"בני אור". מגן מיניואב הראשון מימין. צילום: נטי לוי, באדיבות YES
"בני אור". מגן מיניואב הראשון מימין. צילום: נטי לוי, באדיבות YES

על רקע דקירתו של בן ה-15 באשקלון: "אל תתנו לילדים לצפות בסדרה 'בני אור'"

העיתונאי אלמוג בוקר קורא להורים שלא לאפשר לילדים לצפות בסדרה "בני אור" וזאת על רקע האירוע בו נער בן 13 דקר ופצע נער בן 15. "הסדרה מראה את המציאות שאנו חיים בה היום", הגיב לו אחד משחקני הסדרה, "ילדים היום חשופים לדברים הרבה יותר קשים, ומה לעשות החיים הם גם קשים"

פורסם בתאריך: 6.6.21 17:56

     

בסוף השבוע אירע מקרה חמור ביותר באשקלון, בו נער כבן 13 דקר ופצע אנושות נער אחר בן 15. גילם הצעיר של הדוקר ושל הקורבן גרמו להורים רבים לקשר זאת לסדרה "בני אור" המשודרת בימים אלה ב-YES ולתהות אם הסדרה היוותה השראה למעשה?

גם את כתב "חדשות 13" בדרום, אלמוג בוקר שנחשף למקרה באשקלון זה החזיר מיד לרגעים הספורים בהם צפה בסדרה והוא מיהר לפרסם על על כך פוסט תחת הכותרת "אל תתנו לילדים שלכם לצפות בסדרה בני אור".

"הדקירה של הנער בן ה-15 בגלל ויכוח על חפיסת סיגריות, זרקה אותי לסדרה 'בני אור', שמשודרת בימים אלה ב-yes", כתב בוקר, "הצלחתי לצפות ב-35 דקות של הפרק הראשון וזהו, מיד אחרי, כיביתי בבהלה את הטלוויזיה. עזבו את זה שבני אור של שנות ה-80 וה-90 זה כבר מזמן לא באר שבע, ושהסדרה הזאת מנציחה את בירת הנגב כעיר של פשע אבל נניח את זה בצד. 35 דקות של קללות, סחר אלים בסמים, ילדים בני 12 שמעשנים באנגים, מכות אכזריות ולקינוח אב שנדקר לעיני בנו. כן, כן, ילד קטן שצופה באבא שלו נדקר שוב ושוב. והכל זמין לכל צופה ובכל גיל ביוטיוב. ואם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין זה לבין הנער בן ה-15 שנאבק בסוף השבוע על חייו לאחר שנדקר על ידי נער בן 13 בגלל ויכוח על חפיסת סיגריות, תחזרו לסצנה בפרק הראשון שבה נערים בני 15 הולכים לקנות סמים ואז דוקרים את הסוחר ובסוף הם יוצאים הכי גברים שיש".

אלמוג בוקר. צילום: פבל

אלמוג בוקר. צילום: פבל

בוקר מדגיש כי אינו יודע אם הנערים המעורבים בדקירה צפו בסדרה או לא, "האמת זה ממש לא יפתיע אותי אם כן ואם הסדרה הזאת נתנה להם השראה… הנה תסתכלו על שני הילדים בני ה-10 ו-12 מדימונה שנעצרו בשבוע שעבר בחשד שפרצו למוסדות חינוך בעיר, השחיתו אותם באופן חמור וגנבו ציוד. השנים הספיקו בסוף שבוע אחד לגנוב מבית ספר וגן ילדים בעיר שני מחשבים וכלי עבודה, תוך שהם מסבים למקומות נזק כבד, כולל עשיית צרכים במקום. ומאיפה הרעיון? הם סיפרו בחקירה שאת ההשראה הם קיבלו מהסדרה בני אור. והם אני מזכיר בני 10 ו-12… אז כן, מדובר בסדרה שמבוססת על סיפור אמיתי ובתחילת הפרק כתוב שהיא מיועדת לבני 18 פלוס, אבל זה לא מספיק ואני לא ממש מצליח להבין איך הסדרה כזאת קיבלה אישור לעלות לאוויר בלי אזהרת צפייה חמורה יותר. ההמלצה שלי להורים: אל תחכו שמישהו יעשה בשבילכם את העבודה, אל תתנו לילדים שלכם לראות את הסדרה הזאת. אני הבהרתי לילדים שלי שאסור להם לראות", מסכם בוקר.

מי שהשיב לבוקר הוא מגן מיניואב המגלם את מולה בסדרה עצמה. הוא חושב שבוקר טועה. "שמי מגן, נולדתי וגדלתי בקריית גת כבכור במשפחה של 8 ילדים, עברתי מדירה לדירה ומעיר לעיר מה שהקשה עליי למצוא מסגרת ונאלצתי לעבור בתי ספר רבים. אני מבין למה נבהלת, ומבין גם למה לא התחברת, רק שתבין שאלו הם החיים שאנו עוברים בשכונות הקשות שלנו, אני מדבר בשם עצמי כמובן. ממקום כזה שהעולם לא נותן לך ממש ברירות ומציב לך אתגר בחיים – או שאתה שורד כמו אריה בכל הכח, על אף שלפעמים אנשים רואים זאת בעין לא טובה, או שאתה נופל חזק, אני אפילו לא צריך להרחיב על זה. לא חושב שהבנת כל כך את העלילה של הסדרה, הסדרה מראה את המציאות שאנו חיים בה היום, אתמול, בשנות ה-80 וגם בעתיד לצערי".

"בני אור". צילום: נטי לוי, באדיבות YES

"בני אור". צילום: נטי לוי, באדיבות YES

מיניואב משיב עוד לבוקר וכותב כי הכי קל להתחמק מצפייה בסדרה "ולא להראות את האמת שמוגשת בה בשביל לזכות בכמה לייקים ושיתופים ובמקום לצפות במציאות הנוכחית שלהבין שזה כשל ענק בחינוך הורינו. אני ממליץ לך כדרך אגב, במקום לכתוב את הפוסט המביך הזה, פשוט ללחוץ על חסימת תוכן לילדים ולפני שתבוא להגיד שהילדים חשופים לצפייה גם בטלפון הנייד אז אני רוצה לחדש לך, ילדים היום חשופים לדברים הרבה יותר קשים, ומה לעשות החיים הם גם קשים. אולי יהיה שינוי בקרוב, מי יודע", כותב מיניואב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר