שר האוצר ובברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי
שר האוצר ובברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי

"יותר פתרונות ופחות הבטחות": שר האוצר ליברמן סייר היום באשקלון

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ביקר היום באשקלון וסייר במפעל רב בריח וכן בבית החולים ברזילי. כמו כן, השר חתם על אישור ההקצאות בפטור ממכרז ל-13 מגרשים באוזר התעשייה הדרומי

פורסם בתאריך: 3.8.21 21:07

     

היום הגיעו שר האוצר, אביגדור ליברמן והשר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה החברתית ושר החקלאות, עודד פורר, לסיור בעיר אשקלון.

במהלך הביקור סיירו השרים במפעל רב בריח יחד עם ראש העירייה, תומר גלאם ועם שמואל דונרשטיין יו"ר ובעלים קבוצת רב בריח תעשיות.

השרים במפעל רב בריח. צילום: אלדד עובדיה

השרים במפעל רב בריח. צילום: אלדד עובדיה

"השר אביגדור ליברמן הוכיח שהוא פוליטיקאי מזן אחר", מסר דונרשטיין, "השר ביקר בדרום ובמפעלי רב בריח עוד בערב הבחירות ושמע את הבקשות ובעיות השונות. הבוקר אירחנו את ראש עיריית אשקלון תומר גלאם שהגיע יחד עם השר לביקור חוזר לאחר מינויו כשר האוצר. השר הגיע עם פתרונות וצוות שתפקידו לפתור את כל אותן הבעיות. התעשייה חייבת כתף חזקה ואוזן קשובה לבעיות קשות של רגולציה, משבר בשרשרת האספקה ובעיה חמורה וקשה עם עובדים לתפקידים השונים. אני משוכנע שעם הרצון והאופי המיוחד של השר החדש, אנחנו בתעשייה נראה יותר פתרונות ופחות הבטחות, דבר שיביא ויעשה שינוי אמיתי לתעשייה ולמדינה".

בהמשך ביקרו השרים במרכז הרפואי ברזילי, שם פגשו את הנהלת בית החולים, את חברי עמותת ידידי ביה"ח מר רוני מהצרי יו"ר העמותה, ומר אלי אלעזרא. כמו כן, נכח בביקור מר יוסי דהן, שתרם 21 מיליון ש"ח להקמת מערך הלב בבית החולים ברזילי.

הם ביקרו בחדר המיון הממוגן ולאחר מכן שוחח עם רופאים ומנהלי מחלקות על מצוקות הטיפול בבית החולים והעליה בתחלואת הקורונה.

שר האוצר שוחח על תקציב הבריאות וההזדמנויות שהוא פותח ואמר שבראייתו, בית החולים ברזילי הינו מוצב קדמי של מערכת הבריאות ויש לחזק אותו למען האוכולוסייה אותה הוא משרת.

שר האוצר ופרופ' חזי לוי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי

שר האוצר ופרופ' חזי לוי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי

מנהל המרכז הרפואי פרופ' חזי לוי, הודה לראש העירייה ולשר על הביקור ואמר שיש לעשות רבות על מנת לחזק את הרפואה הציבורית בכלל ואת בית החולים ברזילי בפרט, לנוכח תוכניות הגידול באוכלוסיית העיר והצורך לתת מענה בשיגרה ובאירועי חירום ולחימה בעיר אשקלון.

לאחר מכן נערכה פגישת עבודה בעיריית אשקלון במהלכה העלה ראש העיר, תומר גלאם, את צרכי העיר, בעיקרם, הטבות כלכליות לתושבי העיר, מיגון השכונות הוותיקות באשקלון, הקמת תחנה מרכזית חדשה והקמת מוסדות חינוך וציבור חדשים בשכונת עיר היין.

שר האוצר בעיריית אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

שר האוצר בעיריית אשקלון. צילום: אלדד עובדיה

כמו כן, בהמשך להחלטת הממשלה להקצות 13 מגרשים באזור התעשייה הדרומי, חתם השר על המסמך הסופי המאשר את ההקצאות בפטור ממכרז.

בסיורים ובפגישת נכחו גם מ"מ ראש העירייה, סופה ביילין; חבר המועצה, יורם גניש; מנכ"ל העירייה, עידן דוד; מנכ"ל החברה הכלכלית, עו"ד יוסי דיין וגורמי מקצוע נוספים מטעם משרדי הממשלה והעירייה.

"אנחנו משתדלים לא רק לדבר אלא להוציא דברים לפועל", אמר ליברמן, "הבשורה שהבאנו היום בעניין שטחי המסחר והתעשייה היא משמעותית ביותר עבור התעשיינים והעובדים שלא במרכז הארץ. הכי חשוב מבחינתי הוא להבין היכן ישנם חסמים ולפרוץ אותם. אני לא מזלזל בעניין איוש העובדים ובטח עובדי המקצוע בLow tech, ולכן נפעל לייצר תוכנית סדורה עבור התעשייה הישראלית שכוללת בתוכה גם בתי ספר מקצועיים. אני מודה לראש עיריית אשקלון על שיתוף הפעולה לאורך השנים ולתושבי אשקלון והאזור על האירוח והעשייה".

השר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה החברתית ושר החקלאות, עודד פורר הוסיף: "ביקרנו היום באשקלון כחלק מסיור משותף שלי ושל שר האוצר ליברמן, המטרה שלנו היא להפריח את הפריפריה ואת הנגב, בין היתר מפעלים כמו שביקרנו בהם באשקלון שמהווים חזית הטכנולוגיה, התעשייה והחקלאות".

"ראשית, אני מודה לשר האוצר ולשר החקלאות על ביקורם בעיר אשקלון ועל הנכונות שהביעו לסייע לעיר", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "העיר אשקלון אמנם המטווחת ביותר, אך גם המבוקשת ביותר למגורים בישראל. הקידום של העיר, ההתפתחות שלה והמשך מעמדה כעיר אטרקטיבית למרות האתגרים עמם היא מתמודדת צריכים להיות אינטרס לאומי ראשון במעלה. אני אמשיך לעקוב אחר המשימות שעומדות על הפרק גם בפני הממשלה החדשה וכוללות הטבות כלכליות ומיגון השכונות הוותיקות ולא נרפה מכך עד שנשיג את מה שמגיע לתושבי אשקלון, בזכות ולא בחסד. אשקלון חזקה, ישראל חזקה".

מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין: "אשקלון זו העיר הראשונה שזכתה לביקור עבודה של אביגדור ליברמן אחרי אישור תקציב המדינה על ידי הממשלה. שר האוצר שם בראש סדר העדיפויות שלו את הערים המאופיינות בפעילות למען התושבים, הערים המתפתחות בקצב מסחרר ומתגברות על קשיים. זה סימן נוסף לשינוי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר