בדיקות קורונה. צילום: אמיל סלמן
בדיקות קורונה. צילום: אמיל סלמן

אשקלון על סף עיר כתומה: מקרי קורונה בשלושה בתי ספר

העיר אשקלון נמצאת במרחק של 0.3 נקודות מהגדרתה כעיר כתומה ויכול להיות שעוד הערב או מחר בבוקר אשקלון כבר תוגדר כתומה. הגדרה כזאת תביא להטלת מגבלות שונות על העיר

פורסם בתאריך: 12.12.20 18:50

     

הזינוק בנתוני התחלואה בעיר אשקלון עשויים להביא עליה מגבלות כבר בימים הקרובים. לאחר שהפכה מירוקה לצהובה, אך לפני ימים ספורים, העיר אשקלון כבר נמצאת על סף להיות עיר כתומה.

עיר כתומה זו עיר שלפי תוכנית הרמזור עומדת על 5.5 נקודות. אשקלון עומדת ברגע זה על 5.2 נקודות וממש על סף להיות כתומה וייתכן שכבר עוד הערב או מחר בבוקר אשקלון תהפוך לכתומה.

אשקלון על סף כתומה

אשקלון על סף כתומה

חשוב לציין שמבחינת הממשלה אשקלון עדיין מוגדרת ירוקה, זאת מאחר ורק פעם בשבוע מתכנס קבינט הקורונה וקובע את צבע הרשויות על פי מצב התחלואה ברשות בימים שקדמו לישיבה. כך שברגע שאשקלון תוגדר עיר כתומה על ידי הממשלה, יוטלו עליה מגבלות שונות כמו הפסקת הלימודים בכיתות ה' ומעלה.

הנתונים שהביאו את אשקלון לכך הם שיעור הבדיקות החיוביות שעלו כבר ל-3% והשינוי בשיעור הנדבקים השבועי שעומד על 209%. נכון להיום ישנם באשקלון 138 תושבים המוגדרים "חולים פעילים".

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון התגלו מקרי קורונה בשלושה בתי ספר: אמנויות, רמת כרמים וכוכב הצפון.

ביום חמישי עודכנו ההורים בבית הספר לאמנויות כי נמצא מקרה קורונה מאומת בשכבה ג'. אך מאחר והתלמיד השתמש בשירותי ההסעות, התבקשו התלמידים שנסעו איתו בהסעות גם כן להיכנס לבידוד התלמיד משתמש בשרותי ההסעות. "כל מי שהשתמש בקו+11 10 תאריכים 6-7.12 (ימים ראשון ושני רק בחזור מביה"ס), מתבקש להיכנס לבידוד מתאריך 10.12.20 עד תאריך 20.12.20 כולל", נכתב בהודעה להורים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הבוקר התבשרו ההורים בבית הספר רמת כרמים על שני תלמידים שנמצאו חיוביים לקורונה, משכבות ב' ו-ה'. הורי התלמידים הלומדים איתם באותה הכיתה/קפסולה עודכנו "והומלץ להיכנס לבידוד מניעתי עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות. לגבי שאר תלמידי ביה"ס אין שינוי בהנחיות", כך נמסר להורים ממנהלת בית הספר.

בית ספר לאמנויות

בית ספר לאמנויות

ביום שישי עודכנו ההורים בבית הספר "כוכב הצפון" כי מורה מהצוות הינה חולה מאומתת ומספר מורות שנחשפו אליה נאלצו להיכנס לבידוד. הורי הכיתה בה לימדה המורה עודכנו גם כן על כך. הבוקר, התבשרו ההורים כי מורה נוספת התבררה כחולה מאומתת והורי התלמידים שנחשפו אליה עודכנו על כך. "אנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות והחינוך", נמסר להורים מהנהלת בית הספר.

מה שיכול למנוע את המשך המגמה היא שמירה על כללי הריחוק והבידוד וכן בדיקות של תושבי העיר. לכן בעירייה קוראים לתושבים להגיע למתחם בדיקות הקורונה בהיכל התרבות ולהיבדק.

המתחם יהיה פתוח לציבור הרחב מחר, 13.12, בין השעות 10:00 עד 18:00.

אין צורך בהרשמה, בהפניה או בתשלום.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר