סלימאן נאיף ג'בארין והענף שנפל עליו
סלימאן נאיף ג'בארין והענף שנפל עליו. צילום: דוברות זק"א

3 שנים אחרי מותו של ילד מקריסת עץ: כתב אישום חמור נגד בעלי "אקשן פארק"

כתב האישום חושף כי במשך 24 שנים לא דאג אמיר שאול, בעל המקום, לבדוק את העצים בחורשה על מנת לוודא כי הם בטוחים ולא יקרסו. כמו כן, הוא זייף מסמכים של "רישיון עסק" על מנת לאפשר לבתי ספר לבלות בו. שאול מואשם כי גרם למותו של הילד בשל התנהלותו הרשלנית

פורסם בתאריך: 10.4.22 10:10

     

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לבית המשפט השלום באשקלון כתב אישום כנגד אמיר שאול (56) ממושב לכיש, בגין עבירות של גרם מוות ברשלנות, קבלת דבר במרמה, זיוף מסמכים ועוד. העבירות מיוחסות לנאשם לאחר שניהל ללא רישיון עסק את פארק השעשועים "אקשן פארק", וכתוצאה מרשלנותו נהרג ילד בן תשע לאחר שנפל עליו ענף באורך כעשרים מטרים.

פארק השעשועים "אקשן פארק" הינו פארק מוטורי – אתגרי, קולט קהל, הממוקם בשטחה המוניציפאלי של מועצה אזורית לכיש. הוא משתרע על שטח של כ-28 דונמים בחלקו הצפון – של יער המלאכים.הפארק הוקם בשנת 1993 ונחשב לאחד המצליחים בארץ עם כ-100 אלף מבקרים בשנה. אלא שאיש מהם כנראה לא ידע על התחזוקה הלקויה של המקום ועל המסמכים שזייף הבעלים והמנהל של המקום.

מכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד פנינה לוי, עולה כי פארק השעשועים "אקשן פארק" נמצא בבעלותו וניהולו הבלעדי של שאול מאז שנת 1995 ועד לשנת 2019. חרף היותו של הפארק עסק הטעון רישיון במשך כ-24 שנים הפעיל אותו שאול ללא רישיון עסק, כאשר במהלך השנים זייף הנאשם מסמכים של "רישיון עסק".

הענף הכבד שנפל על הילד. צילום: דוברות זק"א

הענף הכבד שנפל על הילד. צילום: דוברות זק"א

מכתב האישום עולה כי במשך 24 שנים שבהם היה הבעלים של המקום, לא ביצע שאול "פעולות תחזוקה יערניות" בשטח הפארק, הכוללות ביצוע סקרי בטיחות לעצים, אחת לשנה לפחות, על ידי יועץ מוסמך. בשנים 2015 ל-2016 התריע מהנדס הבטיחות של הפארק בפני שאול כי עליו לבצע תחזוקת עצים יערנית בשטח הפארק, הכוללת בין היתר עריכת סקר עצים מקצועי ובדיקת החורשה על ידי אגרונום. הוא מסר לשאול כי החורשה לא מתוחזקת ברמה נאותה וכי מצבה דורש טיפול מקצועי. אך למרות זאת שאול לא ביצע סקר עצים מקצועי, ובמקומו ביצע בדיקה ויזואלית שטחית בלבד ובלתי מספקת של מקצת העצים בפארק, "ללא ביצוע פעולות תחזוקה יערניות כנדרש על מנת להבטיח את בטיחותם ושלומם של מבקרי הפארק", נכתב בכתב האישום.

בחודש מאי 2019, פנתה האחראית על הקייטנות במועצה האזורית אל קאסום למנהל פעילות הקבוצות בפארק, בכדי לתאם ביקור קייטנות בפארק. בהתאם לדרישת משרד החינוך ביקשה האחראית על הקייטנות לוודא את קיומו של רישיון עסק תקף. לאור האמור, הועבר לה על דעתו של שאול ובידיעתו, רישיון עסק מזויף. בעקבות זאת תואם ביקור בפארק עבור ארבע קבוצות. ב-17.7.19, במסגרת פעילות הקייטנה הגיע סלמאן נאיף ג'בארין בן התשע לפארק.

בעת ששהה יחד עם חבריו בפינת הישיבה, התנתק ונשבר אחד מענפיו העצומים של עץ אקליפטוס תחתיו ישב. הענף הכבד בקוטר 31 ס"מ ובאורך 19 מטרים, נחת מגובה של כעשרה מטרים, ומחץ את ראשו. כתוצאה מהתאונה נגרמה למנוח פגיעת ראש אנושה ומותו נקבע במקום.

זירת האירוע. צילום: דוברות זק"א

זירת האירוע. צילום: דוברות זק"א

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של גרם מוות ברשלנות, חובת הממונה על דבר שיש בו סכנה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, עיסוק ללא רישיון או היתר וקיום אסיפה קבועה במקום מסוכן וללא רישיון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר