים בתחפושת סוכריות שמופצות בבתי ספר ברחבי הארץ. מבדיקה עולה כי מדובר בהודעה שהופצה בחו"ל ואשר תורגמה בתוכנת תרגום לעברית והופצה ללא כל הצדקה ככל הנראה כדי לזרוע בהלה.

אחת האמהות שהעבירה את הידיעה המחישה את הבהלה לכתב "השקמה-חולון": "התקשרתי לבן שלי פעמיים מאז הבוקר לוודא שהוא לא אוכל שום ממתק שילד נותן לו. התקשרתי לוודא עם אמהות אחרות שכולן נזהרות".

גם במשרד החינוך ניסו הבוקר להרגיע גל הבהלה. "ההודעה הזו שרצה עכשיו בווטסאפ (קרוב לוודאי) אינה נכונה. הדבר הזה לא הגיע לארץ, וככל הנראה מדובר בתרגום של טקסט באנגלית (שימו לב שהניסוח נראה כמו תרגום)" עוד ביקשו מההורים "להרגיע את ההפצה של זה. אין טעם להלחיץ לחינם את ההורים. אנחנו מתואמים בנושא עם משטרת ישראל והרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול – וככל שיהיו התפתחויות בנושא נעדכן. כמו כן, אם למישהו יש מידע שאכן זה קיים בארץ – אנא עדכנו".

ככלל ראוי להתעדכן בכלי התקשורת המקובלים מאשר לייחס חשיבות מיותרת להודעות המופצות באפליקציות המסרים וברשתות החברתיות מבלי אחריות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר