מתכוננים לתחרות. צילום: דוברות העירייה

מחר לראשונה באשקלון: אליפות סייבר עירונית

התלמידים שעברו את השלב הבית ספרי ישתתפו בתחרות העירונית במסגרתה יצטרכו להוכיח את הידע שלהם ביסודות התכנות עליהם שקדו במטרה להעפיל לאליפות הארצית

פורסם בתאריך: 5.12.17 08:19

     

אחרי ההישגים שבהם זכו תלמידים מאשקלון בתחרות הסייבר הארצית הגיעה העת לתחרות עירונית. אליפות הסייבר העירונית הינה תחרות תוכנה לנוער, בשם SkillZ, המתרחשת בעולם המשחק הווירטואלי. התחרות חושפת את התלמידים בדרך חווייתית לעולם טכנולוגי מתקדם ושמה דגש על מיומנויות חשיבה, פיתוח יכולת לימוד עצמאית, עבודת צוות, עמידה בלוח זמנים וחשיבה מחוץ לקופסה.

התחרות מבוססת על משחק רשת שבו התלמידים כותבים קוד שמשחק נגד הקודים שכתבו הקבוצות המתחרות. כדי להצליח במשימות יש לחלק משימות, לעבוד בצוות, להתנהל נכון עם גרסאות קוד ולמעשה לנהל פרויקט תוכנה כפי שמנהלים אותו בתעשיית ההיי-טק. את התלמידים מלווים מורים למדעי המחשב ומנטורים מהתעשייה שיתנו להם הכוונה הנחיה וייעוץ.

מתכוננים לתחרות. המורה והתלמידים. צילום: דוברות העירייה

האליפות מהווה אבן דרך במסלול שהמתמודדים יעברו במטרה להעפיל לקראת שלב האתגרים ושלב הגמר מחר. בחודש האחרון, ככל שהתקרב מועד אירוע הגמר, קיבלו הנבחרות אתגרים שבועיים לפיצוח ולמעבר לשבוע הבא והתקיימו סבבי טורניר בין כל הנבחרות. נבחרות שפיצחו את כל האתגרים השבועיים ודורגו במקומות הראשונים יגיעו מחר לשלב הגמר.

אירוע האליפות ייערך כאמור מחר (יום ד'), באשכול פיס מקיף א' בין השעות 9:00-16:00, בהשתתפות כ-100 תלמידים הלומדים במגמת מדעי מחשב והנדסת תוכנה. כמו כן, תגיע נציגת סייבר לבנות, לטובת העצמה נשית.

שר החינוך מתרשם מתלמידי מגמת סייבר ורובוטיקה בישיבת צביה. צילום ארכיון: אייל אסרף.

בעיריית אשקלון מסרו היום כי מדובר בפרויקט משותף של משרד החינוך, איגוד התעשיות המתקדמות, הנהלת הסייבר הארצית ומרכז להוראת הסייבר. האליפות פתוחה לכל התלמידים הלומדים בכיתות – י-יא-יב, להם יש את הידע ואת יכולת לתכנת באחת משפות התחרות: Java ,C#, Python, ונרשמו דרך בתי הספר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר