הרב יעקב אביטן ואיתי סהר לפני הבחירות
הרב יעקב אביטן ואיתי סהר לפני הבחירות

סאגת המנדט הנוסף חוזרת: איתי סהר מבקש לספור שוב את הפתקים

סהר עתר לבית המשפט וטוען כי מקור מחדר הספירה סיפר לו כי הכשירו פתקים פסולים של שס"ג ולכן דורש לעיין בפתקים. הרב אביטן בתגובה: "דברי הבל ורעות רוח"

פורסם בתאריך: 2.4.19 15:48

     

הבחירות אמנם כבר נשכחו אבל המאבק על המנדט בין סיעת מופת לשס"ג נפתח שוב. בסיעת מופת מתקשים להשלים עם ההחלטה האחרונה שפסק בית המשפט ובעקבותיה חברת המועצה מטעמם עד אז, עו"ד אווה טוטאי פינתה את מקומה במליאת מועצת העיר לטובתו של חי דהרי מסיעת שס"ג שנכנס לכהן במקומה.

שתי הסיעות, שכבר במצען האחת מכוונת לפלורליזם אזרחי ותרבותי והשנייה דווקא דוגלת בשמרנות הלכתית מוצאות את עצמן מתגוששות בבתי משפט כבדרך קבע.

אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

סיעת מופת בראשותו של חבר המועצה, עו"ד איתי סהר מבקשת בימים אלה מבית המשפט לערער על תוצאות הבחירות למועצת העיר ולספור שוב את הפתקים.

תזכורת: לאחר ספירת הקולות בבחירות האחרונות למועצת העיר נקבע כי סיעת שס"ג בראשותו של הרב יעקב אביטן קיבלה 7,358 קולות (3 מנדטים) וסיעת מופת קיבלה 3,084 קולות (מנדט אחד). כדי לקבל מנדט נוסף חסרו לשס"ג 1,218 קולות ואילו למופת חסרו רק 1,204. לפי כך נקבע כי את המנדט הנוסף תקבל סיעת מופת.

הצבעה בישיבת המועצה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ישיבת מועצת העיר. האם ישנו שוב זהות חברי המועצה? צילום: דוברות עיריית אשקלון

שס"ג ערערה לבית המשפט וטענה כי בשתי קלפיות היו טעויות חישוב ובעקבות כך מופת קיבלה 41 קולות בטעות. בית המשפט נעתר לבקשתה של שס"ג, פסק לשנות את תוצאות הבחירות וכתוצאה מכך מופת נותרה עם חבר מועצה אחד ושס"ג הגדילה את כוחה לכדי ארבעה מנדטים.

טוטאי נפרדה ממועצת העיר ובמקומה הושבע חי דהרי שכיהן כבר כחבר מועצה בחצי הראשון של תקופת הקדנציה הקודמת.

כעת משיבה סיעת מופת מלחמה, עותרת לבית המשפט ופותחת את המאבק ככל הנראה בקרב מאסף לפני שתוצאות הבחירות נחתמות סופית.

אם שס"ג בעתירתה מצאה את יהבה בקלונה של מופת הרי שמופת עושה בדיוק את אותו מהלך וטוענת כי לפחות 30 פתקי הצבעה נכתבו בצורה שאינה מתיישבת עם דרישות הדין ודינם להיפסל.


באותו עניין:


"נמסר לי מאדם שנכח בחדר בזמן ספירת הקולות של הקלפי המיוחדת של קולות החיילים כי ישנם לפחות 30 פתקי הצבעה  שנספרו לטוב סיעת שס"ג שנכתבו בצורה שאינה מתיישבת עם דרישות הדין ובנסיבות האלה – דינם להיפסל" הצהיר עו"ד סהר בתצהיר שצורף לעתירה והוסיף "מאותו אדם אשר בשל סיבות פוליטיות ביקש שלא להיחשף ולהזדהות נאמר לי כי פתקי ההצבעה הנ"ל לא נכתבו באופן הנדרש בהוראות החוק, כך שהם אינם כוללים את אותיות הרשימה (שס"ג) כלל וכלל".

קולות החיילים. סמל רועי לנגה לוחם בגדוד קרן (411) התופס קו בחטיבה המרחבית מנשה ממש את זכותו ומצביע בקלפי הצבאית. צילום: דו"צ


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2K7kMOD


באם בית המשפט יעתר לבקשתה של מופת ואכן ימצאו פתקים שנרשמו שלא על פי הדין ייתכן שנראה את הגלגל מתהפך שוב ואת טוטאי מאיישת את כסא מועצת העיר במקומו של דהרי.

הרב יעקב אביטן אמר היום בתגובה "דברי הבל ורעות רוח. שיפתחו את כל הקלפיות ומה שבית המשפט יחליט אני מקבל עלי את הדין. עד עכשיו הלכתי לפי האמת והיושר ואנשים הולכים במרמה ועורמה אבל מה שבית המשפט יחליט אנחנו נקבל אנחנו מדינה של צדק" והוסיף "שיגישו עוד כמה עתירות, אני מאחל לסיעת מופת בהצלחה".

ממשרד הפנים וועדת הבחירות המרכזית נמסר: "באם הוגשה עתירה, תשובת משרד הפנים תינתן בבית המשפט".

מעיריית אשקלון וועדת הבחירות המקומית לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר