אירוע הגאווה באשקלון

"אירוע חשוב": כמאתיים וחמישים איש השתתפו היום באירוע הגאווה באשקלון

אירוע גאווה צבעוני התקיים היום באשקלון, מאות מתושבי העיר הגיעו להשתתף באירוע השנתי, בהם גם חברי כנסת ואישי ציבור. צפו בגלריה מהאירוע

פורסם בתאריך: 22.7.21 21:58

     

היום התקיים אירוע הגאווה השלישי של אשקלון, הוא התקיים ברחבת החנייה של אשקלונה, זאת מאחר והמקום הקבוע בחוף דלילה נמצא כעת בשיפוצים.

אל המקום נהרו החל מהשעה 18:00 מאות מתושבי העיר והסביבה, בהם גם חברי כנסת כמו יוראי להב הרצנו מיש עתיד ומוסי רז ממרצ.

"אני נמצא פה לא מעט בגלל נושא הגאווה, אבל גם בגלל נושאים אקולוגיים סביבתיים", אמר ח"כ הרצנו, "יורם שפר הנציג של יש עתיד מקפיד להביא אותי לא מעט. בחצי שנה האחרונה הייתי פה 6 או 7 פעמים זאת עיר חשובה בישראל שיש בה לא מעט איומים ואתגרים שצריך לטפל בהם".

ח"כ הרצנו ויורם שפר

בנוגע ליחס של אשקלון להט"ב אמר ח"כ הרצנו "אני חושב שיש מקום לשיפור, לא רק באשקלון אלא בכל ישראל, אנחנו צריכים לחדד ולעמוד על כך שלכולם יש מקום שווה ומלא בחברה ולא משנה מה המוצא האתני, הנטייה המינית או הזהות המגדרית, לכולם צריך להיות מקום. ביחס לקהילה הגאה, צריך לדאוג שהאפליה השיטתית שאנחנו חווים תפסיק ושנהיה שווים בזכות להיות הורים, בזכות להתחתן עם בני הזוג שלנו, בהגנה מפני אלימות, בתעסוקה ובכל תחומי החיים. בזה אני עוסק בכנסת וזאת השליחות שלי".

אתה אופטימי עם הממשלה החדשה?
"מאוד מאוד. מנענו ממשלה שבה אבי מעוז ואיתמר בן גביר קובעי מדיניות ומשחקים את הקואליציה להפלת חוקי להט"בים. השרים החדשים שנכנסו למשרדים שלהם כבר מקדמים פרויקטים עבור הקהילה הגאה, אם זה שר הרווחה מאיר כהן, שר הבריאות ניצן הורביץ, שרת התחבורה או השרה לשוויון חברתי מירב כהן. אני מאמין שהממשלה הקרובה תקדם את הקהילה הגאה לשוויון זכויות. לא יודע אם נקבל הכל אבל אנחנו בכיוון הנכון".

אבל יש גורם בממשלה, מנסור עבאס שלא שונה מאבי מעוז וחבריו בעניין הזה.
"נכון, יש לי מחלוקת עם חברי רע"מ בעניין הזה אבל הם יושבים איתנו בממשלה. ההבדל בינם לאבי מעוז שאבי מעוז מסרב לשבת עם נציגי הקהילה הגאה בממשלה או בכל מקום אחר וזה לא דומה למצב היום שהם יתנגדו אבל אנחנו נצליח להעביר ככל הנראה חקיקה וגם דברים נוספים למען הקהילה הגאה".

ח"כ מוסי רז באירוע

גם חבר הכנסת מוסי רז ממרצ, כאמור השתתף האירוע והסביר מדוע שחשוב לו להשתתף בו, "זה אירוע חשוב לראות גאווה מחוץ לתל אביב, אני משתדל להגיע למקומות אחרים כמו מצפה רמון, ירושלים, ראשון לציון".

בקרב הנואמים הייתה איילת בוכניק, שדיברה בשם "ההורים שלא יכולים לדבר", בתור אמא לבן שיצא מהארון. "נכון, לא תמיד קל לנו ההורים. לפעמים אנחנו נראים לכם מבוהלים ופוחדים ממש כמוכם. אבל תדעו לכם שתחושה זו עוברת מהר מאוד. היא מתחלפת בתחושה של לחבק ולגונן עליכם ולתת לכם את הביטחון שאתם אהובים והכל יהיה בסדר", אמרה בוכניק.

ברחבי המקום היו פזורים דוכנים שונים, חלקם של ארגונים שונים למען הלהט"ב ואחרים כמו של אורה לוי, פעילה אשקלונית ידועה, שעשתה את תחרות העוגה היפה. בקטע האמנותי היו גם הופעות מוזיקליות של אמנים שונים כמו טוני ג'ינו ושאגי ולהקת הדושבאגז.

צפו בגלריה מהאירוע הצבעוני:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר