ממר"ם. צילום: דובר צה"ל
ממר"ם. צילום: דובר צה"ל

הדרך להייטק עוברת במקיף ד' דרכא: לראשונה באשקלון הושקה מגמת ממר"ם

כיתה ראשונה מסוגה במגמת מחשבים ומערכות מידע נפתחה במקיף ד' דרכא. מדובר במסלול חדשני וייחודי שיכין את התלמידים לשירות ביחידת ממר"ם אשר בוגריה מאיישים את התפקידים הבכירים בעולם ההייטק הישראלי

פורסם בתאריך: 22.3.21 21:06

     

בית הספר מקיף ד' דרכא באשקלון השיק כיתת ממר"ם (מרכז המחשבים ומערכות המידע של צה"ל), דובר במסלול ייחודי וראשון מסוגו בעיר אשקלון, במסגרתו ילמדו התלמידים, החל מכיתה ז' ועד לכיתה י"ב, במסלול חדשני וייחודי שיכין אותם לשירות ולתעסוקה מכוונת הייטק וטכנולוגיה.

יחידת הממר"ם, יחידת המחשוב הראשונה בצה"ל, עיצבה למעשה את מערך המחשוב של הצבא כולו, במקביל לפיתוח של אנשי מקצוע, מפתחים ויזמים שהפכו אותה ליחידה טכנולוגית מובילה.

בוגרי היחידה הזאת נחשבים למבוקשים במיוחד בחברות ההייטק ורבים מהם מאיישים כיום את התפקידים הבכירים בחברות הללו. לכן, הפיתוח האישי של כל תלמיד שיסיים את המסלול היוקרתי של הכיתה הזאת הוא עצום ומלא בפוטנציאל. כבר משלב המיונים לצה"ל, התלמידים מגיעים עם יתרון משמעותי להתקבל ליחידה הייחודית ממר"ם.

ראש העירייה, תומר גלאם ומנהלת בית הספר, שרה מצרפי. צילום: אלדד עובדיה

ראש העירייה, תומר גלאם ומנהלת בית הספר, שרה מצרפי. צילום: אלדד עובדיה

בשלב הראשוני מדובר בלמידה של ארבע שעות שבועיות שיעניקו לתלמידים למידה חווייתית, התנסות וידע נרחב בתחומי המחשב.

"אני לומד במקיף ד' מאז כיתה ז'", מספר אילן יוספוב, תלמיד כיתה י"ב ויו"ר מועצת התלמידים בבית הספר, "במהלך השנים האלה לקחתי חלק במספר פרויקטים שונים. ובמהלך כל אחת מהשנים האלה לקחתי כל הזדמנות שבית הספר נתן לי. מההזדמנות להוביל פרויקט קטן של יזמים צעירים ועד להזדמנות להוביל את מועצת התלמידים. עשיתי זאת משום שאלו הם הערכים אותם ספגתי בבית הוריי ובבית ספרי – שאיפה למצוינות, מנהיגות והתמדה. אני מאמין כי הזדמנות היא לא דבר שצריך לקבל, אלא דבר שצריך לקחת. אני מאמין בלב שלם שכיתת ממר"ם דורשת בדיוק את הערכים אותם הזכרתי, ושאם אותם תלמידים יידעו לקחת את ההזדמנות המדהימה הזאת שניתנה להם, הם יגיעו למקומות הגבוהים ביותר, ויהוו צמרת התעשייה והנהגה הישראלית בעתיד. לא נותר לי דבר להגיד חוץ מתודה לכם שאפשרתם לתלמידים האלה לקחת את ההזדמנות להתפתח ולשאוף לפסגה".

כיתת ממר"ם במקיף ד' דרכא. צילום: אלדד עובדיה

כיתת ממר"ם במקיף ד' דרכא. צילום: אלדד עובדיה

מנהלת בית הספר, שרה מצרפי הוסיפה כי "השאיפה לצמצום פערים לא רק בין התלמידים בתוך בית הספר אלא בין תלמידי אשקלון לתלמידים אחרים מכל מקום בארץ מביאה אותנו לחתירה מתמדת למצוינות. תכנית ממר"ם היא תכנית נוספת למימוש יעד זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העיר, תומר גלאם: "כבר עכשיו אנחנו מכינים את הקרקע בפארק ההייטק בעיר שיאפשר מקומות תעסוקה מתקדמים ועתירי ידע לבוגרות ולבוגרים שלנו שילמדו במסלול החשוב הזה. חינוך פורץ דרך וחדשני הוא לא סיסמא עבורנו אלא דרך פעולה. אנחנו רואים כיצד החזון שלנו בא לידי מימוש הלכה למעשה והמועמדות לפרס החינוך היא הדוגמא הטובה ביותר לכך. מבטיח כי נפעל כדי שמסלול הממר"ם ייושם בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר".

השקת כיתת ממר"ם במקיף ד' דרכא. צילום: אלדד עובדיה

השקת כיתת ממר"ם במקיף ד' דרכא. צילום: אלדד עובדיה

ראש מנהל חינוך, יובל זוזט: "במערכת החינוך באשקלון אנחנו לא מסתפקים באחוזים גבוהים של זכאות לבגרות אלא חותרים ללא לאות למימוש תעודת בגרות איכותית ומצטיינת, תוך המשך דאגה מתמדת לכל התלמידים בכל הרמות. כיתת ממר"ם מהווה צעד נוסף ליישום המדיניות ומהווה צעד משמעותי נוסף בפיתוח מערכת החינוך החדשנית שלנו. אני מאחל הצלחה רבה לכל התלמידות והתלמידים שלנו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר