הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו
הבית בו פעל גן "דיסני". צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

אפילו השופטת הופתעה: המטפלת החשודה בהתעללות שוחררה ממעצר לבקשת הפרקליטות

יום לפני ההפגנה שתכננו הורי הפעוטות מגן "דיסני" החליטו בפרקליטות מחוז דרום לבקש את שחרורה של המטפלת החשודה בהתעללות ממעצר. היא שוחררה למעצר בבית אחותה בפתח תקווה, שם תשהה ב-10 הימים הקרובים. הבקשה הפתיעה אפילו את השופטת שחשבה שצריך להשאיר את המטפלת במעצר

פורסם בתאריך: 20.4.21 19:56

     

המטפלת אמיליה (אמה) אוסטרובסקי החשודה בהתעללות בפעוטות בגן "דיסני" באשקלון, שוחררה היום למעצר בית וזאת לאור הסכמה בין הפרקליטות לבין הסנגורית של המטפלת.

מעצר הבית יימשך 10 ימים בבית אחותה של המטפלת, קלריסה ברזובסקי, בפתח תקווה, כמו כן ניתן לה צו הרחקה מהעיר למשך 10 ימים וכן צו איסור יציאה מהארץ ואיסור עבודה בגני ילדים ל-180 יום.

לאורך השבוע האחרון מאז נחשפה הפרשה, התקיימה החקירה בנושא בתחנת אשקלון ונאספו ראיות שחיזקו את החשד נגד המטפלת החשודה, אמיליה אוסטרובסקי, בת 71 מאשקלון. החוקרים ביצעו מגוון רחב של פעולות חקירה, בהן צפייה במצלמות האבטחה שנתפסו וכן איתור וגביית עדויות מהורים נוספים של פעוטות, שעל פי החשד נפגעו על ידי החשודה. מעצרה של המטפלת הוארך פעמיים ומחר היה אמור להתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרה ובחוץ היו אמורים להפגין הורי הפעוטות מהגן.

תינוק ישן. צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

תינוק ישן. צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

אלא שלאור התקדמות החקירה הוחלט להביא היום את החשודה לדיון בעניינה בבית המשפט, שם נטען כי תיק החקירה הועבר לעיון הפרקליטות וכי ראש שלוחת הפרקליטות בלכיש היא שביקשה לשחרר את המטפלת ממעצר.

השופטת דורית בונדה שדנה היום בבקשה, הופתעה ממנה "לפלא היה בעיני כי בפתח הדיון היום הודיעה המבקשת כי היא מבקשת לשחרר את המשיבה בתנאים מגבילים, זאת על פי עמדת פרקליטות מחוז דרום", כתבה השופטת וציינה גם כי מדובר "בתיק בו החשדות חמורים ביותר ומלמדים על מסוכנות שיטתית מצד המשיבה אשר לכל הפחות מצדיקה הארכת מעצרה לצורכי חקירה. אלא שהסכמות הצדדים אחרות הן ובוודאי שבית המשפט אינו משים עצמו קטגור יותר מהקטגוריה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת סיפרה מה ראתה בסרטונים וכתבה כי בהחלטתה הקודמת להאריך את מעצרה של אוסטרובסקי, "שיקפתי את שחזו עיני בעת צפייה בסרטונים המצויים בתיק החקירה, שם נצפתה המשיבה כשהיא משליכה מגובה רב פעוטות, מטיחה אותם לעבר מזרונים שהיו על הרצפה, מכה מספר פעוטות באלימות קשה בראשם, בחלקים אחרים בגופם. לא ניתן לשכוח את המראות הקשים בהם צפיתי עת נחשפתי לסרטונים המתעדים ככל הנראה אך חלק מהתנהלות המשיבה לאורך זמן ביחס לפעוטות חסרי ישע, צעירים בגילם, אשר קולם לא נשמע. התנהלות המשיבה ביחס לאותם פעוטות הייתה כאל חפצים, הם הושלכו באכזריות למזרן שעל הרצפה, כשהמשיבה מפליאה בהם את מכותיה, כך על פי החשד".

עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם

עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם

עו"ד חוה קליין המייצגת את ההורים שחשפו את הפרשה מסרה כי "זו החלטה שערורייתית. לא ייתכן שההורים שומעים על השחרור של הגננת מהתקשורת. הזעזוע של השופטת אומר הכל. אנו שוקלים את צעדנו והפארסה של היום לא תעבור בשתיקה"

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: "לאחר עיון בחומרי החקירה ולאור הנסיבות בכללותן, סברה הפרקליטות כי ניתן לסיים את החקירה ולקבל החלטה בתיק שלא בהליך המעצר ולכן הורתה על שחרורה של הגננת למעצר בית. לאחר סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות, יבחן התיק לעומק כמקובל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר