הטרקטורון בורח מהמשטרה. מתוך הסרטון
הטרקטורון בורח מהמשטרה. מתוך הסרטון

אצבע משולשת לשוטר: עונש קל לצעיר שהשתולל עם טרקטורון באשקלון

הסרטון שהופץ ברשת הפך לוויראלי והראה לכאורה איך צעירים רכובים על טרקטורונים עושים צחוק ממאמצי המשטרה לתפוס אותם. אבל אחרי שהמצלמה הפסיקה לצלם נעצרו השניים, הוגש נגדם כתב אישום וגזר דינו של אחד מהם כבר ניתן

פורסם בתאריך: 15.12.20 13:21

     

כמעט כל תושבי אשקלון מכירים תופעת האופנועים והטרקטורונים שמשתוללים ברחבי העיר ומעבר לרעש וההפרעה לשקט שהם יוצרים, הם גם נוהגים בקלות ראש שעלולה לסכן את שלומם של המשתמשים בכביש ולסכן את חייהם של הרוכבים עצמם. הם עושים זאת בעיקר בסופי שבוע בכל רחבי העיר אך בעיקר בצפון מערב העיר.

לפני כמעט חמש שנים פורסם סרטון שצולם באשקלון ועורר סערה גדולה. בסרטון ניתן לראות טרקטורון שהרוכב עליו לא נענה לקריאות המשטרה לעצור, מגיע לכיכר התמנון ברחוב רפאל איתן ומבצע פניית פרסה בניגוד לכיוון הנסיעה בכיכר. הוא המשיך דרומה לכיוונו של שוטר שעמד על הכביש וסימן לו לעצור, הצעיר נסע על שני גלגליו האחוריות של הטרקטורון לעבר השוטר, סימן לו אצבע משולשת והשוטר נאלץ לסגת לאחור כדי לא להיפגע מהטרקטורון.

במשטרה הסבירו אז כי השוטרים החליטו שלא לבצע מרדף אחר החשודים במטרה שלא לסכן את חיי הרוכבים ושאר ציבור משתמשי הדרך.

אלא שכעת אנו חושפים כיצד נגמר הטיפול של המשטרה במקרה, גם אחרי שהמצלמה הפסיקה לצלם, הרחק משם בין כותלי בית משפט השלום באשקלון.

חולף מול פניו של השוטר. מתוך הסרטון

חולף מול פניו של השוטר. מתוך הסרטון

בסרטון לא רואים שהמשטרה בסופו של דבר עצרה את שני הרוכבים ולאחר חקירה הגישה נגדם כתב אישום לבית משפט השלום באשקלון. כתב האישום הוגש נגד שני הרוכבים כאחד. הסרטן המצולם היה העדות הכי טובה שבזכותו הורשעו שני הצעירים בעבירה של נהיגה בקלות ראש והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. אחד מהם אף הורשע בעבירה של נהיגה ללא ביטוח ונהיגה ללא רישיון.

אחרי ההרשעה הגיע גם שלב גזר הדין שניתן לאחרונה. שופטת בית משפט השלום באשקלון, ענת חולתא כתבה בגזר הדין כי "מדובר בהתעלמות מופגנת מהוראות מפורשות של שוטרים, תוך המשך ביצוע עבירות התעבורה לנגד עיניהם, באופן מתריס ובריוני, ובאופן שהחמיר מאד את היקפו ואת חומרתו של האירוע מאירוע 'תעבורתי' גרידא, לאירוע פלילי לכל דבר ועניין. בעניינו של הנאשם שבפניי, כתוצאה מהתנהגותו נאלץ נהג תמים שעבר במקרה במקום לסטות מנתיב נסיעתו מחשש שהנאשם יתנגש בו, וכן שוטר נאלץ לסגת לאחור מחשש לפגיעת הנאשם בו".

סנגורו של הנהג טען כי מדובר "במעשה שובבות" שאינו מאפיין את התנהלותו של הנהג כיום. אלא שהשופטת עיינה ברישום הפלילי של הנהג ואז התברר כי מאז אותו אירוע הוא הורשע בעבירות החזקת סם שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונגזרו עליו 5 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. בנוסף, נרשמו לחובתו מאז 11 הרשעות תעבורה, לרבות בנהיגה ללא רישיון ובקלות ראש.

אלא שלאור הזמן שחלף מאז ביצוע המעשה וגילו, החליטה השופטת להקל עמו וגזרה עליו שלושה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס של 3,000 שקלים ופסילת רישיון הנהיגה שלו למשך ארבעה חודשים.

הטרקטורון מרים גלגל. מתוך הסרטון

רוכב הטרקטורון השני מרים גלגל. מתוך הסרטון

הרוכב השני שמופיע בסרטון ושכתב האישום התייחס גם אליו הורשע אף הוא, אך טרם נגזר דינו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




האם זו הדרך למגר את תופעת הטרקטורונים והאופנועים שמשתוללים ומטרידים את מנוחת התושבים? לא ברור. מהאירוע עליו נסוב כתב האישום חלפו כמעט חמש שנים והתופעה נמשכת ואפילו מתרחבת.

עורך דינם של השניים טרם התייחס לגזר הדין שניתן.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר