גיא פלג. צילום: גדעון מרקוביץ
גיא פלג. צילום: גדעון מרקוביץ

בית המשפט: תושבת אשקלון תפצה את גיא פלג בלמעלה מחצי מיליון שקל

העיתונאי גיא פלג הגיש תביעה נגד תושבת אשקלון, אילנה חניה ספורטה, בעקבות פוסטים שפורסמו בחשבון הפייסבוק שלה בהם נטען כי ביצע עבירות מין. היא לא הגישה כתב הגנה ובית המשפט פסק כי היא תפצה את פלג במאות אלפי שקלים. "היום תופרים תיקים. אני לא ראיתי תביעה. אני לא יודעת על מה מדובר", היא אמרה בתגובה

פורסם בתאריך: 2.12.20 13:12

     

אילנה חניה ספורטה, תושבת אשקלון נתבעה על ידי העיתונאי גיא פלג לאחר שפירסמה פוסטים בגנותו. על פי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, חניה ספורטה פרסמה מספר פעמים "פוסטים פוגעניים" בפייסבוק בהם טענה בין היתר כי פלג הוא "עבריין מין" או "אנס" או "נעצר בחשד לאונס".

"הפוסטים זכו ללייקים ו/או שיתופים רבים, ובין המגיבים להם התפתח שיח לוחמני אשר ליבה את האש, כאילו התחרו המגיבים ביניהם מי מכפיש יותר את התובע, מי מייחס לו עבירות חמורות יותר ומי ישתמש בביטויים חריפים יותר", נכתב בכתב התביעה.

בכתב התביעה הובאו לדוגמה מספר פוסטים:

הפוסט הראשון: "בתאריך 22.5.20 פרסמה הנתבעת פוסט בחשבונה בפייסבוק בו כתבה: 'גיא פלג ניסה לאנוס אבל הפרקליטות סגרה את התיק זה למה הוא פורע את השטר ומשתלח נגד ראש הממשלה'".

אחד הפוסטים. מתוך כתב התביעה

אחד הפוסטים. מתוך כתב התביעה

הפוסט השני: "בתאריך 23.5.20 הוסיפה הנתבעת ופרסמה פוסט פוגעני נוסף נגד התובע בזו הלשון: 'גם כי אהלך בגיא פלג לא אפחד וגם הדרק וגם אביהגועל קלייקמן תלכו לעזאזל'".

אחד הפוסטים. מתוך כתב התביעה

אחד הפוסטים. מתוך כתב התביעה

הפוסט השלישי: "בתאריך 21.9.19 היא כתבה פוסט בזו הלשון: ׳גיא פלג ישיב בעבירות מין נא להיץ נראה לכולם מי העבריין'".

פוסט שפורסם בחשבון הפייסבוק של אילנה חניה

פוסט שפורסם בחשבון הפייסבוק של אילנה חניה

בכתב התביעה נכתב עוד כי הפרסומים של חניה ספורטה והתגובות לפוסטים "שכולם העלילו על התובע עלילות שווא כאילו הוא 'אנס', או 'חשוד בעבירות מין', פרסומים שלוו בתגובות מכפישות ומבזות, בשפה רדודה, ושיתופים וחיבובים ('לייקים'), שאך הגדילו את עוצמת ההשפלה. ההכפשה והביזיון של שמו הטוב של התובע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בכתב התביעה הודגש כי כל הפרסומים מתחילתם ועד סופם חסרי שחר וכי גיא פלג "מעולם לא ניסה לאנוס, מעולם לא ביצע או ניסה לבצע עבירות מין. מעולם לא הוגשה תלונה נגדו ו/או מעולם לא נפתחו נגדו חקירה בגין חשד לניסיון לאנוס או ביצוע עבירות מין. הוא מעולם לא נסחט על ידי מאן דהוא, בוודאי שלא ארנון מוזס, הוא מעולם לא רקח שום 'עיסקה' במסגרתה לא יועמד לדין בתמורה לאתנן תקשורתי. גם הסיפא של הפוסט הראשון לא נכונה, שכן כעיתונאי מקצועי אין לתובע שום ענין אישי נגד ראש הממשלה, בוודאי שלא כנקמה על 'סגירת תיק' שלא היתה ולא נבראה".

נטען עוד כי הפרסומים הללו בוודאי כאשר מדובר באדם ידוע כמו פלג גורמים לו נזק רב, "במקרה של התובע שהוא אדם מוכר, עיתונאי בכיר, שהאמינות היא נר לרגליו, הנזק גדול עשרות מונים. אין כל ספק כי הפרסומים גרמו להשפלתו של התובע בעיני הבריות, עשו אותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם", נכתב.

פלג דרש פיצויים בגבוה של 568 אלף ש"ח. אלא שלפני הגשת התביעה פנה פלג באמצעות עורכי דינו אל חניה ספורטה במכתב והיא הגיבה לאותו מכתב וטענה כי חשבון הפייסבוק שלה נפרץ, "פרצו לפיסבוק שלי באמצעות מע' הסייבר של הפרקליטות".

חניה ספורטה לא הגישה כתב הגנה לבית המשפט ושליח מטעם עורכי הדין פלג טען כי הגיש לה את כתב התביעה אך היא סירבה לחתום כי קיבלה אותו.  לאור זאת ניתן פסק דין בהיעדר הגנה, על ידי הרשם יוחנן גבאי, ולפיו היא תפצה את פלג ב-568 אלף ש"ח וכן שכר טרחה בגובה 34 אלף ש"ח ואגרת בית משפט בגובה 7,100 ש"ח.

פנינו לחניה ספורטה והיא טענה כי לא ידעה בכלל שנתבעה, "לא נשפטתי, זה שקר, זה פייק ניוז… אני לא קיבלתי ולא ראיתי ולא זומנתי. היום תופרים תיקים לבן אדם ומגישים לו תביעה והוא לא מקבל את התביעה… השליח שלו שקרן כמוהו. אם בית המשפט רואה שבתביעה כזאת הבן אדם לא מגיב, זה נראה הגיוני? הוא והשליח שלו הגישו תצהיר שקרי. היום זה באופנה להגיש תצהיר שקרי לבית המשפט, לשקר לשופטים ולדפוק את האזרחים. אני לא ראיתי תביעה, לא זומנתי, לא שמעתי ואני לא יודעת על מה מדובר. אתה מיידע אותי לראשונה. אני לא יודעת על מה מדובר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר