זירת התאונה. צילום: אלירם משה
זירת התאונה. צילום: אלירם משה

דרס למוות אישה על מעבר חציה וירצה 11 חודשי מאסר: "אני מבקש סליחה מהמשפחה"

נהג משאית, תושב אשקלון דרס למוות את מרגריטה קולובר בעת שחצתה את הכביש במעבר חציה ברחוב אלי כהן. בפרקליטות דרשו לגזור עליו בין 18 ל-30 חודשים, אבל בית המשפט הסתפק ב-11 חודשי מאסר

פורסם בתאריך: 14.3.21 12:01

     

בית המשפט השלום באשדוד גזר 11 חודשי מאסר על יצחק בטיטו, נהג משאית מאשקלון שדרס למוות אישה בת 63, ברחוב אלי כהן. בנוסף, הוא נדרש לפצות את משפחת ההרוגה ב-18 אלף ש"ח.

המקרה התרחש בתאריך, 18 בספטמבר 2017, סמוך לשעה 09:45 כאשר בטיטו נהג במשאית מסוג ניסאן, ברחוב אלי כהן אשקלון, מכיוון השוק העירוני לכיוון סופר קופיקס (היום רמי לוי בשכונה). כאשר הגיע לצומת הראשון, הסמוכה לסופר קופיקס, חצתה מרגריטה קולובר את המעבר החציה, כשהיא אוחזת במקל הליכה.

בעלה, ולנטין הלך מאחוריה ולאחר שהיא כבר הייתה בלב מעבר החציה, פגעה המשאית במרגריטה והעיפה אותה כבר מטרים קדימה. היא נחבלה באופן קשה ומתה מפצעיה בבית החולים.

בעלה שכאמור, הלך מאחוריה, ניצל בנס מפגיעת המשאית אך ראה אותה נפגעת מול עיניו. הוא העיד בבית המשפט וסיפר על מה שעבר עליו מאז, "היה לנו טוב ביחד, אני מתגעגע אליה. עברו שלוש שנים ואני עוד לא מתרגל לזה שהיא לא פה. אני נזכר בה כל הזמן. אני זוכר אותה מאוד טוב, וכל הזמן אני יושב לבד ונזכר בה".

זירת התאונה. צילום: אלירם משה

זירת התאונה. צילום: אלירם משה

נכדתה אנסטסיה העידה אף היא בבית המשפט וסיפרה על חסרונה "היא היתה מדהימה, חזקה, עלינו כולם לארץ בזכותה. היא עלתה לארץ בגיל מאוד מבוגר, וכמה שהיה לה קשה במדינה זרה. וללא ידיעת השפה, היא תמיד השתדלה. אחת מילים הראשונות שלמדה בעברית היתה 'נכדה', תמיד רצתה להשוויץ בי ובאחותי. מאוד אהבה אותנו ואת המשפחה שלנו. היא מאוד אהבה את סבא שלי".

מנגד, גם הנהג עצמו, העיר בבית המשפט ואמר: "אני מבקש סליחה מהמשפחה של הנפטרת, וכואב את הכאב של המשפחה. אני חי את המקרה הזה יום יום שעה שעה, זה לא יורד לי מהראש… אני עושה למען משפחת הנפטרת המון. אני מבקש ממנה מחילה בקבר שלה כדי שיכפר לי על המעשה הזה".

על אותו יום של התאונה הוא סיפר, "ניסיתי לברוח ממנה, היא הפתיעה אותי. אני חי את הכביש. אני 14 שעות על הכביש, אני ניסיתי לבצע מהלכים כדי לא לפגוע בה אני לא יודע אין פספסתי את המנוחה. כשקרה המקרה, אני ירדתי אליה, אני אמרתי לה שלא תמות… אני מתחרט על המעשה. אני מבקש מחילה ממנה, מבית המשפט, וכן מהאנשים שהעידו  היום. אני עושה חסד בעולם". הוא ביקש מבית המשפט שלא יטיל עליו מאסר בפועל.

להגנתו הביא בטיטו מספר עדים ובהם מנהל בית הספר אמי"ת טכנולוגי, יצחק אברג'ל, שהעיד כי מדובר באיש חסד שתורם המון לקהילה מזמנו והעמיד משפחה לתפארת.

מנגד, עו"ד עידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום טען כי לבטיטו ישנם 34 הרשעות קודמות בעבירות תעבורה וכי הוא נהג בחוסר זהירות וגרם ברשלנותו למותה של מרגריטה. "יש להעביר מסר לציבור שחיי אדם אינם הפקר ולהחמיר בענישה, כשעסקינן ברשלנות", נטען. בפרקליטות דרשו להטיל עליו מאסר של בין שנה וחצי ל-30 חודשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת רבקה שוורץ, כתבה בגזר הדין כי אם בטיטו "היה נוהג במהירות סבירה ומאט בהתחשב שהתקרב למעבר החצייה (המצוי גם בסמיכות לבית ספר), כי אז יכול היה לעצור את המשאית ולמנוע את התאונה מבעוד מועד. הנאשם נסע באופן רציף, לא האט ומהירות נסיעתו במקרה דנן לא היתה סבירה, בהתחשב בסוג הרכב בו נהג ובתנאי הדרך. עסקינן ברשלנות חמורה, ולא רשלנות רגעית".

עוד הוסיפה כי "למרות קצב החצייה של המנוחה, שלא יכול להיות מהיר נוכח מגבלתה הבריאותית ברגלה, הנאשם הופתע לראות את הולכת הרגל, שהספיקה לחצות 4.5 מטר מרוחב מעבר החצייה, אף שלא היה צריך להיות כלל מופתע, בהתחשב בנסיבות המקום ובהתחשב בשדה הראייה, שעמד לרשותו. טווח שדה הראייה, שהיה לנאשם אפשר אובייקטיבית להבחין במנוחה ובבעלה קודם לעיתוי בו הבחין. הנאשם הבחין במנוחה ברגע האחרון לפני הפגיעה, בכך התרשל".

לבסוף גזרה עליו השופטת כאמור, 11 חודשי מאסר בפועל, 7 חודשי מאסר על תנאי, שלילה ל-15 שנה ופיצוי למשפחה בגובה 18 אלף ש"ח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר