מכללת אשקלון. צילום: אלירם משה
מכללת אשקלון. צילום: אלירם משה

סטודנטים באשקלון: 40 דקות נסיעה בכל יום ללימודים

סקר שביצעה עמותת אור ירוק מגלה כי הסטודנטים במכללה המקומית מבזבזים כל יום 40 דקות בממוצע להגיע ללימודים

פורסם בתאריך: 2.1.18 10:45

     

אשקלון נלחמת בפקקים? איך מגיעים 7000 הסטודנטים הלומדים במכללה האקדמית אשקלון בכל בוקר ללימודים? עמותת אור ירוק ביצעה בחודשיה הראשונים של שנת הלימודים האקדמית סקר מיוחד שבדק את תדירות השימוש של סטודנטים בכל רחבי הארץ בתחבורה ציבורית. מהסקר עולה כי 77% מהסטודנטים בכל רחבי הארץ אינם מגיעים ללימודים בתחבורה הציבורית, אלא בדרכים אחרות.

הסקר המדגמי נערך בקרב כ-1,500 סטודנטים שלומדים ב-56 מוסדות אקדמיים שונים (מתוך 62 מוסדות שקיימים בסך הכל) והוא נערך במהלך שלושת השבועות הראשונים של הלימודים.

כאשר נשאלו הסטודנטים כמה זמן לוקח להם להגיע מהבית אל האוניברסיטה/מכללה התברר כי בממוצע יבזבז כל סטודנט כ-40 דקות בכל יום בדרכו אל המוסד האקדמי לכל צד (שעה ו-20 דקות בכל יום). 30% אף טענו כי לוקח להם מעל 50 דקות בכל יום להגיע אל מוסד הלימודים. על פי ממצאי הסקר, העלות הממוצעת לנסיעה לסטודנט ביום היא 28.5 ₪.

בין המוסדות האקדמיים שנכללו בסקר הסטודנטים המדגמי גם המכללה האקדמית אשקלון. מהסקר עולה כי:

משך הזמן הממוצע שלוקח לסטודנט להגיע למכללה האקדמית אשקלון הוא 40 דקות. עלות הוצאה ממוצעת לסטודנט ביום על נסיעה – 39.5 ₪.

תחבורה ציבורית באשקלון. מעט מידי, חלש מידי. אילוסטרציה: אלירם משה

"קשה להיות סטודנט במדינת ישראל. מעבר לשכר הלימוד הגבוה, המגורים והמחיה היקרים, סטודנטים רבים נאלצים להחזיק גם רכב פרטי כדי להגיע ללימודים כי אין להם תחבורה ציבורית נוחה וזמינה מהבית אל האוניברסיטה או המכללה. במקום לנצל את השעות הפנויות לעבודה וללימודים, רבים נאלצים לעבוד במספר עבודות  כדי לממן את הרכב פרטי" אומר מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה ומסביר "תחבורה ציבורית זה מוצר צריכה בסיסי עבור השכבות החלשות והוא חייב להיות זמין ונח עבורן, כך הם יוכלו לחסוך כסף רב ושעות רבות שמתבזבזות בכבישים הפקוקים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את התחבורה הציבורית אל מוסדות החינוך עבור הסטודנטים כדי לעודד יותר ויותר סטודנטים להשתמש באוטובוס במקום ברכב הפרטי".

בדרך ללימודים גם על אופניים חשמליים. צילום: אלירם משה

מהסקר עולה תמונה עגומה אודות השימוש של הסטודנטים בתחבורה הציבורית בישראל. רוב הסטודנטים לא מגיעים ללימודים בתחבורה הציבורית ולמעשה מבזבזים בכל יום כמעט שעה וחצי בממוצע בדרכים אל המוסד האקדמי ובחזרה. המצב הזה הביא את רובם הגדול להודות: לו תהיה תחבורה ציבורית נגישה ונוחה נעשה בה שימוש ונשאיר את הרכב בבית.

אילוסטרציה. מכללת אשקלון

סקר אור ירוק: רק אחד מכל ארבעה סטודנטים מגיע בתחבורה הציבורית ללימודים:

  • 52% מהנשאלים טוענים כי הם מגיעים ללימודים ברכב הפרטי, 23% מגיעים בתחבורה הציבורית, 10% מגיעים בטרמפים, 8% מגיעים ברגל, 5% מגיעים באופניים חשמליים ו-2% מגיעים באופנוע.
  • כמעט אחד מכל שני סטודנטים (42%) העיד כי אין לו תחבורה ציבורית נגישה וזמינה מהבית אל האוניברסיטה או המכללה.
  • אחד מכל שלושה סטודנטים (36%) טוען כי החניון איננו מסודר או לא קיים כלל, בקרבת המוסד האקדמי.
  • אחד מכל עשרה (12%) טוען כי המעבר מהאוטובוס למוסד האקדמי איננו מסודר ובטוח.
  • אחד מכל שני סטודנטים (49%) שאינם מגיעים בתחבורה הציבורית טענו כי במידה וזו תהיה זמינה ונגישה הם ישאירו את הרכב/אופניים/אופנוע בבית ויעשו שימוש בתחבורה הציבורית.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר