עיריית אשקלון

ארבעה מתמודדים לראשות עיריית אשקלון: מי הבא בתור?

ארבעת הטוענים לכתר מקיימים פגישות, מנסים ליצור גוש חוסם, אבל כל אחד מהם טוען לרוב, "לפי ההצהרות יש פה 130 חברי מועצה", אומר חבר מועצה

פורסם בתאריך: 24.2.17 15:54

     

כפי שאומר החוק, בקרוב תתכנס מועצת העיר אשקלון ותבחר את אחד מחבריה לתפקיד ראש העירייה בפועל. נכון לעכשיו, אף לא אחד מחברי המועצה מחזיק בידיו הרוב הדרוש למינוי כראש העיר בפועל. מספר המועמדים נכון להיום עומד על ארבעה: ממלא מקום ראש העירייה, אפי מור; סגן ראש העירייה, תומר גלאם; חבר המועצה, שלמה כהן וחבר המועצה, הרב יעקב אביטן.

היו מי שטענו כי בני וקנין מתכוון להתמודד בעצמו, אבל הוא מצהיר חד משמעית שזה לא יקרה, "מי שמעלה את השם שלי סתם מאבד מילים לריק. אני מצהיר ששלמה זה האיש המתאים ביותר וכולנו ניתן כתף כדי הוא יצליח ואני בטוח שהוא יצליח. אני חושב שהמועמד הטוב ביותר והראוי ביותר מבין כל 23 חברי המועצה הוא שלמה כהן, זה אדם בעל איכויות ויכולות מיוחדות במינן. הוא הכי מתאים מבין חברי המועצה להיות ראש העיר. אני מקווה שכולם יכירו ביכולות הללו והוא המתאים ביותר. אני כפי שאמרתי ואני חוזר: הוא המועמד שאני תומך בו אישית ואני מאמין בו, אדם ישר והגון ורק טובת העיר לנגד עיניו ורק טובת עיריית אשקלון לנגד עיניו. ברגע זה צריך לעזוב את האינטרסים האישיים ולהתלכד סביב מי שטובת העיר לנגד עיניו זה האיש המתאים".

אומרים שאתה גם פעיל בעניין.

"אני פוגש חברי מועצה כי שלמה צנוע ולא מספר על עצמו הרבה ואני מסביר להם למה שלמה המתאים ביותר. זה לא סוד שאני נפגש ואמשיך להיפגש וככל שיותר ויותר מכירים אותו לעומק משתכנעים".

בני וקנין: "שלמה צנוע". צילום דוד לוי

כהן: "יש מי שחושב שלא נכון שהרב אביטן ייבחר"

בנוגע לשמועות כי הרב יעקב אביטן כבר גיבש קואליציה כאשר שלמה כהן ממלא מקומו. כהן דוחה אתה עניין הזה על הסף, "מי שמכתיר את עצמו יכול להכתיר את עצמו, מה שלי חשוב זה שהשלטון הזה יתחלף. השלטון הזה יוחלף ובוודאות. נכון להיום שני המועמדים הריאליים זה או אני או הרב אביטן. זה הניתוח של המצב כיום. הרב אביטן פעם מעלה מועמדות ופעם מוריד, הדברים עדיין לא ברורים כי יש לו תומכים אבל יש לו גם מתנגדים מתוך המועצה. יש הרבה שחושבים שזה לא נכון שהרב אביטן ייבחר בגלל העניין שהוא רב בגלל החשש מהתחרדות ויש כאלה לא רואים בעין יפה ויש כאלה שמתייחסים לניסיון. אבל מה שחשוב שזה השלטון יוחלף ובזה יש לי שליטה. זה לא הערכות, עובדתית השלטון הזה יוחלף וזה בטוח. אפי מור לא ייבחר וזה לא אישי נגדו, אפי חלק מהשלטון הזה ולכן הוא לא יזכה בראשות העיר נקודה".

כהן ומור. כהן: "אפי מור לא ייבחר". צילום: דוד לוי

אפי מור לא ממש רצה להגיב לדברים של כהן ואמר: "אני מכבד אותו וזה בסדר שהוא הצהיר, בבוא היום, נדבר על זה".

נכון להיום, כמה חברי מועצה תומכים בך?

"אני לא מתכוון לדבר על שום דבר. אנחנו נגיע לשעת השין ונראה מי יש לו מה. נכון לעכשיו זה מעסיק אותי וצריך לעבוד ולדאוג שניבחר. צריך סבלנות, יש עוד כמה ימים טובים לדבר ולקשקש בנושא הזה ולעשות ולפעול. כל אחד מאיתו שיעשה את המקסימום ובסוף ייבחר הטוב ביותר", מסכם מור.

מכין הפתעות? גלאם. צילום: דוד לוי

גלאם: "בקרוב יהיו הרבה הפתעות"

תומר גלאם, הוא סוג של ג'וקר בבחירות הללו כי אינו פוסל הליכה עם אף אחד מחברי המועצה. שלמה כהן למשל לא ילך עם אפי מור וגם להפך. אבל תומר גלאם יכול ללכת עם שניהם, "יש תסריט שיכול להתרחש והוא שאם שלמה ידע שתומר עשוי ללכת עם אפי, אז שלמה יתמוך בתומר רק כדי למנוע חיבור כזה בין השניים", אמר אחד מחברי המועצה. בסביבתו של שלמה כהן פסלו מהלך כזה.

"יש לי בסיס תמיכה רחב בתוך המועצה, אני כמובן לא אחשוף את השמות עכשיו כדי למנוע לחצים אבל יהיו לא מעט הפתעות בזמן הקרוב וכאלה שכולם חושבים שהם סגורים בצד אחד יתבררו כתומכים שלי", אמר גלאם השבוע.

אלא שגם מלמעלה יש לחץ על חברי המועצה, אם זה מצד משה כחלון שהיה רוצה לראות ראש עירייה ראשון ממפלגת 'כולנו' ולכן ירצה לראות את תומר גלאם בראשות העירייה. מנגד, יש גם את אריה דרעי שהיה שמח לראות נציג של סיעת ש"ס בראשות העירייה.

הרב אביטן: "אני לא מתעסק בזה"

איתן קסנטיני, למרות שהוא לא חבר מועצה, הוא שב והצהיר השבוע כי הוא תומך ברב אביטן לראשות העירייה ולכן יש מי שמצמיד לרב אביטן שני מנדטים נוספים של חברי סיעתו של קסנטיני. אבל את מי שלא ממש שמענו את קולה עד עכשיו היא חברת המועצה מיריי אלטיט שעדיין לא ברור אם היא תתמוך ברב אביטן כפי שמצהיר איתן קסנטיני.

הרב יעקב אביטן. צילום: דוד לוי

הרב אביטן בעצמו מסרב אפילו להצהיר על מועמדותו, "אני הרב של חוף אשקלון, כל אחד רוצה לחבר חיבורים אבל אנחנו עוסקים בשבת שקלים. אני עכשיו לא מתעסק בזה, יש לחצים ופונים אליי וצריך לחשוב על זה. פנו אליי אנשים ואומרים שיתמכו בי, כשיגיע הזמן, אני אדבר. איתן חבר, כל הכבוד לו על התמיכה והפרגון, זה יפה מאוד אבל ברור לך שאנחנו שנים ביחד וזה הדדי. איתן עשה מעשה שלא תואם איתי ויש לו נציגים. מירי ויוחאי הם בעלי חזון ומעוף והוא בחר אנשים איכותיים ברמה גבוהה ביותר. תודה על הפרגון, איתן איש חכם מאוד. עליתי בכמה קלוריות מהמחמאות".

המשנה לראש העירייה, מישל בוסקילה, דווקא חושב בצורה שונה: "אני חושב שבעת הזו ראוי לצאת לבחירות כלליות. מגיע ל-150 אלף תושבי העיר לבחור את ראש העירייה שלהם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר