מסעדות חלביות כשרות באשקלון. מאגר תמונות Shutterstock
מסעדות חלביות כשרות באשקלון. מאגר תמונות Shutterstock

מסעדות חלביות באשקלון: הכירו את המקומות הטובים ביותר

כבר מזמן לא צריך לטוס עד לאיטליה כדי ליהנות מפיצות, פסטות ומאכלים חלביים ברמה גבוהה. האמת היא שגם לא צריך להגיע עד לתל אביב. המסעדות החלביות האלו מציגות תרבות קולינרית חדשה ונמצאות ממש פה באשקלון

פורסם בתאריך: 13.12.18 18:03

     

הפלורנטינית: מסעדת פושטק

הסיפור: היום מאוד נדיר למצוא שפית ובעלים שגם מבשלת בעצמה וגם מגישה את המנות המיוחדות ללקוחות שיושבים במרחק נגיעה ממנה. כשהשפית רינת מור שמילוביץ' ניגשת אל הסועדים ונותנת הסברים על חומרי הגלם בצלחת, אפשר להרגיש מיד שמדובר במקום שהוא לגמרי נשמה ובית. כבר 15 שנים שרינת מור שימלוביץ' מבשלת במסעדות ברחבי הארץ, עד שלפני שנתיים ניצני געגוע פקדו אותה עד שהחליטה לחזור לעיר ילדותה ולפתוח ביחד עם יעל בת זוגתה מסעדה משפחתית משלהן, מתוך מחשבה לתת מענה קולינרי ומודרני לתושבי העיר.

השירות: כשתכנסו למסעדה התחושה היא של מסעדה פלורנטינית מגניבה, הרבה צ'יל בשילוב עיצוב וינטאג', כזה שלא רואים בדרך כלל בעיר. המלצרים והלקוחות כבר מזמן הפכו לאחוקים, הניחוחות המשכרים וחומרי הגלם האיכותיים, לוקחים את הסועדים למסע קולינרי מטורף שמביא אפילו תל אביבים וצפוניים להדרים כדי לטעום את המנות הנדירות במסעדה. בתפריט של פושטק תמצאו מנות דגים, תבשילים, מנות צמחוניות, טבעוניות, מטבח חלבי, אופציות מגוונות למנות ללא גלוטן וגם תפריט ארוחות בוקר עם טוויסט במחירים שווים במיוחד.

מנת ריזוטו. קרדיט: מתן נעים

מנת ריזוטו. קרדיט: מתן נעים

מה אוכלים: "שוחים לתאילנד"- תבשיל עם נגיעות תאילנדיות ,כרישה, קישואים, שום קונפי, מנגולד, בזיליקום, כוסברה וחלב קוקוס המוגש בלווי אורז בסמטי אחד אחד, מנה משביעה וגדולה ומנחמת (81 ש"ח); "ריזוטו"- מורכב מאורז איטלקי, פטריות, שום קונפי, חמאה, בזיליקום, שמנת והרבה פרמז'ן (67 ש"ח). בגזרת מנות הפתיחה הצמחונית שיכולה להיות גם ללא גלוטן תוכלו למצוא את "חומוס בובס"-ממרח שעועית בובס שמוגש עם קוביות פלפלים אדומים ופלפלים חריפים, שום קונפי בלווי לחם הבית (42 ש"ח); "פושקארי"-תבשיל קארי עם אופציה לטבעונים (טופו או דג), תבשיל בקארי אדום עם גרגירי חומוס, עגבנייה, חלב קוקוס ותערובת של עלים, כוסברה, מנגולד, פטרוזיליה והרבה חלב קוקוס (68 ש"ח ללא דג, 78 ש"ח עם דג);  ארוחות בוקר מבטיחות כמו "ביצה בקן"- שתי ביצים קלועות בלחם בריוש בליווי סלט (54 ש"ח); "שקשוקה קצת אחרת"- שתי ביצים ברוטב עגבניות, לימון כבוש, מנגולד, זיתים, טחינה וסלסלת לחמי הבית (54 ש"ח).

חייבים לטעום:"סלט יעלי" (על שם יעלי, בת זוגתה של רינת ומנהלת המסעדה) הוא הסלט הנמכר והאהוב על כל הלקוחות; סלט קצוץ דק- דק עם מלפפונים, עגבניות, גזר, צנונית, פלפל אדום, בצל סגול, פטרוזיליה ונענע ומגיע בלווי טחינה בדיוק כמו שיעלי אוהבת (48 שקלים).

וייב: להיות באשקלון ולהרגיש בפלורנטין.

כשרות: יש

שעות הפעילות: א'-ה': 8:00-16:00 ו': 8:00 עד 14:00

כתובת: הרצל 8,בית פרנק ,אשקלון.

טלפון:08-9388556

קישור לדף הפייסבוק

קישור לאינסטגרם

שוחים בתאילנד. צילום: מתן נעים

שוחים בתאילנד. צילום: מתן נעים


הביתית: פרנקו

הסיפור: השילוב בין העיצוב המודרני והאווירה השיקית במסעדת פרנקו האשקלונית, מציעים חוויה קולינרית אסתטית וייחודית. המנות משלבות מטבח ים תיכוני הכולל דגים איכותיים ומנות נבחרות מהמטבח האסייתי והכל מיוצר מחומרי גלם איכותיים ביותר. לצד המטבח העשיר בכל טוב, קיים בר משקאות גדול המגיש קוקטיילים ייחודים המשתלבים נהדר לצד המנות במסעדה.

המסעדה חלבית וכשרה ושוכנת ברחוב הרצל באזור המדרחוב הישן באשקלון (במקום ששכנה קונדטורית פרנק המפורסמת) ומנוהלת ע"י "קבוצת פרנקו" . בשנה האחרונה עברה המסעדה מתיחת פנים הן ברמה הוויזואלית והן ברמת התפריט, צפו להפתעות.

השירות: עברו של שף המסעדה מיקי סויסה מציג ניסיון עשיר בתחום הקולינריה בארץ. בין היתר הוא כיהן כשף של מסעדות גדולות וקיים הדרכות בישול במקומות שונים כאשר וימים אלו הוא גם כותב טור אוכל שבועי ב"כאן דרום אשקלון". "אני מאמין בשיטת המשולש, אוכל- שירות-לקוח" מספר מיקי. "הצוות שלנו מאמין בעשייה של המסעדה, ולכן הלקוחות שחוזרים מגיעים שוב ושוב לבית החם והמחבק שיצרנו". בתפריט החדש של המסעדה, נשארו מנות הפסטה והפיצה האהובות על הלקוחות כאשר אליהן התווספו מנות דגים, סושי, מוקפצים וקינוחים מפתיעים תוצרת השף.  האווירה הביתית במסעדה נוצרה אודות לצוות שמעניק שירות מקצועי ואישי, פינוקים על חשבון הבית, מוזיקה נעימה לאוזניים ושירות בגובה העיניים.  והטעמים? לא נופלים ממטבחים תל-אביבים מפונפנים.

סלמון אלה טוסקנה. מסעדת פרנקו

סלמון אלה טוסקנה. מסעדת פרנקו

מה אוכלים: "דגים באיסטנבול"- מנה ראשונה של שווארמה דגים המונחת על לחוח בשילוב תערובת של שבע עשר תבלינים הנטחנים ומיוצרים במטבח השף, בצלים מקורמלים, עגבניות בגריל וטחינה (41 ש"ח), "ריזוטו פטריות גריל וגבינת עזים"- אורז איטלקי המבושל בשמנת עם מיקס פטריות צלויות על הגריל בשילוב גבינת עזים (38 ש"ח) "ניוקי" – ניוקי תפוחי אדמה תוצרת בית ברוטב שמנת ופרמזן בשילוב פטריות פורטבלו צלויות בגריל (57 ש"ח) "כתום לבן"- פילה לברק אפוי בשילוב סלמון המגולגל בתוכו ועשבי תיבול. מונח על ניוקי שמנת ועריסה (94 ש"ח). "כנאפה איטלקי" קינוח אטריות קדאיף  אפוי במילוי קרם מסקרפונה בחמאה המוגש עם פיסטוקים ורוטב פירות יער (51 ש"ח).

חייבים לטעום: "סלמון אה לה טוסקנה"- פילה סלמון טרי, צרוב וצלוי ברוטב קונפי שום, בזיליקום טרי, שמן זית ושמנת המונח על ריזוטו פטריות גריל ופרמזן (105 ש"ח).

וייב: איכות בגובה העיניים.

כשרות: בד"ץ .

בין אם אתם אשקלונים או תל אביבים, המגוון הרחב בתפריט מאפשר לכל אחד למצוא את עצמו בתוכו, כך שכולם יוצאים מרוצים שבעים ומאושרים.

כתובת: הרצל 5, אשקלון

טלפון: 08-6722243

שווארמה באיסטנבול , מסעדת פרנקו

שווארמה באיסטנבול , מסעדת פרנקו


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר