הסכם ההשעיה
הסכם ההשעיה

המסמכים מגלים: שמעוני לא אומר את האמת לציבור

הסכם ההשעיה קובע שוועדת ההשעיה תתכנס לדיון בחודש נובמבר וגם כך, ההשעיה תימשך עד "חודש לאחר הבחירות" ולא ביום הבחירות כפי ששמעוני טוען. "איתמר לא שיקר את הציבור", נמסר ממטהו. "שמעוני לא יכהן עד תום ההשעיה" נמסר ממשרד הפנים

פורסם בתאריך: 21.8.18 13:26

     

ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני מפזר לכל עבר כי השעייתו מתפקיד ראש העירייה תסתיים ביום הבחירות וכי לאחר שייבחר אין כל מניעה שיתפקד כראש עיר. שמעוני אומר זאת מעל כל בימה ובכל ראיון כמו גם בראיון שהעניק לרדיו דרום לפני שבוע. "אין שום מניעה שאכהן ואנהל את העיר, אני מושעה עד ליום הבחירות ולא אחרי", אמר שמעוני בראיון.

גם בכנס הבחירות שקיים בתחילת החודש באולמי טליה אמר שמעוני מעל הבמה: "ועדת ההשעיות השעתה אותי עד לבחירות ולא יותר. כי אני מנצח ואני אחזור לנהל את העיר ביד רמה", אמר שמעוני לקול תשואות הקהל.

האם מדובר באמת לאמיתה או בזריית חול בעיני ציבור הבוחרים שבאמת מייחל לעיר הזו את האיש הטוב ביותר שיוכל לשרת אותה?

לגעת בו. איתמר שמעוני מתקבל על ידי אלפי התומכים

ייתכן שלכאורה איתמר שמעוני הוא אכן מועמד מוכשר ונמרץ שעשה רבות לטובת העיר ובכוונתו להמשיך לעשות זאת גם בעתיד, ייתכן גם שהכריזמה והחיוך שלו שכבשו את לבם של רבבות מתושבי העיר גורמת לתושבים רבים לטמון את ראשם בחול באשר לחשדות החמורים המיוחסים לו, ייתכן אף שבסופו של הליך משפטו הוא ינוכה מכל רבב. הכל פתוח.

אלא שמנגד לכל אלה עומדת האמת, שלמורת רוחו של שמעוני אינה עולה בקנה אחד עם הצהרותיו.

ל'כאן דרום' הגיע העתק ההסכם שנחתם בין פרקליטיו של שמעוני עו"ד מנחם רובינשטיין ועו"ד גבריאל רפפורט מול נציגי פרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד סילביה רביד ועו"ד יסכה פישר יוסף.

"חודש לאחר הבחירות" הסכם הארכת ההשעיה שקובע מתי היא תסתיים

"חודש לאחר הבחירות" הסכם הארכת ההשעיה שקובע מתי היא תסתיים

בהסכם שבעצם הביא לביטול הישיבה של ועדת ההשעיה שהייתה אמורה להתקיים בחודש מאי השנה, הסכימו הצדדים להאריך את תקופת ההשעיה. ההסכם נחתם על ידי הצדדים וקיבל תוקף של החלטה. כך נכתב בפירוש בסעיף הראשון של ההסכם: "מוסכם על הצדדים, כי השעייתו של המשיב, מר איתמר שמעוני, מכהונתו כראש עיריית אשקלון, תוארך עד ליום 30.11.2018, חודש לאחר תאריך הבחירות ברשויות המקומיות".

החלק השני של ההסכם

החלק השני של ההסכם

הטענה של שמעוני, לאור המסמכים הללו, כי השעייתו מסתיימת בבחירות אינה אמת, כמו גם טענתו כי אין מניעה שיכהן בתפקיד. מאחר שאם שמעוני יבחר לתפקיד ראש העירייה, שאלה זו עשויה להיות מונחת לפתחה של ועדת ההשעיות, אשר יתכן שתידרש להחליט אם להאריך את ההשעיה או לסיים אותה.

על פי ההסכמות שאליהן הגיעו נציגות הפרקליטות ועורכי הדין של שמעוני, הוועדה תתכנס לדון בהמשך ההשעיה בתאריך 6 בנובמבר בשעה 11 בבוקר.

באותו עניין:

זו לשון החוק: "הושעה ראש רשות מכהונתו ובמהלך תקופת ההשעיה התקיימו בחירות לראש הרשות ומי שהושעה כאמור נבחר שוב לכהן כראש הרשות, תימשך השעייתו של ראש הרשות עד תום תקופת ההשעיה".

איתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

איתמר שמעוני

הועדה המיוחדת להשעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתב אישום הוקמה בשנת 2014 בעקבות 'חוק ההשעיה' שיזם שר הפנים ואשר אושר פה אחד במליאת הכנסת. החוק קבע לראשונה אפשרות להשעיית ראשי רשויות לתקופה של שנה, שניתן שתוארך בהחלטה נוספת של הוועדה, במקרה שמוגש נגדם כתב אישום חמור, ושבגינו לא ראוי שראש הרשות ימשיך בכהונתו, במהלך ההליך המשפטי המתקיים נגדו. דיון בוועדה מתקיים רק לאחר קבלת פניית היועץ המשפטי לממשלה ולאחר הגשת כתב אישום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בראשות הוועדה המיוחדת עומד השופט בדימוס, מנהל בתי המשפט לשעבר משה גל, אשר ממונה על ידי שרי הפנים והמשפטים, את החברים בוועדה ממנה שר הפנים. חברי הוועדה הנוכחית הם: עו"ד מרים רוזנטל, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, וכן מוטי אביסרור שכיהן כראש המועצה המקומית ירוחם. הוועדה מתכנסת במשרד הפנים בתל-אביב.

אם שמעוני ייבחר לקדנציה נוספת, יתכן שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט יבקש מהוועדה להשעות את שמעוני לתקופה נוספת, כפי שביקש לפני חודשים ספורים.

ידרוש המשך השעיה? היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: אילן אסייג

אם ייבחר שמעוני וגם יושעה כאמור על ידי הוועדה, מי שייכנס לנעליו הוא הבא אחריו ברשימה. מספר 2 שלו.

ביקשנו גם את התייחסות משרד הפנים בנוגע להצהרות של שמעוני על כהונתו לאחר הבחירות וכך נמסר בתגובה: "לגבי התמודדות איתמר שמעוני בבחירות לרשויות המקומיות, במידה וייבחר וטרם הסתיימה תקופת השעייתו הוא לא יכהן עד לסיומה".

ממטה איתמר שמעוני נמסר בתגובה: "ישנם מועמדים כאלה ואחרים, וכולם הרי יודעים במי מדובר, שטוענים שאיתמר לא יוכל להתמודד ולכהן בתפקיד. אותם מועמדים חושבים שאם הם יפיצו מידע שקרי ומסולף במסרונים אנונימיים ומתחזים ("חדר החדשות" וכדומה) ויטרידו את התושבים עם "פייק ניוז" חדשות לבקרים, אז הם יזכו לעוד פתקים בקלפי. כולם הרי מבינים את השיטות הנפסדות האלה שבהם הם נוקטים. הציבור חכם מספיק כדי להבין מי עומד מאחורי המניפולציות הזולות האלה שהם מנסים לעשות על הציבור תוך הכפשות נגד איתמר משפחתו. תושבי אשקלון רוצים לראות את העיר שלהם חוזרת למסלול העשייה והפיתוח, כפי שאיתמר ביצע בשורה ארוכה של תחומים ובראשם ההשקעה האדירה והמהפכה שעשה בתחום החינוך, המשאבים הרבים שהופנו לתשתיות ולתחבורה, פיתוח רצועת החוף מהיפות ביותר בארץ והיחס האישי והמקצועי שהוענק לכל תושב בתקופתו.

"לגופו של עניין, ההשעיה מסתיימת לאחר הבחירות ב-30.11 – בהסכמה. מאחר והבחירות ב-30 לאוקטובר ועל פי החוק מועצה ראשונה לקביעת ראש העיר וסגניו הינה רק אחרי 21 ימים מהבחירות – המשמעות היא שאין השעיה אחרי הבחירות כי פורמלית ראש עיר יכול להיכנס לתפקיד רק לאחר 21 יום וכך הייתה ההסכמה עם הפרקליטות. הפרקליטות גם הבהירה השבוע – לתוכנית ברדיו דרום – שלמרות השמועות וההערכות השונות, במידה ואיתמר ייבחר – בכלל לא בטוח שתוגש בקשה נוספת להשעותו מהתפקיד. איתמר שמעוני לא שיקר את הציבור. מילה שלו היא מילה. בנוסף, כולם רואים שהתיק קורס והולך לזיכוי. כל ההתעסקות בספקולציות האלה היא התעסקות שאין לה כל תוכן. אנחנו נמשיך בעשייה וננצח את הבחירות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר