הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה
הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה

אישום: שני תושבי אשקלון זייפו אשראי ורכשו אייפונים

השניים השתמשו כמה פעמים בכרטיסי האשראי שזוייפו יחד עם תעודות זהות מזויפות. המוצרים שרכשו: בעיקר טלפונים סלולריים ואביזרים. המשטרה וחברות האשראי פעלו יחד והביאו לתפיסתם לאחר מרדף רגלי ברחוב

פורסם בתאריך: 5.11.20 14:38

     

חברות האשראי מפתחות משנה לשנה שיטות אשר ימנעו לרמאים להונות אותן ואת לקוחותיהם אך למרות זאת שני צעירים תושבי אשקלון הצליחו לכאורה למצוא שיטה בה הצליחו לרכוש ללא בעיה טלפונים סלולריים במספר חנויות באשקלון ומחוצה לה.

מי שמשתמש בכרטיס אשראי יודע שאמנם ברכישות קטנות לא נדרשת הזדהות באמצעות תעודה מזהה אבל כשמדובר בעיסקאות של אלפי שקלים ובמיוחד בחברות הסלולריות ישנה הקפדה על הזדהות באמצעות תעודה מזהה, דבר שמקשה על נוכלים להשתמש בכרטיס אשראי שרק נגנבו או שזוייפו.

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

אלא שלמרות זאת הצליחו שני תושבי אשקלון בשנות ה-30 לחייהם, מאשקלון להונות את חברות האשראי ומספר אנשים תמימים שנתוני כרטיסי האשראי שלהם דלפו אליהם.

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום באשקלון, לשניים מיוחסים מספר מקרים של הונאה בכרטיסי אשראי. בחודש מרץ האחרון נפגש אחד מהם עם גבר תושב קריית אתא לאחר שביקש ממנו לבוא עם תמונת פספורט שלו. למחרת נפגשו השניים שוב כשהנאשם מוסר לו תעודת זהות על שמו של אדם אחר כשהתמונה שנמסרה יום קודם מופיעה בתעודת הזהות, יחד עם זאת הוא מסר לו כרטיס אשראי מזויף ותואם לפרטים. הוא הורה לו להיכנס לחנות לטלפונים סלולריים ולרכוש באמצעות כרטיס האשראי ותעודת הזהות שבה מתנוססת תמונתו טלפונים סלולריים. עוד באותו היום הגיע הבחור לחנות סיטיפון בקניון גירון ורכש שם במרמה, באמצעות כרטיס האשראי ותעודת הזהות המזויפים שני מכשירי אייפון 11, כשכל מכשיר עלה 5,550 ש"ח כשהנאשם ממתין לו מחוץ לחנות.

אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

אילוסטרציה: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

לאחר מכן הם נסעו לחנות טופ-פון אקספרס ברחוב אלי כהן ושם רכש הבחור מקריית אתא אייפון 11 פרו בשווי 5550 ש"ח. גם במקרה זה הנאשם המתין לו בחוץ אלא שכאשר הוא ביקש לצאת מהחנות הגיעו שוטרים ועצרו אותו כשבידיו הטלפון שרכש במרמה עם תעודת הזהות וכרטיס האשראי המזוייפים.

מעצר. צילום דוברות המשטרה

מעצר. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

שלושה חודשים חלפו ושני הנאשמים מגיעים יחד לסניף פרטנר בביל"ו סנטר בקרית עקרון. אחד מהם נכנס לסניף וביקש לרכוש שני אייפונים ועוד שבעה מוצרים ואביזרים יוקרתיים לטלפונים הניידים כשסך כל העיסקה עומדת על 17,751 שקלים. הוא מסר לנציג פרטנר את פרטי האשראי של בן אדם אחר והזדהה עם תעודת זהות מזויפת של אותו בן אדם כאשר תמונתו מופיעה בו. הנאשם השני חיכה לו כל הזמן מחוץ לסניף.

חודש לאחר מכן השניים שדרגו את השיטה וכבר לא ניגשו בעצמם לחנות לטלפונים סלוריים בה הם מתועדים במצלמות האבטחה אלא יצרו קשר טלפוני עם מוקד המכירות של חברת הוט-מובייל ווהזדהו הפעם בשמו של תושב גדרה וביקשו להזמין מכשיר אייפון ולפרוס את החיוב בסך 6660 שקלים ל-36 תשלומים. לאחר שמסרו את מספר תעודת הזהות שלו ואת כרטיס האשראי שלו קיבלו אישור מחברת האשראי וכל מה שנותר הוא לבחור יום בו יגיע השליח לאשקלון ושם ימסור להם את המכשיר.

המשלוח נקבע ליומיים אחר כך. שליח של חברת שליחויות הגיע לרחוב אייר בשכונת נווה הדרים ושם מסר לאחד הנאשמים את המכשיר וזאת לאחר שזיהה אותו באמצעות תעודת הזהות המזויפת. מה שלא ידעו השניים זה שהמשטרה מעודכנת בפרטי התרמית ואף קיבלה מחברת השליחויות את מיקום המפגש שנקבע. הבלשים חיכו בניידת סמויה ותצפתו על מסירת המשלוח לנאשם. מיד לאחר המסירה הם יצאו לעבר השניים וצעקו להם "עצור משטרה". שני הנאשמים החלו להימלט רגלית מהמקום כשאחד מהם משליך את החבילה שזה עתה קיבל במרמה. לבסוף הצליחו הבלשים לתפוס את השניים וגדעו את המשך ההונאה של אנשים תמימים ושל חברות האשראי.

שוטר מעצר חשוד בהתפרצות. צילום: דוברות המשטרה

מעצר חשוד בהתפרצות. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

כתב האישום הוגש כאמור לבית משפט השלום באשקלון. סעיפי האישום: קבלת דבר במרמה, הונאה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, התחזות כאדם אחד במטרה להונות, זיוף ואפילו הפרעת שוטר במילוי תפקידו.

בין רשימת העדים נמצאים בעלי כרטיסי האשראי שזויפו, המוכרים החנויות שבהן השתמשו השניים ונציגים מחברות האשראי והסלולר.

בשבוע הבא יתקיים דיון ראשון בתיק.

עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את אחד הנאשמים מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום. אנו נלמד את חומר החקירה ונשיב בדרכים המקובלות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר