בודקים את הרכבים החשודים. צילום: דוברות המשטרה

40 רכבים לקויים: הוארך מעצר החשודים בזיוף רכבים

השניים הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון אשר שמע את הצדדים ונעתר חלקית להאריך את המעצר עד ליום חמישי הקרוב

פורסם בתאריך: 30.10.17 19:44

     

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אחר הצהריים את מעצרם של שני האשקלונים: סוחר המכוניות המשומשות ושל מפעיל המוסך החשודים כי יחד תיקנו באופן מסוכן מכוניות אשר הושבתו והוגדרו כ'אובדן להלכה' ועל פי החשד תוך התרשלות באיכות התיקון.

חלקו של סוחר המכוניות היה בשיווק המכוניות הבלתי תקינות ללקוחות תמימים שחשבו שמצאו מציאה. לדברי החוקרת נבדקו עשרות כלי רכבים ובחצי מהם נמצאו ליקויים. סוחר הרכב חשוד גם בהלבנת הון בסכום המגיע כד לכדי שישה מיליוני שקלים. כמו כן, במעורבות בהוצאת חשבוניות פיקטיביות בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

השוטרים בוחנים את כלי הרכב החשודים כמזוייפים. צילום: דוברות המשטרה

חלקו של המוסכניק הוא בכך שחתם על אישורי תקינות של כלי רכב שקיבל מהסוחר למרות שמעולם לא בדק אותם. אישורים אלה, יחד עם החשבוניות היו נשלחים לחברות הביטוח וכך היה ניתן להעלות אותם לכביש מחדש ולבטל את הגדרתן כ'אובדן להלכה'. עוד טענה החוקרת שהמוסכניק מוסמך לתקן בלבד ואין לו הסמכה לבדוק ולהנפיק אישור בדיקה כפי שעשה.

בדיון בהארכת מעצרו של בעל המגרש, נשאלה נציגת המשטרה על החשדות נגדו והשיבה כי מדובר ב"טיפול לקוי, אני לא הולכת לפרט בדיוק כל רכב מה היה. כלי הרכב שהוא תיקן הוא תיקן באמצעות חשבוניות פיקטיביות ומזוייפות. בנוסף הוא ביצע תיקונים וליקויים של חגורות בטיחות וכריות אוויר".

 

הסניגור של בעל המגרש הוסיף "אחרי הכל, במסגרת הפרופורציות, גם על פי החשד, אז הוא תיקן לא טוב. זאת אומרת אין כאן לצורך העניין מישהו שלמשל מתקין חגורות מקולקלות. חגורה שביום פקודה היא לא בולמת בכלל, או כרית אוויר שהוא יודע, ולא שמעתי כזאת טענה חמורה, שהוא יודע שהוא מתקין כרית אוויר שלא תפתח לעולם. אנחנו פה בחשדות מאוד אפורים, בוודאי לא בתחום השחור"

השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון ציין כי קיים חשד סביר הקושר את האיש למעשים המיוחסים לו ומחומר החקירה "עולה חשד לכך שכלי רכב שתוקנו על ידי החשוד יצאו מהמוסך בצורה לא תקינה, ואומר זאת בלשון המעטה".

בדיון בהארכת מעצרו של בעל המוסך אמר נציג המשטרה כי מדובר ב-40 רכבים שעלו לכביש כשהם לקויים וציין כי "התפקיד שלו הוא מוסכניק הוא אמור לתקן כלי רכב ולהוציא חשבונית של התיקון. הוא הודה בחקירה שהוא לא תיקן כלי רכב והוציא חשבונית עבור בדיקה, שהוא לא מוסמך לבדיקה זו. הוא מוציא חשבונית תיקון הכוונה שהוא תיקן". עוד הוסיף כי "הוא נתן הסבר שהוא לא תיקן את כלי הרכב האלה, הוא בדק את התיקון לפי מה שהעצור הראשון (בעל המגרש) אמר לו. החשבוניות הזאת כמו שהיא נראית זה חשבוניות פיקטיבית, אם הוא מתקן בסכום כזה הוא חייב להוציא חשבונית על כל הסכום. דבר שני, החשבונית ניתנה עבור תיקון שהוא ביצע. הוא לא ביצע שום תיקון. בנוסף לחשבוניות האלה הוא גם הפיץ אישורים של המוסך המורשה שזה המסמך שעובר לחברת ביטוח ועל סמך המסמך הזה הרכב מקבל רישיון בחזרה".

הסנגור של בעל המוסך אמר ניסה להפחית ממידת אחריותו של בעל המוסך ואמר "אחרי שהחשוד מסיים עם הרכבים הם עוברים לבדיקה נוספת אצל גורם נוסף, לכן זה לא סיטואציה שמחייבת מעצר שיש בדיקה נוספת והקבלה כתובה לא נכון אבל מתארת את המצב לאשורו, הוא לא תיקן וגם לא טוען שתיקן".

עוד אמר נציג המשטרה כי "לא מדובר רק באיש מקצוע שמבין את המסוכנות בתיקון לא בטיחותי של הרכב, אלא מדובר בבן אדם שבלעדיו כלי הרכב האלה לא היו חוזרים לכביש. הנהלים של חברות הביטוח מאוד ברורים, בלי אישור של מוסך מורשה ובלי חשבוניות תיקון של מוסך מורשה לא ניתן להחזיר את הרכב לכביש מחשש שהרכב תוקן בצורה לא מקצועית במוסך פיראטי וזה בדיוק מה שקרה במקרה הזה".

במקרה שלו כתב השופט עמית מיכלס כי "החשוד טען שהוא לא זה שתיקן את כלי הרכב אולם בסופו של דבר, רק "בזכות החשוד" שוחררו כלי הרכב בסופו של יום, זאת במצב לא תקין".

מעצרם של השניים הוארך עד ליום חמישי הקרוב בשעה 14.00 בצהריים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר