אריאל בובליל מתנדב בגמ"ח ברנע
אריאל בובליל מתנדב בגמ"ח ברנע

"זה ממלא אותו": כך אריאל מתנדב ונלחם בסטיגמות

אריאל בובליל, נער שאובחן על הרצף האוטיסטי, חיכה רק להסרת המגבלות של הקורונה כדי לחזור ולהתנדב בגמ”ח שהוא אוהב. אמו רחל מספרת איך נאבקה ל”חיים רגילים” עבורו “תאמינו בילדים שלכם, תשדרו להם שהם יכולים לעשות הכל וכך יהיה”, היא אומרת

פורסם בתאריך: 12.6.20 10:54

     

הסגר של תקופת הקורונה והשינוי הפתאומי בשגרת החיים הקשו מאוד על כולם, אך בעיקר על הילדים והמבוגרים עם הצרכים המיוחדים, שזקוקים מאוד לשגרה שלהם ולסדר יום קבוע. לכן אין זה מפתיע שברגע שהיה אפשר חזר אריאל בובליל באופן מידי להתנדבות שלו בגמ”ח קהילת ברנע, אותו מנהלת מלי רחמים.

אריאל לוקח חלק בפעילות הגמ”ח מזה כשמונה חודשים, והיה זה צעד אחד נוסף אותו יזמה רחל אימו, במטרה לשלב אותו עד כמה שניתן בחברה ה’רגילה’. “המנהלת של הגמ”ח היא חברה טובה שלי והצעתי לה לשלב את אריאל, היא בהתחלה לא ידעה איך לאכול את זה, אבל הסכימה לנסות בשמחה. אריאל מאוד התלהב מהרעיון ויצאנו לדרך”, מספרת רחל, “במפגשים הראשונים זה לא היה קל. יש שם כ-25 מתנדבים, צעירים ומבוגרים, שבהתחלה נרתעו קצת, צחקו על זה שאריאל מדבר לפעמים בלי קשר והוא לא מבין סיטואציות חברתיות. אך תוך זמן קצר הם למדו להכיר אותו והיום מקבלים אותו שם בצורה מדהימה ובזרועות בפתוחות. כולם אוהבים אותו מאוד ואני שומעת עליו רק מחמאות ודברים טובים וזה מאוד מרגש. גם אריאל עצמו מאוד אוהב ללכת לשם, הוא מרגיש רצוי ואהוד וזקוק לחברה וכשהוא משלב את זה עם נתינה לאחר זה מאוד מספק אותו וממלא אותו”.

זה ממלא אותו. אריאל בובליל ממלא את הקרטונים במזון לנזקקים בגמ"ח ברנע

זה ממלא אותו. אריאל בובליל ממלא את הקרטונים במזון לנזקקים בגמ"ח ברנע

אריאל הוא השני במשפחה בת חמישה ילדים. כבר כשהיה בן שנה וחצי החלה רחל לשים לב שמשהו אינו כשורה. “למרות שהוא התפתח מדהים ועשה הכל לפני כולם והיה חכם מאוד הרגשתי שמשהו לא בסדר”, משחזרת רחל, “הוא היה היפר אקטיבי בצורה יוצאת דופן ולא רגוע. בהמשך התחיל עם כל מיני מאפיינים אוטיסטיים, שאני ידעתי לזהות כי עבדתי בעבר עם ילדים כאלה”. הם החלו בסדרה של אבחונים, אולם את ההדרה הסופית הם קיבלו רק כשהיה בן 6. “ככל שהוא גדל הופיעו עוד מאפיינים, הוא לא תקשר בצורה רגילה והיה לרוב בעולם משלו. אבל יחד עם זאת היה חכם מאוד וזה בלבל גם את המומחים. אז העלו כל מיני אפשרויות, עד שקיבלנו את האבחנה הסופית שאריאל על הרצף האוטיסטי”.

ברגע בו קיבלו את האבחון החליטה רחל לעשות הכל כדי לשלב את אריאל, עד כמה שניתן, בחברה הרגילה ולא לתת לו הרגשה של ‘שונה’. לאחר מאבקים רבים הוא עלה לכיתה א’ בבית ספר רגיל והוצמדה לו סייעת. אולם בסוף בית הספר היסודי נאלצו כולם לחשב מסלול מחדש. “הציעו לנו כיתה תקשורתית בחטיבה ואני לא הסכמתי בהתחלה, חששתי שזה יקח אותו אחורה ויפגע בהתקדמות שלו”, משתפת רחל, “אבל הוא פתח כבר פער גדול מאוד מבחינת לימודים וחברתית היה מאוד-מאוד מאתגר ולא פשוט, אז השתכנעתי שכיתת תקשורת תהיה טובה עבורו. אני שמחה בכל יום על ההחלטה הזאת, הוא לומד בבית הספר מקיף א’ בכיתה ט’ ויש לו מורה מדהימה ומנהלת מדהימה וכיתה יוצאת דופן”.

זה ממלא אותו. אריאל בובליל מגמ"ח ברנע מחלק את המנות לנזקקים

זה ממלא אותו. אריאל בובליל מגמ"ח ברנע מחלק את המנות לנזקקים


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"





היום רחל מלווה ומסייעת להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מנסה לתת קצת מהניסיון האישי שלה. לדבריה הבסיס לקידום ילד עם צרכים מיוחדים הוא האמונה המלאה ביכולות שלו. “אני תמיד אומרת, תנו להם לנסות, תשחררו. יש הורים שמרוב שהם מגוננים הם סוגרים את הילדים ועושים עבורם הכל, זה רק עושה להם נזק. אני אומרת תמיד, תאמינו בילדים שלכם, תשדרו להם שהם יכולים לעשות הכל וכך יהיה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר