האב בדרך להלוויית בנו
האב בדרך להלוויית בנו

עם אזיקים ובליווי שוטרים: הורי התינוק השתתפו בהלווייתו

האם חשפה בחקירתה כי ראתה את בעלה מטלטל את התינוק ומטיח אותו בספה. הבעל הגיב לדברים ואמר: "נכון שזה היה באגרסיביות אבל לא זרקתי אותו על הספה". השניים השתתפו היום בהלוויית בנם

פורסם בתאריך: 20.11.20 14:45

     

הלווייתו של התינוק שהוריו חשודים כי התעללו בו למוות, התקיימה היום בצהריים בבית עלמין סמוך לאשקלון, בהשתתפות מצומצמת של בני משפחה. המשטרה אישרה אף להורי התינוק להשתתף בהלוויה והם הגיעו מבית המעצר, וליוו את בנם בן ה-4 חודשים בדרכו האחרונה, כשהם אזוקים ומלווים בידי שוטרים.

האם בדרכה להלוויית בנו

האם בדרכה להלוויית בנו

"לנגד עינינו עלתה הסוגיה האנושית והמוסרית האם לאפשר לחשודים להשתתף בלוויית בנם", הסביר סנ"צ מייק כהן, מפקד משטרת אשקלון, "הוחלט לאשר את השתתפות החשודים בלוויה תוך שמירה על מגבלות הקורונה וכן על אי שיבוש מהלכי החקירה במהלך הלוויה. המשימה בוצעה תוך הפגנת רגישות למקרה זה ובמקצועיות המבצעית הנדרשת במקרים אלה. צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב לכיש ממשיך לפעול ביתר שאת על מנת לגבש ממצים ולהגיע לחקר האמת באירוע טראגי זה".

אתמול הוארך מעצרם של ההורים לאחר עימות שהתקיים ביניהם. נציגת המשטרה, עו"ד אורית מרקוביץ' שהשתתפה דיון אמרה בבית המשפט כי "מחומר החקירה עולה שזה תינוק שהתעללו בו לאורך זמן במקרים שונים".

צפו בהורים מגיעים להלוויה:

בחקירתה במשטרה סיפרה האם כי נחשפה לשני מקרים בהם בעלה התנהג בצורה חשודה לבנם התינוק. היא תיארה בעדותה כיצד חזתה בבעלה כשהוא מנענע את הפעוט. היא מספרת בעדותה כי היא צעקה לעברו "מה אתה עושה? מה אתה עושה?" בתגובה הבעל הניח בעצבים את הפעוט על הספה. עוד היא סיפרה בחקירתה כי האירוע גרם לה לפרוץ בבכי.

הבעל סיפר בחקירתו כי הוא אכן הניח את הפעוט באגרסיביות על הספה ואף הדגים את אופן ההנחה לחוקרת במהלך עדותו אך טען באותה נשימה כי "נכון זה היה באגרסיביות אבל לא זרקתי אותו על הספה".  ביחס לטלטול נשאל לגבי אופן הטלטול והשיב כי התינוק פלט דרך האף והוא חשש שהתינוק ייחנק אז הוא הפך אותו ובדיוק אז אשתו ראתה את זה "וצעקה ובכתה מה אתה עושה חשבה שאני כאילו מטלטל אותו לא יודע מה".

תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

תינוק. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

האם סיפרה עוד כי היא רבה איתו אך אמרה לעצמה "אולי באמת לא ראיתי טוב זה היה שניה ישר באתי והוא הפסיק, הוא אמר לי שהוא נחנק כזה, אז אולי הוא ניסה לנער", אמרה בחקירתה. עוד סיפרה האם בחקירתה "התחלתי לצעוק עליו, שאת רואה משהו ואז הוא אומר לך משהו זה כאילו כבר כל הזיכרון שלי לא יודעת ואז אני צועקת שצעקתי עליו, בכיתי מה אתה עושה לו ואז הוא התעצבן וכאילו נפגע שכאילו אני מאשימה אותו ואז הוא יצא ונשארתי עם מיכאל". בהמשך החשודה הנוספת מספרת "הוא גרם לי להרגיש כאילו ראיתי משהו לא נכון שסתם האשמתי אותו".

במקרה אחר היא סיפרה כי ראתה אותו מקפיץ את התינוק באופן חריג וכשהיא שאלה מה הוא עושה, הוא אמר ונתן לה הסבר שהיד שלו נתפסה בבית השחי.

השופטת דורית בונדה כתבה בהחלטתה בנוגע לאם כי התקדמות החקירה מלמדת שהאם הייתה עדה להתעללות אשר ספג בנם הקטין אך ציינה את התכחשותה של האם למציאות, "נראה כי ייתכן כי עיניה של המשיבה ראו דבר אחד אך היא סירבה להאמין ולהפנים כי בעלה, אותו בעל עמו הקימה קן ועמו הביאה לעולם תינוק תמים רך בשנים, אכן מסוגל לעולל לבנם של בני הזוג חבלות ולגרום לו לפגיעה כה חמורה, פגיעה אשר בסופו של יום ייתכן והובילה למותו… לטעמי, ייתכן וכבר כעת ניתן לומר כי היא לא עשתה די, עצמה את עיניה, לכל הפחות, העדיפה לקבל את הסבריו המיתממים של החשוד הנוסף אשר היו נוחים לה. היא לא פנתה למשטרת ישראל, היא לא דיווחה לגורמי הרווחה כי היא חושדת בבעלה כי הוא זה המתעלל בבנם הפעוט. כך יצא שבסופו של יום ולמרבה הצער, נפטר הפעוט".

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

השופטת הורתה על הארכת מעצרה של האם עד ליום שני.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בנוגע לאב החשוד כתבה השופטת כי בשלב זה הממצאים הקיימים בתיק החקירה תומכים יותר בחשד כי היה זה האב, "אשר גרם דה פקטו לפגיעות החמורות במשיב. יחד עם זאת, הדברים נאמרים בהסתייגות שכן טרם הסתיימה החקירה". השופטת גם ציינה כי התנהלותו של האב "מלמדת על המסוכנות הגבוהה הנעוצה בהתנהלותו. מדובר במשיב אשר לא בחל לנהוג באגרסיביות לדבריו בתינוק חסר ישע שמצא את מותו בנסיבות טרגיות". לאור זאת החליטה השופטת להאריך את מעצרו של האב עד ליום חמישי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר