מתחם הבדיקות באולם הספורט יגאל אלון. צילום: אלדד עובדיה

עלייה במספר חולי הקורונה באשקלון: הגבוה מזה כחודשיים

בבית החולים ברזילי פתחו היום מתחם קורונה מיוחד לאחר שהתקבלו שתי חולות קורונה במצב קשה. נכון להיום ישנם באשקלון 16 תושבים המוגדרים "חולים פעילים", מספר הגבוה ביותר מזה כחודשיים. ביום שלישי יתקיים באשקלון הפנינג חיסונים לבני נוער

פורסם בתאריך: 2.7.21 13:03

     

לאחר תקופה ארוכה שבה מספר חולי הקורונה באשקלון היה אפסי ונמוך, כבר כמה ימים שמספרם עולה ועולה. זה מתרחש בין היתר בעקבות הקריאה להיבדק לאחר שהתגלו שרידים של הווריאנט ההודי בביוב של אשקלון.

העירייה פתחה בחזרה את מתחם הבדיקות העירוני באולם הספורט יגאל אלון, ומאות תושבים הגיעו להיבדק במתחם ובקופות החולים, חלקם לאור הקריאה וחלקם על רקע חשיפה לחולי קורונה. רק השבוע היו חולי קורונה במספר מקומות בעיר, אחד היה באירוע שהתקיים באולמי לורד גארדן ביום רביעי האחרון, באותו היום בצהריים הסתובב חולה קורונה בסופר שוק העיר. ביום ראשון בבוקר היה חולה קורונה במרכז שירות שטרית אהרון.

אילו איכוני השב"כ היו עדיין פעילים אז גם תושבים שרבים שנחשפו לחולי הקורונה היו מקבלים הודעות ומגיעים להיבדק.

במרכז הרפואי ברזילי התקבלו היום שתי חולות קורונה בגילאים 84 ו-79, מאשקלון ומשדרות – שתיהן לא מחוסנות. השתיים אושפזו במתחם קורונה ייעודי שנפתח היום עבורן במרכז הרפואי, אחת במצב קשה והשנייה במצב בינוני-קשה.

נכון להיום ישנם 16 חולי קורונה באשקלון, המספר הגבוה מזה כחודשיים, כאשר יחד עם זאת המגמה היא מגמת עלייה. ב-4 ימים האחרונים עלה מדד הרמזור בחדות, רק ביום ראשון כאשר היו 6 חולים בעיר עמד המדד על 0.6 ואילו אתמול כאשר המספר עמד כבר על 16 חולים, הגיע מדד הרמזור לניקוד של 1.6. אנו עדיין רחוקים מלהיות עיר צהובה, אך אנו עלולים להגיע לשם תוך זמן קצר אם המגמה תימשך.

מדד הרמזור בעלייה

מדד הרמזור בעלייה

לאור מצב התחלואה העירוני ובכלל בארץ בשבוע הבא יתקיים הפנינג חיסונים לציבור הרחב ובדגש על נערים בין 12-16. ההפנינג יתקיים ביום שלישי (06.07.21) בין השעות 16:00-22:00 ייערך הפנינג חיסונים לילדים בגילי 12-16 באשכול פיס בעיר (בן צבי 12).

הפנינג חיסונים באשכול פיס. צילום: סיון מטודי

הפנינג חיסונים באשכול פיס. צילום: סיון מטודי

ההפנינג מיועד לילדים בקבוצת גיל זו אך גם למבוגרים שיגיעו תינתן אפשרות להתחסן במעמד זה, ללא צורך בהפניה או הרשמה מראש. על ילדים בגילי 12-16 להגיע בליווי הורה או לחילופין עם טופס הסכמה חתום על ידי ההורים (להורדת הטופס – https://bit.ly/3h5LCF7).

בעירייה מבקשים להבהיר כי ישנה חשיבות גבוהה להגיע בתאריך זה מאחר וככל הנראה, מלאי החיסונים יסתיים בתאריך 09.07.2021 ולאחר מכן תיתכן המתנה ארוכה לחיסונים.

כזכור, עיריית אשקלון קיימה במהלך השנה האחרונה מספר פעמים הפנינג חיסונים שהוכיחו את יעילותם ומשכו אליהם תושבים רבים והשאיפה היא שגם הפעם זה יקרה, על מנת להרחיב ככל הניתן את מעגל המחוסנים בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר