מעצבי פנים בבאר שבע. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Photographee.eu
מעצבי פנים בבאר שבע. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Photographee.eu

אדריכלים בבאר שבע שיהפכו את הבית שלכם ל"ואוו"

הבית שתמיד רציתם עכשיו בהישג ידיכם. אספנו עבורכם את מעצבי הפנים והאדריכלים המומלצים ביותר בבאר שבע שיהיו שמחים להגשים לכם את כל החלומות

פורסם בתאריך: 1.9.19 11:27

     

גלית בן שחר – אדריכלות ועיצוב פנים

רכשתם מגרש? מתכננים לבנות בית? רוצים להגשים חלום אך לא יודעים מאיפה להתחיל? משרד האדריכלות של גלית בן שחר יעזור לכם לראות את התמונה השלמה כבר בהתחלה, להתמודד עם הקשיים ולהוביל אתכם לבניית בית חלומותיכם. לאורך כל הדרך ילווה אתכם המשרד יד ביד, משלב התכנון ועד קבלת המפתח.

מזה כ-28 שנה שגלית בן שחר עוסקת בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים. אחרי שסיימה את לימודיה בישראל וצברה ניסיון רב בבנייה ציבורית, היא המשיכה את דרכה המקצועית בארצות הברית ובמשך שמונה שנים השתלבה במשרדי האדריכלות הנחשבים ביותר. התמחותה כללה תכנון ועיצוב לבתי ספר, מבני משרדים, בתי חולים, מוזיאונים ועוד פרויקטים ציבוריים מורכבים רבים. כשחזרה ארצה הצטרפה גלית לצוותי תכנון במשרדי אדריכלות גדולים ועבדה על פרויקטים גדולי היקף, ביניהם מפעל הייצור העצום של חברת אינטל בקריית גת, מרכז הלוגיסטיקה של חברת התרופות "טבע", בניין משרדים בן 40 קומות בקרית עתידים ועשרות פרויקטים גדולים נוספים. אך רק כאשר תכננה ובנתה לפני יותר מעשור את ביתה שלה במשמר הנגב שבדרום, הרגישה בתוכה את המשיכה לבנייה הפרטית שכנראה הייתה שם תמיד. היא מצאה את עצמה נהנית מתהליך התכנון האישי ומההתעסקות הישירה באתגרים הנוגעים לחייו הפרטיים של האדם, והחליטה להעביר את כל הכיף הזה הלאה גם ללקוחותיה. מאז, היא מלווה זוגות ומשפחות רבים אל עבר בית חלומותיהם.

ליווי אל בית חלומותיכם. הדמיה: גלית בן שחר אדריכלות ועיצוב פנים

ליווי אל בית חלומותיכם. הדמיה: גלית בן שחר אדריכלות ועיצוב פנים

איפה את רואה את ההבדלים בין בנייה ציבורית לבנייה פרטית?

"עבודת התכנון בבנייה ציבורית כוללת בתוכה עבודה מאוד מפורטת ומדויקת לכל אזור במבנה, אשר מאפשרת הבנה מוחלטת של הקבלנים בשטח, לצורך השגת התוצאה הנדרשת. בנוסף, נדרש מתן פתרון לאין ספור דקויות ועמידה בתנאים קשוחים של הרגולטורים. אופי העבודה בתכנון מבני ציבור שונה מעט מבנייה פרטית למשל, משום שלכל מתכנן אחריות מאוד ספציפית ותפקיד מאוד מוגדר בתוך צוות התכנון הרחב, כשברוב המקרים אינך אפילו מכיר את היזם של הפרויקט. בבנייה פרטית, השמיים הם הגבול. אני מרשה לעצמי לחלום ביחד עם הלקוחות שלי ולהיות שם כל כולי בשבילם מא' עד ת'. צוות התכנון קטן יותר ומאפשר לגעת בכל תחום בתהליך ולראות תוצאות כבר בטווח הקצר. היכולת לגעת באנשים, לשמוע ולהקשיב להם היא שעושה את ההבדל בין עוד פרויקט לה-פרויקט. הניסיון והמקצועיות שצברתי במגזר הציבורי מהווים יתרון גדול, כאשר כל הדקויות והפרטים שלמדתי לבצע בעבר בפרויקטים גדולים ומסובכים מיושמים היום גם בפרויקטים שאני מלווה. אני שמה דגש מיוחד על הפרטים הקטנים ביותר בבית ומחוצה לו והקבלן מקבל תוכניות מפורטות, מדויקות וברורות החוסכות התלבטויות או בלבול בשטח. בסופו של דבר זה חוסך ללקוחות שלי זמן יקר ועלויות מיותרות רבות. צריך לזכור שברוב המקרים מדובר בפרויקט הגדול ביותר שאדם עושה בחייו ולכן חשוב לי מאוד לבנות את המגע הישיר והקשר האישי הזה עם הלקוחות וללוותם עד ליום בו הם נכנסים לביתם החדש".

בניית בית פרטי הינו אתגר לא פשוט עבור רבים מאתנו, כיצד מתגברים על הקשיים?

"אין ספק שזה לא קל. כשאדם מתכנן את פרויקט חייו יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון, לקבל החלטות בן רגע ולהתעסק עם כל כך הרבה בעלי מקצוע במקביל. כשאני מתכננת בית, העבודה מבחינתי לא מסתיימת עם הנחת העט על השולחן. אני מתחילה מאפס ומסיימת במאה. אני גדלה עם הפרויקט, חיה ונושמת אותו. כמתכננת אדריכלות ועיצוב פנים, בארץ ובחו"ל, צברתי ניסיון רב בתחומים רבים בענף הבנייה, וכעת הניסיון הזה עוזר ללקוחות שלי להיות רגועים, להתמודד בקלות עם הקשיים ולבנות ללא סיבוכים מיותרים. הלקוחות מקבלים מעטפת מלאה החל משלב התכנון האדריכלי, עם דגש מיוחד לבנייה ירוקה המאפשרת תכנון נכון של המבנה תוך התייחסות לכיוונים, אוורור נכון, איטום ובידוד – כל זאת במטרה לחסוך בעיות והוצאות מיותרות בעתיד. כמו כן, הם זוכים לטיפול מהיר ויסודי בתהליך הרישוי, לעיצוב פנים מודרני ועכשווי, לליווי צמוד שמטרתו לסייע בבחירת חומרים ולפיקוח העליון על הבנייה. התכנון הוא מקצועי ויסודי ויש התחשבות עליונה בצרכי הלקוח ודרישותיו. אלה הם העקרונות היסודיים בתפיסת התכנון שלנו. אצלנו "מלווים אתכם עד הבית" היא לא רק סיסמה, אלא התחייבות מקצועית. והכל עם חיוך, יחס אישי, מסור ואדיב".

עיצוב פנים מודרני וחדשני. צילום: מאור מויאל - סטודיו רותם

עיצוב פנים מודרני וחדשני. צילום: מאור מויאל – סטודיו רותם

כיצד העבודה והליווי המקצועי באים לידי ביטוי בפועל?

"תכנון אדריכלי מקצועי ויסודי חוסך התלבטויות רבות, זמן יקר והוצאות מרובות ולא צפויות בעתיד. אני מגיעה עם ניסיון רב בעבודה מול הרשויות השונות, אני בקיאה בחוקים ובתקנונים המקומיים והארציים ולא מעט פעמים יצא לי לייעץ גם לאדריכלים אחרים בנושאים אלו. מיותר לומר שיש לי היכרות עם בעלי מקצוע רבים ושונים בענף הבנייה, מה שהופך ליתרון משמעותי הן בשלב התכנון והם בשלב הביצוע."

"כאדריכלית ומעצבת פנים אני משאירה ללקוח את החופש לגבי השירות שאספק לו – אדריכלות בלבד, עיצוב פנים בלבד, או שניהם יחד. עם זאת, גם אם נשכרתי לתכנון אדריכלי בלבד, כשאני מתכננת בית חדש אני מתייחסת בכל זאת גם לעיצוב הפנים כבר מתחילת התכנון. לתפיסתי המקצועית חשוב לשלב בין הנראות החיצונית והפנימית של הבית. תוצאה שלמה וראויה תתקבל רק אם שני ההיבטים נשקלים ביחד כבר מהשלבים הראשונים. לכן, כל בית שיוצא תחת ידיי מקבל בכל מקרה עיצוב פנים בסיסי לחלל הציבורי הכולל התייחסות לתכנון המטבח ולמיקום נכון ונוח לריהוט קבוע או נייד בבית, תכנון מערכות החשמל, תאורה ומיזוג האוויר, נגיעה בנישות דקורטיביות, הנמכות גבס ועוד. עיצוב פנים מפורט ושלם לכל הבית אפשרי בנפרד או בנוסף לתכנון האדריכלי, גם אם הבית תוכנן על-ידי אדריכל אחר."

"האופן לפיו אני עובדת לגבי התכנון האדריכלי כולל ארבעה שלבים:

שלב ראשון – תכנון אדריכלי לבית המתחיל מחקירת השטח הנבחר, בחינת כיווני אוויר ושמש, חשיבה מעמיקה על מיקומי הפונקציות בבית והעמדת המבנה על המגרש הנתון. כבר בפגישה הראשונה אני מבררת את הצרכים והדרישות של הלקוח ומתרגמת אותם לפרוגרמה תכנונית, הלקוח יקבל חלופות תכנון מגוונות במסגרת התכנון המוקדם ולאחריו במסגרת התכנון המתקדם ולבסוף גם הדמיה תלת מימדית של הבית להבנה סופית של התכנון.

שלב שני – הינו שלב הרישוי שנעשה על-פי הנחיות ותקנונים מוגדרים מראש במטרה לקבל היתר בניה מהרשויות השונות. חשוב להבין שיש לא מעט ניירת ובירוקרטיה בתחום. על המבנה לעמוד בכל התקנונים המקומיים והארציים ודרישות הרשויות, כמו גם שילוב יועצים שונים בפרויקט כדרישת הרשות. אני מנתבת בין כולם, בודקת ומתאמת ובעצם עומדת בראש הפירמידה.

שלב שלישי – כולל הכנת תוכניות לביצוע עבור הקבלן המבצע בשטח. מדובר בלא מעט תכניות המתייחסות לכל חלקי המבנה. אני מכינה תכניות מפורטות, קריאות ומדויקות, מתייחסת לפרטים הגדולים והקטנים ביותר, כמו פרטי בניין לאזורים ספציפיים במבנה, פרטי איטום ובידוד, תכניות מוגדלות, נקודות חשמל, חלונות, דלתות, פיתוח המגרש ועוד, המאפשרות לקבלן להכיר לעומק את התוכניות לאורך כל הביצוע.

שלב רביעי – עם תחילת הבנייה, אני מבקרת בשטח מספר פעמים לצורך פיקוח עליון על-מנת למנוע הפתעות מיותרות בדרך. במהלך ביקוריי אני בודקת את התאמת הבנייה לתכנון, ושהיא מתבצעת כנדרש ללא חריגות וטעויות. בכל שלב הלקוח הוא חלק מצוות התכנון וחשוב לי מאוד להשאיר אותו בתמונה ולשתף אותו בקבלת ההחלטות".

בכל שלב הלקוח הוא חלק מצוות התכנון. הדמיה: גלית בן שחר אדריכלות ועיצוב פנים

בכל שלב הלקוח הוא חלק מצוות התכנון. הדמיה: גלית בן שחר אדריכלות ועיצוב פנים

אילו טיפים את יכולה לתת ללקוחות לפני שהם מגיעים אלייך?

"חשוב לי שיהיה להם נוח, נעים וכיף בבית. אני משתדלת לא לכפות את הטעם האישי שלי על מנת לאפשר ללקוחות שלי להוציא מעצמם את כל המאווים והתשוקות שלהם. אני ממליצה להם לפקוח עיניים, לחקור, לקחת דף ועט ולכתוב את מה שהיו רוצים לראות בביתם שלהם וגם את מה שלא. מאוד חשוב לי להבין את הכיוון שלהם, את התחביבים והצרכים כדי לתת להם דגש וביטוי כך שכל בית יקבל את היופי והייחודיות שלו. לא פחות חשוב זה לבוא עם ראש פתוח ומחשבה קדימה, להבין שצרכי הבית ישתנו בעתיד. בית לא בונים לשנה או שנתיים, אלא לטווח ארוך. ובדיוק כמו שהמשפחה צומחת, הבית צומח יחד איתה. וכמובן, מאוד חשוב לעמוד בתקציב. הלקוחות הם שחולמים את החלום והתפקיד שלי הוא לתת להם את הבסיס להגשים אותו, אבל לצד היכולת למתוח את הגבול ולהקפיד שלא יכנסו להוצאות מיותרות. אני מתייחסת לכל בית כאילו היה ביתי שלי, מתרגשת תמיד מחדש מכל התהליך וכמובן מהתוצאות".

טלפון 1: 050-7443328
טלפון 2: 077-5090620
כתובת: ד.נ. נגב, קיבוץ משמר הנגב, 85315

דוא"ל: [email protected]

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק
למעבר לאינסטגרם

גלית בן שחר. צילום: אלבום ביתי

גלית בן שחר. צילום: אלבום ביתי


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר