הפגנת המטפלות במשפחתונים. צילום: אלירם משה

בעלות המשפחתונים הפגינו: "מצפות שראש העיר ייקח את הנושא לידיים וישמיע את הקול שלנו"

המטפלות טוענות שאין איש שמטפל במצוקתן ודורשות מהממשלה לסייע להן במצב הכלכלי שאליהן נקלעו כתוצאה מאי עבודתן בתקופת משבר הקורונה שטרם חלף. השר אקוניס תומך ומציע מתווה בו הן תחזורנה בעוד שבוע וחצי לעבודה. משרד האוצר: הן זכאיות לבחור בין מענק שניתן בגין הוצאות קבועות, לבין מענק חד פעמי, אשר ישולם לכלל המעונות והמשפחתונים המפוקחים

פורסם בתאריך: 12.5.20 15:36

     

עשרות מטפלות במשפחתונים הפגינו ביום שני ברחבת עיריית אשקלון במחאה על ההתעלמות של הממשלה מהן ואי פיצויין במסגרת התקציבים שמשקיעה הממשלה בפיצוי המשק שנפגע ממגיפת הקורונה.

עמיתותיהן של המטפלות, הסייעות והגננות במעונות ובגנים דווקא כן מאוגדות וגם אם לא קיבלו את מלוא דרישותיהן מהממשלה לפחות הן מוגנות ומקבלות פיצוי כלשהו ממשרד האוצר.

המטפלות, רובן ככולן, מנהלות מסגרת שבו הן מטפלות בתינוקות בגילאים 0-3 בביתן. הן מצד אחד אינן מוגדרות שכירות אך לא עצמאיות. הן מפוקחות על ידי משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים באמצעות רכזת משפחתונים שיש בכל רשות מקומית. למרות הפיקוח עליהן ועמידתן בנהלים הן אינן מוכרות.

המטפלות, רובן מאשקלון אך גם מאשדוד התאספו מול תחנת המשטרה באשקלון וצעדו כמה מאות מטרים אל מול בניין העירייה. הן קראו קריאות נגד התנהלותו של שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס.

"אנחנו עושות פה הפגנה בשם כל המטפלות במדינה. אני מאשדוד, יש כאן מטפלות מאשקלון אנחנו 4000 מטפלות בכל המדינה, שהמדינה פשוט זנחה, הם המציאו לנו מעמד חדש שאנחנו לא שכירות ולא עצמאיות וכשהגיעה הקורונה הם פשוט מחקו אותנו ולא שילמו לנו כלום" אמרה אסנת קריחלי מטפלת מאשדוד והוסיפה "יש כאן 4000 מטפלות שאולי כמה מהן קיבלו את ה-2000 שקל שהמדינה זרקה לכיוון שלנו. זה לא ייתכן שאמהות לשבעה ילדים שמפרנסות את הילדים שלהן יעבדו בכבוד וכשתגיע הקורונה המדינה שלנו, לא הקורונה, היא זאת שמוחקת אותנו, היא לא נותנת לנו פרנסה ולא ייתכן שאנחנו משקיעות את הלב ואת הנשמה עובדות 11 שעות ביממה וכשהגיע הזמן לעזור לנו המטפלות, הם פשוט לא מתייחסים אלינו ולא נותנים לנו לא את הכבוד ולא את הפרנסה שמגיעה לנו. אנחנו דורשות כבוד, דורשות את המשכורות של החודשיים שלא עבדנו בהם".

"השר אקוניס תתעורר מטפלות שוות יותר" צעקו המטפלות והמשיכו "לא נהיה מנוצלות, כל הכח למטפלות". עוברים ושווים צפרו לעבר המפגינות כאות תמיכה במאבקן.

עשרות מטפלות משפחתונים מפגינות כרגע מול בניין עיריית אשקלון בדרישה מהממשלה לא להפלות אותן ולהעניק גם להן פיצויים על הימים בהן לא עבדו בשל הנחיות משרד הבריאות. לכתבה>> https://www.kan-ashkelon.co.il/news/51605כוח לעובדים

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Lundi 11 mai 2020

"למרות שמחאה והשביתה היא ארצית של כל המשפחתונים בארץ יש בעיר אשקלון 70 משפחתונים שאף אחד מהם לא נפח ולא חזר לשגרה ביום ראשון, 400 ילדים נשארו בבית בכיוון שהמטפלות של המשפחתונים לא קיבלו שקל אחד עד היום לחשבון הבנק שלהן, לא לא מסוגלות לפתוח ולקיים את המשפחתון כשאין מי שידאג להן והן בעצמן לא יכולות להתקיים ולכלכל ולפרנס את ביתן" אמרה איילת מכלוף והוסיפה "בנוסף אף אחד פה לא דואג לבריאות של המשפחות שלנו, אנחנו מכניסים ילדים לבית שלנו, משפחתונים מנוהלים בתוך הבית שלנו מה יהיה אם חלילה מגיע ילד שיסכן את בריאות המשפחה שלנו, המשפחות שנמצאות בסיכון עם ילדים והורים בסיכון גבוה. אף אחד לא לוקח אחריות עלינו לא בפן הבריאותי ולא הכלכלי. תומר גלאם, תרד אלינו ותהיה מודע למצב למה שקורה בעיר שלך".

המפגינות כאמור ביקשו מראש העיר להתערב ולפעול מול משרדי הממשלה כדי שגם הן תקבלנה את הסיוע הכלכלי בתקופה זו. ראש העיר לא היה בעיר באותן שעות וסגניתו, מיריי אלטיט ירדה למטפלות ושוחחה עמן. "זו לא שיכולה הרשות המקומית לפתור אלא בעיה כלל ארצית" אמרה להן אלטיט, שמעה את טענותיהן ואמרה שהם מקיימים ישיבות בנושא ושהן תומכים בהן באופן מלא.

מחאת המשפחתונים: ראש העירייה לא נמצא בלשכתו, אז סגניתו מיריי אלטיט, יצאה למטפלות המפגינות ושוחחה עמןMirey Elimelech Altit

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Lundi 11 mai 2020

 

השר אקוניס למשרד הבריאות: "אשרו חזרה לשגרה במסגרות לידה עד גיל 3"

באותו מיום שהתקיימו הפגנות של מטפלות ברחבי הארץ שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס הציג מתווה המרחיב את פעילות מעונות היום והפעוטונים, תוך מתן תאריכי יעד ברורים להורים שילדיהם נותרו ללא מקום במעונות בעקבות הגבלות משרד הבריאות שאושרו בממשלה בשבוע שעבר, לפיהן בכל מעון יכולים להיות 17 פעוטות בלבד. לפי המתווה שמציע השר אקוניס, והועבר לאישור משרד הבריאות והמל"ל, כבר ביום ראשון הקרוב יוכלו המעונות להגדיל את כמות הילדים מ-17 ל-21 ילדים בכל קבוצה (למעט קבוצת התינוקות) שתחולק ל-3 קבוצות משנה של שבעה פעוטות עם מטפלת קבועה. עוד דורש השר אקוניס כי השלב הבא יהיה חזרה לשגרה מלאה (בשלוש קבוצות הגיל) בכלל המעונות כבר ביום ראשון בעוד שבועיים, לפי הנחיות משרד הבריאות ובהתאם לנתוני התחלואה שלפי שעה מעידים על ירידה בהיקף הנדבקים. ההנחיות הקיימות בכל הקשור להיגיינה, חיטוי, בדיקות בכניסה, הצהרות בריאות וכו' יוותרו ללא שינוי.

"מעונות היום החלו לפעול בהדרגה החל מיום א', תחת מגבלות משרד הבריאות, לפיהן בכל קבוצת גיל יהיו לא יותר מ-17 ילדים. לפיכך, נכון למועד זה עשרות אלפי ילדים טרם רשאים לחזור למעונות. למותר לציין, כי מצב זה פוגע באופן קשה בילדים עצמם ובהוריהם אשר נדרשים להישאר עמם בבית" כתב אקוניס במכתב למשרד הבריאות  והוסיף שלאור הנתונים המראים שיפור משמעותי בהיקף התחלואה בנגיף קורונה וחזרת המשק ומערכת החינוך לפעילות באופן מדורג "אני פונה אליכם כדי לאפשר את הרחבת הפעילות של מעונות היום ע"פ המתווה המוצע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממשרד האוצר נמסר בתגובה לטענות המטפלות: "לא ברור לאילו הסכמות מתייחסות בעלות המשפחתונים בטענותיהן ולאיזו סחבת בחתימה מצד משרד האוצר. יודגש כי בעלות הצהרונים זכאיות לקבל את מענקי העצמאים (הפעימה הראשונה והשנייה) אשר כבר ניתנו על ידי רשות המסים. בנוסף, בעלות המשפחתונים (שתחת זרוע העבודה) זכאיות לבחור בין מענק שניתן בגין הוצאות קבועות לכל עסק קטן בישראל, לבין מענק חד פעמי בגין התקופה שבה היו סגורות, אשר ישולם על ידי משרד העבודה והרווחה לכלל המעונות והמשפחתונים המפוקחים שתחתיו. כלל מענקים אלו מסתכמים בסכומים משמעותיים אשר נותנים מענה הולם, ולעתים עד לכדי פיצוי מלא לתקופה בה המעון לא פעל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר