בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה
בית החולים ברזילי. צילום: אלירם משה

ובמקום האחרון: בית החולים ברזילי

תוצאות עגומות קיבל המרכז הרפואי ברזילי בסקר שביעות רצון המטופלים שטופלו בחדר המיון. בשלושה פרמטרים דורג ברזילי במקום האחרון. בבית החולים תולים תקווה לשיפור בחדר המיון החדש והגדול הצפוי להיפתח בקרוב

פורסם בתאריך: 22.11.17 15:24

     

משרד הבריאות מפרסם היום את הסקר הלאומי ובו הוא בוחן את חוויית המטופלים בחדר המיון בכל בתי החולים הכלליים בארץ. הסקר נערך בחודשים יוני – יולי – אוגוסט וממנו ניתן למוד על כך שהמרכז הרפואי ברזילי באשקלון דורג על ידי המטופלים במקום הכמעט אחרון.

הסקר הקודם בוצע בתקופה המקבילה בשנת 2015 ופורסם באופן מזוהה לציבור הרחב. בשנת 2015 נמצא כי רק 56% מהמטופלים היו שבעי רצון מהטיפול בחדרי המיון, כאשר הנושאים החשובים ביותר בעיני המטופלים הם: יחס הצוותים המטפלים, תקשורת ובהירות ההסברים, עבודה בתיאום בין נותני השירות ותחושות סדר וארגון.

כידוע, חדר המיון, נחשב שער כניסה לבית חולים, הוא סביבה טיפולית בעלת קשיים ייחודיים אובייקטיבים. המטופל מגיע כואב, מודאג וחסר אונים, ונכנס לסביבה המתאפיינת בעומס רב, חוסר ודאות, וזמני המתנה ארוכים. כל אלה לעיתים רבות גורמים לחוסר שביעות רצון המטופל ופוגעות באמון שלו במערכת הבריאות הציבורית.

לפניכם הציונים שקיבלו חדר המיון בבתי החולים הכלליים ברחבי הארץ.

 

מדד שביעות הרצון מחדר המיון למבוגרים: מקום אחרון

גם במיון ילדים: ברזילי במקום נמוך מאוד

הציון המסכם: גם במקום האחרון

 

אלא שהציונים הללו משקפים את מצב חדר המיון בחודשי הקיץ האחרונים. כיום, מי שמגיע הרבה לבית החולים יודע שהמציאות כבר שונה. מאז נפתח בית החולים אסותא באשדוד בחודש שעבר, נרשמה ירידה חדה בתפוסת המיטות בחדר המיון וגם העובדים מודים כי עומס העבודה ירד בצורה דרסטית. בעבר מטופל שהיה מגיע בשעת עומס, היה נאלץ להמתין שעות ארוכות במיטה במסדרון הפנימי, עד שיתפנה לו תא טיפולים או אף מטופל במסדרון. כיום כמעט לא קורה מצב כזה ומיד הוא מוכנס לתא טיפולים.
יתרה מזאת, בקרוב צפוי להיפתח חדר המיון הממוגן החדש ובו תהיה כמות מיטות כפולה, דבר שיקל משמעותית על העומס, על הספק הצוותים וככל הנראה גם על שביעות רצון המטופלים בחדר המיון.

עדיין לא נפתח. חדר המיון החדש בברזילי. צילום: אלירם משה

דוברת המרכז הרפואי ברזילי, איילת קדר התייחסה הבוקר לתוצאות הסקר ומסרה: "חדר המיון בבית החולים הינו קטן ומיושן מאוד, בתנאים אלו הצוות עושה ככל יכולתו ימים ולילות לטפל בעשרות אלפי הפונים ולעמוד בכל הציפיות ואכן חיים של רבים מהפונים המגיעים אלינו עקב מחלות קשות, מצבי חירום מסכני חיים ותאונות קשות ניצלו בחדר המיון הזה.
יתרה על כן, ראוי לציין שלמרות התנאים הקשים זמן ההמתנה שנמדד בסקר זה בבית החולים היה מהקצרים ביותר. אנו מודעים לקושי הרב ולחיכוך הרב בין החולים והצוות בחדר המיון הקטן הזה ועושים ככל יכולתנו לטפל בחולים במקצועיות הראויה.
הנהלת בית החולים מיפתה את כל הקשיים האלה ועשתה מהלכים רבים ביותר בתהליכים לשם שיפור הטיפול ושביעות רצון הפונים.
נקודת האור הינה בניית חדר מיון חדש, גדול, ממוגן וטכנולוגי,עם חדרי ניתוח והחייאה מרווחים.
חדר מיון זה יפתח את שעריו במהלך החודש הקרוב ויהווה בשורה ענקית לאזור ושינוי קיצוני והיסטורי ביכולת הטיפול והכלת החולים הרבים שמציפים את שעריו ואנו מקווים שניהול וקבלת החולים וכמובן הטיפול בהם יפרוץ קדימה ויחד עם זאת תעלה שביעות הרצון הן של החולים והן של המטפלים. אכן, תושבי האזור ראויים לחדר מיון מתקדם וזאת בכוונתנו לעשות בתקופה הקרובה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר