אילוסטרציה: אלירם משה
ילד. אילוסטרציה: אלירם משה

“ילד עם פוטנציאל גדול”: יובל מחפש משפחה

הוא רק בן שש, אך בחייו הקצרים הספיק לחיות ברחוב ולחוות הזנחה קשה. כמוהו יש בארגון "אור שלום" עוד עשרות ילדים שמחכים לבית חם ולחיבוק אוהב. בניסיון למצוא בתים עבור הילדים הללו יקיים הארגון בשבוע הבא ערב הסברה במלון לאונרדו באשקלון

פורסם בתאריך: 17.11.17 09:38

     

כ-40 ילדים ונוער בסיכון, כמה מהם מאזור אשקלון, ממתינים בימים אלו שיימצאו עבורם משפחות אומנה.

כשמסתכלים בעיניו הנבונות והעצובות של יובל (שם בדוי), קשה שלא לתהות כיצד היו נראים חייו לו היה נולד למשפחה אחרת. הוא רק בן שש, ילד חכם ומתוק, שבחייו הקצרים הספיק לחוות הזנחה קשה. הוא חי את רוב חייו בתנאים בלתי נתפסים, בילה את מרבית שעות היום ברחוב, רעב ומוזנח, ללא חיבוק או מילה טובה מצד אלה שהביאו אותו לעולם הזה ואמונים על שלומו וביטחונו. לאחר שהתנאים שבהם חי פגעו בהתפתחותו והיוו סכנה ממשית לחייו לא היה אפשר להשאיר אותו בבית הוריו, והוא הוצא מביתו.

מחפש בית חם. אילוסטרציה: אלירם משה

כבר שבועות ארוכים שהילד הקטן הזה נמצא במרכז חירום של ארגון "אור שלום" וממתין לכך שתימצא לו משפחת אומנה מתאימה, אלא שבינתיים כל יום שעובר מסב לו נזק נוסף. השהות במרכז החירום עם ילדים אחרים שמגיעים כמוהו במצבים קשים ובאווירה גדולה של חוסר ודאות קשה מאוד עבורו. לעתים קרובות יש לו התפרצויות זעם, הוא מתקשה להסתגל לחברה, וכאשר מבוגרים מנסים ליצור עימו קשר, הוא מיד מסתגר בתוך עצמו ולא מתקשר.

“יובל הוא ילד עם פוטנציאל גדול להתפתחות תקינה בסביבה מתאימה”, אומרים בארגון, “ולכן הוא זקוק בדחיפות למשפחה שתוכל לטפל בו לאורך זמן ולהעניק לו חום ואהבה על מנת לסייע לו להתפתח ולגדול בצורה טובה”.

למרבה הצער, מלבד יובל יש בארגון כ- 40 ילדים נוספים שזקוקים גם הם למשפחות אומנה. הילדים, בני שנתיים עד 13, הוצאו מבתיהם על ידי שירותי הרווחה בשל התעללות, הזנחה או חוסר מסוגלות הורית. הם ממתינים כיום בכל מיני מסגרות ביניים עד שיימצאו עבורם משפחות אומנה שיעניקו להם בית חם.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


בארגון מבקשים לציין כי משפחת אומנה היא המסגרת הקרובה ביותר לתא משפחתי נורמטיבי ואוהב, ועל כן חשוב מאוד למצוא לילדים האלה משפחות אומנה.

ילדים שלא תימצא להם משפחה עלולים לאבד את ההזדמנות האחרונה בחייהם לגדול בתוך משפחה, עם אימא ואבא, חום ואהבה. “כשנכנסת לבית ילדה אחרת, שונה, צריך ללמוד לקבל ולאהוב אותה”, מסבירה אם אומנת. “לאורך השנים עברנו יחד איתה המון תהליכים של למידה, הדרכות הורים שלימדו אותנו לקבל אותה עם כל השונות שבה. אני יכולה לומר היום בלב שלם שאני אימא טובה יותר לכל הילדים בזכותה, בזכות ההתמודדות השונה, ושזה לא מובן מאליו”.

על מנת להעלות את המודעות ולמצוא בית חם ואוהב לילדים הללו יקיים הארגון ביום חמישי הבא ערב הסברה מיוחד בנושא אומנה המיועד לתושבי אשקלון והסביבה. הערב יתקיים בשעה שמונה במלון ליאונרדו בעיר, והמשפחות יקבלו הסבר על תכנית האומנה, על תהליך המיון ועל ההכנה לקראת קליטת ילד חדש בבית.

יש לציין שמשפחות אומנה מקבלות ממשרד הרווחה תקציב חודשי להוצאות גידול הילד על מנת שהאומנה לא תהפוך לנטל כלכלי על המשפחה. עובדת סוציאלית של "אור שלום" תלווה את המשפחה ותסייע בכל בעיה וקושי.

משפחות המעוניינות לשמש משפחות אומנה או להירשם לערב ההסברה מוזמנות לפנות לארגון “אור שלום” בטלפון 03-5417000 או במייל [email protected]

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר