גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

אשקלון: נסגר התיק נגד הסייעת שנחשדה בתקיפת פעוט במעון

חקירת משטרה שנפתחה בעקבות פוסט שפורסם לפני שנה בפייסבוק, הביאה להשעייתה של סייעת במעון באשקלון. אלא שתיק החקירה נגדה נסגר מחוסר ראיות. "באמצעות הרשתות החברתיות הוכפשה סייעת מסורה ומוערכת על לא עוול בכפה", מסרה עו"ד לימור רוט חזן

פורסם בתאריך: 16.8.20 15:34

     

בעקבות פוסט שפורסם בפייסבוק לפני כשנה, פתחה המשטרה בחקירה כנגד סייעת בגן ילדים בשכונת שמשון. לאחר חקירה של הסייעת ושל עובדות נוספות במעון הידוע, הוחלט לסגור את התיק מחוסר ראיות.

בסוף חודש יולי 2019, פרסמה תושבת נתיבות, פוסט בפייסבוק היא סיפרה כי הגיעה לאשקלון למוסד רפואי כלשהו ולאחר שיצאה ממנו חלפה ליד מעון לילדים ושמעה שם תינוק בוכה הרבה זמן מבלי שמישהו מסייע לו. היא סיפרה כי אותו ילד הציק לילד אחר ואז הסייעת היכתה אותו בידו.

גן ילדים. צילום: זאב שטרן

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: זאב שטרן.

לאחר פרסום הפוסט פתחה משטרת אשקלון בחקירה ושוחחה עם כותבת הפוסט. "שמעתי ילד בוכה במשך 10 דקות", סיפרה המתלוננת בעדותה במשטרה,  "הבכי היה נשמע לי לא משהו בתור אמא. לא שמעתי שאיש מבוגר ניגש אליו. ניגשתי, הצצתי, ולא ראיתי מישהי ניגשת אליו. ראיתי את אחת הסייעות מדברת עם מישהי, ראיתי את הסייעת ניגשת לילד שחטף משחק והרימה אותו מהיד. צבטה אותו ביד ונתנה לו מכה או שניים והושיבה אותו בחזרה. הילד המשיך לבכות והיא פשוט לא התייחסה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד סיפרה האישה כי לא היה עליה מכשיר סלולרי לצלם את האירוע ולכן היא ניגשה לרכבה והביאה אותו וכשחזרה, "שמעתי אותה צורחת עליו, על אותו הילד ונתנה לו שתי מכות ביד והחזירה אותו לשבת", סיפרה. את התקיפה לכאורה היא לא הספיקה לצלם, אך כן הצליחה לצלם את הסייעת ואת הילד.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

הסייעת, תושבת אשקלון בת 44 שעובדת כבר למעלה מעשור באותו מעון, זומנה לחקירה במשטרת אשקלון בחשד לעבירה של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי והושעתה מעבודתה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בחקירתה היא סיפרה כי היא מטפלת שם בילדים מגיל 3 חודשים ועד גיל שנה וחצי. כמו כן, היא אישרה כי אותו ילד בכה "בשביל להיכנס לאכול", אך היא הכחישה מכל וכל את הטענות של אותה מתלוננת בנוגע לאלימות פיזית. "הם בוכים 10 דקות אבל כן יש מענה, אמרתי לך שוב זה שעת אוכל והם עייפים ורעבים", הסבירה הסייעת לחוקרת.

היא גם הכחישה כי אותו הילד רב עם ילד אחר וטענה כי לא היכתה אותו, "אני לא צובטת ולא מכה, אני אוהבת את הילדים בגן כמו הילדים שלי", אמרה והוסיפה: "אני לא מדברת בטלפון כשאני עם הילדים, אני לא מכה ולא צובטת ובחיים שלי לא נתתי מכה ולא צביטה".

החוקרת לא מרפה ומעלה בפניה תהיה: "אז איך את מסבירה, אמא שלא קשורה לגן ואת לא מכירה אותה, שומעת ילדים בוכים במשך זמן, מדאגה היא הסתכלה מה קורה ורואה אותך. מתארת את בגדי הלבוש שלך ואת תיאור הילד ואחר כך גם מצלמת אותך. למה שהבחורה הזו תגיד סתם?".

"תשאלי אותה", השיבה הסייעת.

"היא נשאלה והיא מתארת שאת נותנת מכות ביד, צובטת, צורחת על הילד", אמרה החוקרת.

"אני לא צובטת ולא צורחת על הילדים", ענתה הסייעת.

"אז למה שהיא תגיד?", מקשה שוב החוקרת.

"אני אף פעם לא צובטת ילדים ולא מרימה ידיים. אני עובדת שם 12 שנה פלוס", ענתה הסייעת.

בגן עצמו, חשוב לציין, אין מצלמות המתעדות את הנעשה בו.

אלא שבמשטרה כאמור התקשו לגבש ראיות מספיקות בכדי להאשים את הסייעת והוחלט לסגור את התיק נגדה.

עו"ד לימור רוט חזן

עו"ד לימור רוט חזן

עו"ד לימור רוט חזן אשר ייצגה את הסייעת החשודה מסרה בתגובה: "מקרה זה מלמד שוב עד כמה היד קלה על ההדק. באמצעות הרשתות החברתיות הוכפשה סייעת מסורה ומוערכת על לא עוול בכפה. מרשתי לא נהגה בשום אלימות כלפי קטינים והתיק שנפתח נגדה, גרם לה עגמת נפש וצער מרובים מאוד. לאחר חקירה הוברר שאין ראיות, כפי שטענו מלכתחילה והתיק נסגר על ידי הפרקליטות. זוהי החלטה נכונה וצודקת ואנו מברכים עליה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר