שמעוני וגלאם. כל אחד בצד אחר מתכוננים לפתיחת הדיון.
שמעוני וגלאם. כל אחד בצד אחר מתכוננים לפתיחת הדיון.

גלאם והפרקליטות דורשים: לחייב את שמעוני בהוצאות משפט

ראש העירייה, תומר גלאם, אמר לבית המשפט כי הערעור אילץ אותו לשכור עורכי דין ולשלם שכר טרחה של למעלה מ-50 אלף ש"ח. הפרקליטות גם כן דרשה להטיל על שמעוני הוצאות "שיביאו לידי ביטוי את העבודה האינטנסיבית בניהול הליך הסרק"

פורסם בתאריך: 31.12.18 12:19

     

לאחר מחיקת ערעור הבחירות שהגיש איתמר שמעוני לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, הורה השופט אליהו ביתן לצדדים להגיב לעניין הוצאות המשפט. מתוך שלושת המשיבים (תומר גלאם, מנהל הבחירות וועדת הבחירות), רק שניים בינתיים הגיבו: ראש העירייה, תומר גלאם והפרקליטות בשם מנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין.

גלאם דרש באמצעות עורכי דינו רנאטו ואהוד יאראק, כי בית המשפט יטיל על שמעוני לשלם את הוצאותיו ושכר הטרחה המשפטי "בשיעור שישקף את העובדה שלערעור הבחירות לא היה בסיס מלכתחילה ואת כל יתר ההתפתחויות בתיק".

תומר גלאם בבית המשפט

ראש העירייה, תומר גלאם בבית המשפט

בבקשה צוין עוד כי גלאם נאלץ להוציא מכיסו למעלה מ-50 אלף ש"ח בשל ערעור זה, "עסקינן בערעור מחוסר כל עילה, הנסמך על מסמכים מזויפים והחל מהגשתו ועד למחיקתו הסופית, ובנוסף לכך הטריח המערער את בית המשפט הנכבד ואת הצדדים בלא פחות מתשע(!) בקשות שונות, חסרות יסוד כשלעצמן… ביהמ"ש הנכבד איפשר למערער לחזור בו מערעורו כבר בדיון הראשון ושוב בשני, אך המערער סירב פעם אחר פעם, כך שהמשיב 3 (גלאם) ובא-כוחו נאלצו להשקיע שעות בניהול ההליך חסר הבסיס הזה. כל זאת, כאמור, בנוסף לצורך להתייצב לשלושה דיונים בפני בית המשפט הנכבד. נוכח העובדה שהמשיב, ראש עיריית אשקלון, נאלץ, תחת טיפול בענייניה של העיר, לעסוק בערעור הסרק שהגיש המערער, ונדרש, כמובן, לממן מכיסו ייצוג משפטי הולם, זכאי הוא לכך שהמערער ישיב לו את ההוצאות ואת שכר הטרחה שנאלץ לשלם, בשווי של למעלה מחמישים אלף ש"ח".

גם הפרקליטות הצטרפה לדרישה הזו להטיל על שמעוני הוצאות משפט. בהודעה לבית המשפט טענה הפרקליטות, באמצעות עו"ד אורית קרץ, כי שמעוני "המשיך להתעקש על ניהול הליך סרק, כמו זמנו היקר של בית המשפט הנכבד נתון לרשותו, ללא כל סיכון בהתנהלות זו. התעקשות המערער (שמעוני) לנהל את ההליך חרף היות המסמכים עליהם הוא מסתמך מזויפים גררה את המשיבים ואת ביהמ"ש להליך סרק אינטנסיבי מאד, שנמשך כמעט 30 ימים, במהלכם נדרשה המדינה להכין תשובה ותגובה עליהם טרחה זמן רב ולהתייצב לשני דיונים אשר כל אחד מהם ארך שעות".

נציגת הפרקליטות ועורכי הדין של תומר גלאם

נציגת הפרקליטות, עו"ד אורית קרץ, ועורכי הדין של תומר גלאם

עוד טענו בפרקליטות כי מנהל הבחירות בעצמו, ליאור קלצ'קין השקיע זמן רב בהכנת התייחסויות מפורטות לערעור, בניתוח הפרוטוקולים המלאים ובהתייצבות לשני דיונים מביתו שבמרכז הארץ. "גם ההליך גופו נוהל מתחילתו ועד סופו תוך הכפשת מנהל הבחירות והוצאת דיבתו רעה, ללא כל בסיס עובדתי ו/או משפטי. כך, למשל, בכתב הערעור נטען כנגד מנהל הבחירות כי הוא 'נהג בצורה רשלנית ועלול שאף נפסדת ובניגוד להנחיית חוזר מנכ"ל משרד הפנים והנחיית היועץ המשפטי לממשלה'. טענה שלא הוכחה ואין לה בסיס".



עוד נכתב כי שמעוני "הגדיל לעשות עת האשים את מנהל הבחירות בביצוע עבירה פלילית(!), לא פחות. גם באילו יש כדי להעיד על חוסר תום ליבו של המערער ועל האופן בו בחר לנהל את הליך הסרק אותו יזם ועל קיומו התעקש, הגם שהתברר לו נכוחה, לכל הפחות עם קבלת כתבי התשובה מטעם המשיבים – כי אין בהליך בשר, אף לא עצם".

ליאור קלצ'קין

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין

לבסוף דורשים בפרקליטות כי בית המשפט יחייב את שמעוני בהוצאות משפט משמעותיות, "אשר ישכללו ויביאו לידי ביטוי את העבודה האינטנסיבית והמשאבים הרבים שנדרשו ממנהל הבחירות ובאי כוחו בניהול הליך הסרק שהוגש על ידי המערער וכן יביאו לידי ביטוי את האופן בו בחר המערער לנהל את ההליך, בחוסר תום לב יוצא דופן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד נמסר מהפרקליטות כי חקירת המשטרה בעניין הפרוטוקולים המזויפים עדיין נמשכת.

השופט אליהו ביתן קבע כי על שמעוני להגיב לדברים בתוך שבעה ימים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר