כלבים. צילום: freepik.com
כלבים. צילום: freepik.com

נדחתה תביעת לשון הרע נגד תושב אשקלון שגידף בפייסבוק בעלת בית גידול לכלבים

בעלת בית גידול לכלבים פרסמה סרטון של ילדה מקבלת כלב פומרניאן בתוך ארגז. אחד הגולשים, תושב אשקלון, הגיב וכתב כי הוא מאחל לה שיסגרו את בתה בקופסא והוסיף "יחלאה אנושית". היא תבעה אותו על לשון הרע, אבל בית המשפט דחה את התביעה וחייב אותה בהוצאות משפט

פורסם בתאריך: 30.9.21 15:30

     

אלינור אוחיון, תושבת מושב הודיה הגישה לבית משפט השלום באשקלון תביעת לשון הרע נגד אלברט רביקוביץ' תושב אשקלון.

אוחיון טענה כי היא רכזת ומקדמת גזע בהתאחדות הישראלית לכלבנות ובעלת דף פייסבוק עם כ-5,000 עוקבים בשם "פומרניאן – בית הבובות שלי". היא העידה על עצמה כי היא פועלת ללא לאות לטובת הכלבים, אימוצם, מפקחת מטעם ההתאחדות על תנאי גידול הכלבים ופועלת למען השמירה של טיפוח האהבה בין כלבים לבני-אדם.

בחודש יוני בשנה שעברה, היא פרסמה סרטון של ילדה שמקבלת בהפתעה כלב בתוך אריזת קרטון כמו מתנה וכתבה: "שמאיה הנסיכה הקטנה מקבלת את המתנה שלה!! שכל כל חיכתה לה.. האושר הזה- זה מה שגורם לי להמשיך ולהעניק".

רביקוביץ' שיתף את הסרטון וכתב: "מאחל לך שיסגרו את הבת שלך בקופסא כמה שעות ויתנו אותה במתנה לכמה אהבלים יחלאה אנושית".

הפוסט והשיתוף

הפוסט והשיתוף

עוד הוא הגיב בהמשך: "'פומרניאן – בית הבובות שלי' תתראי איתי איפה שאת רוצה יבן אדם מסכן ועלוב הייתי מאחל לך גם פי אלף יותר גרוע, זה לא בובה ולא צעצוע ומאחל לך שהילדים שלך יעברו מה שהכלבים האלה עוברים אולי יפתחו לך העיניים יתת אדם אחד".

אדם בשם שחר לביא הגיב: "'פומרניאן – בית הבובות שלי' אם לא הבנת הוא דיבר עלייך ולא על הכלבים דרך אגב זה נקרא הרבעת כלבים בכפייה אז אל תעדני את זה במילים כמו "בית גידול" מאחל לך שבית המשפט יסגור לך את המטחנת גורים וישלח אותך בארגז למדגסקר יא מטומטמת".

רביקוביץ' הגיב: "'פומרניאן – בית הבובות שלי' את יכולה לשלוח בבקשה קבלה של המכירה של הכלב?  או שפשוט מס הכנסה יבקשו ממך אותה".

אוחיון הגיבה לדבירם האלה וכתבה: "זה מה שהוא איחל לבת שלי. אני מאחלת לכם – לברר לפני מי אני ומה פעילותי למען הקטנים האלו. ומה שאתם עושים- זה מקללים! משפילים! ומוציאים לשון הרע אודתי ואודות בית הגידול שלי. צר לי שבחורים צעירים מתנהגים בצורה כזאת ומשתמשים בפלטפורמה כל כך גדולה- על מנת לגדף ולהשפיל אדם על לא עוול בכפו. כל ההודעות צולמו והועברו לגורמים המתאימים".

אחת התגובות

אחת התגובות

אוחיון אף טענה כי כי פנתה לרביקוביץ' על מנת שיוריד את הפוסט אך הוא סרב.

במקביל התנהל שיח ביניהם במסנג'ר בו כתב רביקוביץ': "פרסמת סרטון של כלב שנקנה סגור בתוך קופסא שאף אחד לא יודע כמה זמן זה היה ככה.  אני בן אדם שמאוד קיצוני בדעותיו לגבי מכירה וסחר של בעלי חיים ומשווה את זה מבחינתי לאותה רמה של סחר בבני אדם וילדים ונשים. מה שנרשם בפוסט זה בדיוק מה שעשית לכלב. אולי אני באמת לא מכיר אותך ואת מה שאת עושה ואם היית מסבירה לי אולי גם הייתי מוריד את הפוסט. אבל חבל על האוויר והזמן שאת מבזבזת לאחר בדיקה מעמיקה גם שלי לא עשיתי שום דבר שהוא לא תקין".

עוד הוא הוסיף: "אני מכיר מקרוב את התהליך של היבוא של הכלבים האלה ואת שיטות ההרבעה שלהם… אז אם נפגעת כי חשבת שאיחלתי חס וחלילה באופן אישי משהו לילדה שלך אז על זה אני מוכן לחזור".

רביקוביץ' טען כי לאחר דברים אלה, ובסמוך מאוד לפרסום, אף מחק את השיתוף ואת מה שנכתב בו עם האיחולים לילדה.

אוחיון טענה כי תגובתו של רביקוביץ' נעשתה מתוך כוונה ברורה להזיק לה ולפגוע במשלח ידה, הפרסום פגע בשמה בטוב ובעסקיה בפרט משום שהיא מוּכרת ולכן השיתוף והדברים שכתב הם לשון הרע. היא דרשה פיצוי בגובה 33 אלף ש"ח.

רביקוביץ' טען כי אין ולא הייתה לו הכרות אישית עם אוחיון, הוא לא ידע מי היא ומה זהותה ומי עומד מאחורי עמוד הפייסבוק – "פומרניאן – בית הבובות שלי", ולכן הדברים כלל לא כוונו באופן אישי אליה. דבריו, כך האו הסביר, נאמרו מתוך הבעת עמדה וכאב על מעשיה של אוחיון שהינם חמורים בעיניו משום שהם מהווים סחר בבעלי חיים, בדרכים אשר ידוע לו כי מסבות לבעלי החיים סבל רב, דבר שהוא מתנגד לו כדבריו באופן קיצוני. הוא הסביר זאת לאוחיון, התנצל בפניה והשיתוף תוך שהוא אף חוזר בו מדבריו.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

הרשמת עידית כלפה כתבה כי החליטה לדחות את התביעה והסבירה כי מהראיות עולה בבירור כי דבריו של רביקוביץ' נכתבו בהקשר של 'צער בעלי חיים'. "במחוזותינו ידוע הוויכוח המר בין מגיני זכויות בעלי החיים, המתנגדים לכל סחר בהם, לבין בעלי בתי גידול – וזאת כמובן מבלי להביע כל עמדה באשר לאופן פעילותה של התובעת בגידול ומכירת הכלבים במסגרת עיסוקה (שכן אף לא הובאו לכך די ראיות). תגובתו של הנתבע מהווה בהקשר הדברים הקיים דעה וביקורת קשה על מעשיה של התובעת, החמורים מאוד בעיניו וכפי שהגדיר זאת בעצמו – סחר בבעלי חיים משולים בעיניו לסחר בבני אדם. בפרט, כאשר הדברים נאמרו בעידנא דריתחא ממש לאחר שנחשף לסרטון שבו נצפה כלב שהושם בקופסת קרטון בבחינת מתנה וכפי שציין לא ברור כמה זמן שהה בקופסה".

עוד כתבה הרשמת כי "העובדה כי התובעת רואה במעשיה כמקדמת האושר והאהבה בין בעלי חיים לבני אדם, אינה משנה את דעתו של הנתבע בקשר למעשי התובעת – והוא עדיין רואה בהם כהתעללות בבעלי חיים. זו דעתו ותגובתו מהווה הבעה חופשית שלה".

יחד עם זאת כתבה הרשמת כי "אין חולק כי חלק מאמירות הנתבע אינן ראויות, אינן מכובדות ואינן מכבדות, אף לא את עצמו הוא. כך למשל השימוש במילה 'חלאה', 'תת אדם' וכדומה, טוב היה אילו לא היה נעשה במרחב הציבורי על כל צעד ושעל. אולם, כאמור, נקבע בפסיקה שלא כל גידוף או קללה מהווים לשון הרע, ובפרט נכונים הדברים בענייננו לנוכח היקפם המינימלי של ביטויים אלה במסגרת כלל דבריו של הנתבע, והקשר הדברים".

לבסוף קבעה כי אוחיון תשלם לרביקוביץ' הוצאות משפט בסך 350 ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר