לחיצת יד קרה. שמעוני וגלאם בבית המשפט. צילום: יוסי פרטוק
לחיצת יד קרה. שמעוני וגלאם בבית המשפט. צילום: יוסי פרטוק

בית המשפט: איתמר שמעוני ישלם 30 אלף ש"ח לתומר גלאם

השופט אליהו ביתן קבע כי ההוצאות המשפט שישלם שמעוני יעמדו על 50 אלף ש"ח. כך ש-30 אלף ש"ח ישולמו לראש העירייה ועוד 20 אלף ש"ח למנהל הבחירות ליאור קלצ'קין. "הוצאות אינן עונש", כתב השופט אליהו ביתן

פורסם בתאריך: 7.1.19 14:11

     

הבוקר הגיש ראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני, את תגובתו לבית המשפט וביקש ממנו לדחות את הבקשות של ראש העירייה, תומר גלאם ומנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין, לחייב את שמעוני בהוצאות בגין ערעור הבחירות שהגיש. כעבור שעות ספורות מסר השופט ביתן את תגובתו וקבע כי שמעוני ישלם הוצאות משפט בגובה 50 אלף ש"ח. 30 אלף ש"ח ישולמו לגלאם ועוד 20 אלף ש"ח לקלצ'קין.

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

בתגובתו לבית המשפט מסר שמעוני, באמצעות עורך דינו, דניאל כהן כי שמעוני חזר בו מהערעור רק לאחר שקיבל את נתוני מערכת הנד"ב, אשר מספקת נתונים בזמן אמת ביום הבחירות וכן תצהיר של מי שהוציא את הנתונים מהמערכת, "קודם להגשת תצהיר זה קדמו שורה של הודעות סותרות משתנות ו/או מתחלפות של מנהל הבחירות וב"כ עו"ד קרץ בכל הקשור לנתוני מערכת הנד״ב ו/או נתונים אחרים התומכים בטענת "הזיוף" בכלל ובטענה כי הפרוטוקולים והאסמכתאות שצורפו להודעת הערעור זויפו לכאורה בעת שהיו במשמורת בחזקתו של מנהל הבחירות. בשים לב לטענתו כי יש זהות בין המסמכים שהיו בחזקתו לבין המסמכים שצורפו לערעור אולם המסמכים שהיו בחזקתו נגנבו, זויפו והוחזרו בדרך כלשהי".

עו"ד דניאל כהן

עו"ד דניאל כהן

עוד נטען כי כי החל מיום 20/11/2018 מנע בפועל מנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין, מנציגיו של שמעוני, את המשך עיון וצילום הפרוטוקולים וכשבמקביל סורבה בקשתם לקבל את נתוני מערכת, לא יכול היה שמעוני לוותר על זכותו לערער לבית המשפט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שמעוני אף מציג את הודאת המדינה בשגיאה של ספירת הקולות, מה שתרם לשמעוני עוד כ-170 קולות, כהוכחה לצדקת הגשת הערעור. בנוגע לטענה של השופט כי שמעוני הגיע בידיים שאינן נקיות נטען כי שמעוני הוא זה שניגש והגיש את התלונות למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה וכי הזיוף של הפרוטוקולים יכול היה להיעשות בכל שלב, אפילו בהיכל הספורט שם נספרו הקלפיות.

איתמר שמעוני, אביבית סימני ואמנון גלולה, בדיון בבית המשפט

איתמר שמעוני, אביבית סימני ואמנון גלולה, בדיון בבית המשפט

בשולי הדברים הציג שמעוני טענה של פעיליו אביבית סימני ואמנון גלולה שנחקרו במשטרה בפרשת זיוף הפרוטוקולים, טענו בתצהיר שהגישו לבית המשפט, כי הוצגו להם נתונים ממערכת נד"ב, ולדברי שמעוני מדובר בנתונים אשר המדינה טענה כי אינם קיימים.

השופט שקיבל את התגובה של שמעוני, קבע כי על שמעוני לשלם הוצאות משפט בגובה 50 אלף ש"ח. "אני מחייב את המערער בהוצאות משיב 2 (ליאור קלצ'קין) בסך של 20 אלף ש"ח ובהוצאות המשיב 3 (תומר גלאם) בסך של 30 אלף ש"ח… אני מוצא לנכון להעיר לטענות המערער, כי הוצאות אינן בבחינת עונש, והשיקולים הנוגעים להן, כידוע, כוללים מגוון נתונים ואיזונים", כתב השופט ביתן והוסיף כי גם כאשר הציע לשמעוני למשוך את ערעורו הוא לא טען כי זה ייעשה ללא הוצאות.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר