אמני הקרקס יונתן וג'ני באשקלון
אמני הקרקס יונתן וג'ני באשקלון

"המטרה היא לשמח": מה עושים אמני קרקס בצמתים הסואנים של אשקלון?

מי שנסע אתמול ברחבי העיר אשקלון נתקל בצמד אמני קרקס שמעניקים מופע בזמן הרמזור האדום. הנהגים שנהנים נותנים להם מטבעות, אבל הם מבהירים כי המטרה האמיתית היא לא הכסף, "לא מתפרנסים מזה, הרעיון הוא לשמח", אומר יונתן שהגיע ממצפה רמון

פורסם בתאריך: 5.8.20 12:11

     

מחזה לא שגרתי ציפה לנהגים שעמדו אתמול בצמתים שונים בעיר כמו הצומת של "ברזילי" או הצומת של היכל הספורט. צמד אמני קרקס, עשו מופע אקרובטיקה קצר לעיני הנהגים שעמדו בצמתים בזמן הרמזור האדום. לאחר המופע עברו השניים בין הרכבים והנהגים שהיו מרוצים ונהנו מהמופע הקצר נתנו להם מטבעות, אחרים חייכו והיו מי שצפרו. אין ספק שהמחזה הלא שגרתי הזה עשה לכמה מהם את היום.

אמני הקרקס יונתן וג'ני באשקלון

"התגובות חיוביות". יונתן וג'ני באשקלון

"עברנו בכמה צמתים בעיר, בעיקרון אנחנו מחפשים רמזור שהוא עמוס ברכבים", מספר יונתן האמן שמופיע שם יחד עם השותפה למופע ג'ני, "היינו בינתיים רק יום אחד באשקלון ועד עכשיו כל התגובות אוהדות ושמחות. אנשים שמחים לראות אותנו, חלקם מאוד מופתעים אבל התגובות חיוביות".

אמני הקרקס יונתן וג'ני באשקלון

לא רק לתל אביב מגיע. יונתן וג'ני באשקלון

יונתן וג'ני הגיעו אלינו ממצפה רמון, הם אמני קרקס והוא גם מלמד קרקס ומעביר סדנאות ומופיע. את המופעים בצמתים הם עושים לעתים יחד כמופע אקרובטיקה או בנפרד כמופע ג'אגלינג. הוא מודה שבתקופת הקורונה יש פחות הופעות ויש יותר זמן פנוי למופעי הרמזור הללו, אבל הוא עושה אותם כבר שנתיים, הרבה לפני שהתחילה המגפה.

כך זה נראה:

קרקס ברמזור: ראיתם את מופע האקרובטיקה המקסים אתמול בצמתים של אשקלון?

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Mercredi 5 août 2020

"הייתי פעם אחת בתל אביב וראיתי מישהו שעושה את זה ואמרתי למה רק בתל אביב מגיע להם לצרוך תרבות ברחוב. זה צריך להיות בעוד מקומות ואין סיבה שלא וככה התחלתי את המסע. אני טיפוס של פריפריות", אומר יונתן ומאז הוא הופיע ברמזורים באשדוד, באר שבע, נתניה, ירושלים, חיפה ועוד.

בדרך כלל בצמתים אנו רגילים לראות את מקבצי הנדבות שעוברים בין הרכבים עם כוס ומבקשים תרומות. גם יונתן וג'ני עוברים לאחר המופע הקצר בין הרכבים, אבל יונתן רואה זאת בצורה שונה, "ההבדל בין קיבוץ נדבות לפעולה הזאת היא שקבצן עוצר, ניגש לרכב ומבקש תרומה, אצלנו אנחנו לא באים לחלון ולא מתעכבים ליד רכבים, אדם מעוניין וקורא לנו אנחנו ניגשים. אני לא בא לקבל טובה – היית מבסוט? זה הכי חשוב. לא מתפרנסים מזה, הרעיון הוא לשמח. היום למשל באחת הצמתים היה גם קבצן, אבל היו אנשים שחיכו שנגיע אליהם ושמחו לתת כסף לאמני רחוב.

אמני הקרקס יונתן וג'ני באשקלון

"מתזמנים את הרמזור לפי שניות". יונתן וג'ני באשקלון

"זה כמו שתופיע במדרחוב, באירופה זה מאוד מקובל ואפשר להתפרנס מזה. חלק גדול מהרעיון הוא לא לעמוד על במות מסודרות שהקהל בא אליהן, אלא לבוא למקומות שהקהל לא מצפה ולחשוף בפניהם עולמות תוכן אחרים. אם המטרה הייתה להתפרנס הייתי משקיע את כל זמני בלהעביר סדנאות וללמד, זה הרבה יותר מהכסף שמקבלים בצומת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איך השוטרים מגיבים?
"אם שוטר מבקש שנרד, אנחנו מצייתים, אבל לרוב שוטרים אני מדבר איתם והם מבינים שאני לא איזה קבצן שמסכן את התנועה. כי אנחנו מתזמנים את הרמזור לפני כן, את מספר השניות שלו וכך מודדים את אורך המופע כך שלא יסכן אותנו ואת הנהגים. אז השוטרים גם שמחים כי גם הם רוצים לצרוך תרבות. בסופו של דבר המטרה היא לשמח".

אמני הקרקס יונתן וג'ני באשקלון

"לא מתפרנסים מזה". יונתן וג'ני באשקלון

יש תגובה שאתה לא שוכח?
"הייתי פעם באשדוד ועבר מאחוריי בחור ואז הוא חזר אחרי הצהריים ואמר לי 'שתדע שקמתי והיה לי יום ממש נורא וראיתי אותך ושינית לי את כל היום'. אלה דברים קטנים שבשבילם אני בא. אמרתי לו 'אני שלי עשיתי היום, אני יכול ללכת הביתה'".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר