התלמידים הזוכים והמורה לצרפתית, טסו לפריז
התלמידים הזוכים והמורה לצרפתית, טסו לפריז

"התחרינו בשביל הכיף והגענו למקום הראשון": תלמידים מאשקלון זכו בטיול לפריז

תלמידי מגמת צרפתית מתיכון אורט הנרי רונסון באשקלון, התחרו בתחרות מחזות ארצית, וזכו בטיול לפריז לאחר שהגיעו למקום הראשון. ""הגענו בשביל הכיף. בלי ניסיון בתיאטרון ובלי ידע קודם במשחק"

פורסם בתאריך: 11.8.22 15:03

     

תלמידי מגמת צרפתית בתיכון אורט הנרי רונסון אשקלון זכו בטיול לפריז במסגרת תחרות מחזות ארצית, שציינה 400 שנה למותו של המחזאי הצרפתי הדגול מולייר. קטע תיאטרון שהעלו מתוך המחזה "הקמצן" זיכה אותם במקום הראשון בתחרות. "כשהודיעו שניצחנו לא האמנתי", אמר ל'כאן דרום' רון גבאי, אחד מהתלמידים שזכו. "כל המתמודדים האחרים הם מהמרכז, עם ניסיון בתיאטרון, ואחד מהם אפילו משחק בסדרת טלויזיה. אנחנו בכלל הגענו בשביל הכיף. בלי ניסיון בתיאטרון ובלי ידע קודם במשחק".

התחרות הייתה בשיתוף שגרירות צרפת בישראל, ומטרתה הייתה להכיר את מחזותיו של מולייר לעומק, שנחשב לאחד מגיבורי התרבות של צרפת, לחקור ולנתח אותן ובכך ללמד את התלמידים את ההיסטוריה שלו, בהכנת מחזות בהשראתו, בעצמם. "התחרות התחילה באמצע שנת הלימודים בערך ומאז עשינו חזרות והתכוננו עד הגמר שהיה ב14 ביוני", סיפר גבאי. "תירגלנו המון, עד חצי הגמר עשינו הכל לבד, ולקראת הגמר קיבלנו כמה טיפים ודגשים ממורה לתיאטרון מאשקלון, בסופו של דבר באנו לעשות כיף וזכינו במקום הראשון".

התלמידים הזוכים והמורה לצרפתית, בטיול בפריז

התלמידים הזוכים והמורה לצרפתית, בטיול בפריז

כל התלמידים שהתמודדו בתחרות הציגו יצירות מרשימות מאוד, אך מעל כולם בלטו תלמידי מגמת הצרפתית של בית הספר אורט הנרי רונסון מאשקלון, אותם מלווה רכזת מקצוע הצרפתית בבית הספר- טניה כהן. כאמור, יצירתם של מעיין כץ ורון גבאי מתוך המחזה "הקמצן" בליווי קטעי פסנתר של התלמיד אסף פינקל, הובילה לזכייתם בטיסה לפריז.

התלמידים הזוכים בסיור בפריז

התלמידים הזוכים בסיור בפריז

במשך ארבעה ימים בפריז ביקרו התלמידים באתרים המפורסמים בבירה הצרפתית, מגדל אייפל, שער הניצחון, שדרות שאנז אליזה המפורסמות, מוזיאון הלובר, שייט על נהר הסיין, רובע העסקים של פריז לה-דפאנס וברובע האומנים במונמרטר. הם ביקרו גם במסעדות היוקרה ושוטטו ברחובותיה היפים של עיר האורות, וכמובן זכו לביקור ב- comedie francaise שנחשב ל"בית המקדש" של תרבות צרפת, שם גם צפו במחזה של מולייר.

הזוכים בטיול בפריז, במהלך סיור

הזוכים בטיול בפריז, במהלך סיור

טניה כהן, המורה לצרפתית שהיא גם המחנכת של התלמידים הצטרפה אליהם בטיול לעיר האורות, סיפרה כי הזכיה והטיסה היו שיא מבחינתה בעשייה הפוריה בבית הספר. "שלוש השנים האחרונות ולמרות הקורונה והלמידה מרחוק, היו עשירות בתכנים, בחוויות ובאתגרים חינוכיים", סיפרה. "כרכזת פדגוגית של חט"ב חשוב לי לפתוח צוהר תרבותי לתלמידים שלנו לעולמות חדשים ולאפשר להם התנסויות לא שגרתיות, אני גאה להיות חלק מצוות הנרי רונסון ולעבוד לצד הנהלה מפרגנת חדשנית ומעודדת יוזמות.  גאה בתלמידים הכישרוניים אשר לומדים בחדווה ומוכנים להרתם לכל אתגר חינוכי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר