איתמר שמעוני ביום בחירתו. צילום דוד לוי

סטטוס חדש: חבר המועצה, איתמר שמעוני

לפני שלוש שנים נפרד איתמר שמעוני מתואר חבר המועצה ועלה לשחק בליגה של הגדולים, עם השעייתו הוא חזר למעמד של חבר מועצה רווי מגבלות

פורסם בתאריך: 24.2.17 13:53

     

השעייתו הצפויה של איתמר שמעוני מתפקידו, הייתה בלתי נמנעת. לכן ביום שני בבוקר, רגע לאחר שהושגה הסכמה בין הפרקליטות לבין שמעוני על השעיה שבמסגרתה הוא יכהן כחבר מועצה מוגבל בסמכויותיו.

על פי המגבלות המוטלות עליו, שמעוני יהיה מנוע מלכהן כסגן ראש העירייה. כמו, יהיה שמעוני מנוע מלעמוד בראשותה של כל ועדה עירונית וכן יהיה מנוע מלכהן בוועדת הנהלה או בכל ועדה הנוגעת להיבטים כספיים לרבות ועדת הכספים, ועדת מכרזים, בוועדת תמיכות ובוועדת הנחות ובכל ועדה העוסקת בהתקשרות עם ספקים, קבלנים או נותני שירותים.

חבר מועצה עם הגבלות. איתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

כמו כן, הוא יהיה מנוע מלכהן בכל ועדה שלה השפעה על העסקת עובדים, לרבות בוועדת מכרזים לבחירת עובדים בכירים. הוא גם יהיה מנוע מלכהן בוועדה המקומית לתכנון ובנייה או בוועדת ביקורת, או בכל תפקיד בתאגידים העירוניים כמו החברה הכלכלית והחברה העירונית לתרבות נוער וספורט.

השעייתו של שמעוני שתימשך שנה, תחל בתאריך ה-7 למרץ והיועץ המשפטי לממשלה יוכל לבקש את הארכת ההשעיה לאחר תום השנה. בזמן הקרוב תתכנס מועצת העיר במטרה לבחור ראש עיר בפועל.

שמעוני: "אני אשוב להנהגת העיר"

רגע לאחר שהושגו ההסכמות בינו לבין הפרקליטות והתקבל האישור של הוועדה לבחינת השעיית ראשי ערים, פרסם שמעוני פוסט ובו הצהיר כי הוא משעה את עצמו, "קיבלתי החלטה לא קלה בימים האחרונים – להשעות את עצמי מתפקידי כראש עיריית אשקלון", כתב שמעוני. "בכוונתי להתפנות מכל עיסוקיי כדי להוכיח את חפותי ולשוב בהקדם לתפקיד".

הוא המשיך וכתב לעוקביו בדף הפייסבוק: "רציתי שיהיה לכם רק טוב, כל הזמן. עם השליחות הזו קמתי בבוקר ואיתה הלכתי לישון לפנות בוקר. כעת הגיע הרגע שבו צריך לקבל החלטה קשה, ואין מנוס מלעשות את זה. החלטתי להקדיש את החודשים הקרובים למאבק המשפטי שאני צפוי לנהל, למשפחה שלי ולאנשים היקרים לי. כמובן שאני לא נוטש את המערכה. תמיד אהיה בסביבה כדי לתת עצה ומילה טובה למי שייקחו מעתה והלאה את המושכות לידיים – ממלא מקום ראש העיר, אפי מור, ומנכ"ל העירייה, חיים סופר. האנשים האלה הלכו איתי כברת דרך ארוכה, בימים טובים יותר וטובים פחות".

הוא אף התייחס לכך שהוא רואה בממלא מקומו, אפי מור כמי שימשיך את דרכו הפוליטית ויקבל את תמיכת המועצה בבחירת ראש העיר בפועל, "אני משוכנע שאהיה שקט ורגוע שעבודה קשה ומאומצת של שלוש שנים לא תרד לטמיון בזכותם. אני מאמין שבבוא היום, לכשיידרש לכך, אפי יקבל את אמון המועצה והציבור, ויוכל להמשיך את העשייה הגדולה בה התחלנו. אני שב ומודה לכם על כל מה שהייתם למעני בשנים הללו, משענת תומכת, מכבדת ואוהבת. בלעדיכם שום דבר מזה לא היה קורה. לעת עתה, אני נפרד בכאב גדול מהתפקיד, אבל לא נפרד מכם. אמשיך לעמוד בקשר איתכם, גם כאן באמצעות הפייסבוק, עד שאשוב להנהגת העיר. אני אוהב אתכם בכל ליבי ומאמין שבעזרת ה', נצא מחוזקים מזה, ואחזור לשרת אתכם באהבה ונאמנות עוד שנים רבות", סיכם שמעוני.

עורך דין אשר אוחיון ואיתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

ממלא מקומו של שמעוני אפי מור, אמר כי כאב לו על ההחלטה של חברו לדרך, "זה חבר לעבודה, חבר אישי ואין ספק שזה מצב קשה. בטח בשבילי", אמר מור.

כהן: "שמעוני הצטיין באחיזת עיניים"

חבר האופוזיציה והמועמד לראשות העירייה, שלמה כהן, ראה בהודה של שמעוני ספין תקשורתי, "השעייתו של שמעוני היום מבשרת את סיומה של תקופת שפל חסרת תקדים באשקלון. פרק שבו העיר קרטעה תחת ניהול הרסני ורודני. התנהלות שפעלה תוך זלזול בעקרונות החוק וסדרי המינהל התקינים. כוח שניצל את מעמדו לדיכוי כל בדל ביקורת, להסתרה, לטיוח, למניעת שקיפות ולהאדרה עצמית. הפוסט ששמעוני פרסם לאחר השעייתו משקף את הדבר היחידי שבו הוא הצטיין – אחיזת עיני הציבור. הפוסט של שמעוני הוא בגדר ניסיון נואל לקבע בתודעת הציבור כאילו השעה את עצמו ולא הושעה על ידי הועדה שהתכנסה ממילא במטרה להשעותו".

כהן הוסיף והמליץ לשמעוני גם להתפטר, "אם שמעוני, עדיין רוצה להציל המעט שנותר מכבודו, יש באפשרותו לא להסתפק בהשעיה אלא לקום ולהתפטר לחלוטין מתפקידו ולשחרר את העיר מהצורך לממן לו משכורות ותנאי שירות עד להכרעת דינו. כך או כך, יש לקוות שתיבחר הנהלת עיר חדשה שתדע להתמודד עם חובות העתק שהותיר שמעוני ולתקן את נזקי תקופתו".

עו"ד אשר אוחיון פורש מהתיק

עם מעצרו בתחילת ינואר בשנה שעברה, הצטייד שמעוני בעורך הדין ירון לונדון, מי שהיה חוקר בכיר במשטרת ישראל. לצד עו"ד אופיר סטרשנוב, הם ליוו את התיק לאורך ימי מעצרו של שמעוני ולאורך ימי הרחקתו מהתפקיד.
בשלב כלשהו, החליט שמעוני לעזוב את השניים ושכר את שירותיו של עורך הדין אשר אוחיון. אוחיון ליווה את התיק לאורך החודשים שעברו מאז חזר שמעוני לבניין העירייה, אך כעת אומר אוחיון ל"כאן דרום", כי הוא בדרך החוצה מהתיק שכידוע כבר הגיע לבית המשפט. "אני פשוט עמוס", מסביר אוחיון. "אני ביחסים טובים עם איתמר אבל אני לא בטוח שאני יכול להמשיך. אני עמוס בתיקים גדולים, כמו התיק של אלון חסן ועוד נוספים, נוצר עומס ואני צריך לקבל החלטות. אני לא הייתי בטוח שיוגש כתב אישום וגם אם כן, אז פחות חמור ממה שהוגש. זה תיק עם מסה גדולה והרבה נאשמים וזה ידרוש זמן שאין לי ולכן לא יכולתי להמשיך בתיק".

עורכי הדין אייל אביטל ואשר אוחיון עם איתמר שמעוני. צילום: דוד לוי

פחות או יותר כשנודע כי שמעוני יעמוד בפני שימוע, הוא שכר את שירותיו של עורך הדין ששי גז, אשר כבר יש מי שטוען כי לא בטוח שאף הוא ימשיך לייצג בתיק זה. נכון לעכשיו מי שגם כן מייצג את שמעוני בתיק זה, הוא עורך הדין אייל אביטל.

בהתייחסו להשעיה, מסר עורך הדין אביטל: "איתמר שמעוני בחר להשעות את עצמו מרצון, זוהי החלטה אצילית שהוא לא היה חייב לקבלה. איתמר שמעוני בחר לא לאחוז בקרנות המזבח אלא להילחם על חפותו בבית המשפט וצריך לזקוף זאת לזכותו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר