רגינה פיינגרש לפני שחייה

לשחות נגד הזרם

שחייה באופן קבוע הצליחה להפוך לספורט האפקטיבי ביותר לשלל בעיות ואף להאריך את חיינו אז למה לא לנסות? רגינה פיינגרש בטור השבועי עם כל הסיבות להתחיל

פורסם בתאריך: 27.2.20 18:30

     

השחיה נחשבת לאחת הפעילויות הספורטיביות המומלצות ביותר, בעיקר לאור העובדה שמתאימה כמעט לכל אחד. השחיה תורמת לשיפור הבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית והמנטלית ומתאימה גם לימי הקיץ החמים וגם לימי החורף הסגריריים והקרים.

ארחיב ואסביר על יתרונות השחיה:

השחיה הינה פעילות אירובית, מחקרים מצביעים על כך שגברים ונשים הנוהגים לשחות באופן קבוע ימצאו בעלי כושר גופני אירובי גבוה יותר בהשוואה לנשים וגברים אשר ביצעו הליכות באופן קבוע (השחיה מקבילה לריצה מבחינת תרומתה לכושר הגופני)
.

השחייה מסייעת בשמירה על משקל גוף תקין ועוזרת לירידה במשקל. כפי שציינתי, השחיה הינה פעילות אירובית ובשחיה נמרצת אשר מעלה דופק ועובדת על הרבה קבוצות שרירים, היא גורמת לשריפת קלוריות מואצת ויעילה.

מחקרים מראים כי שחיה לפחות 3 פעמים בשבוע, תורמת להפחתת לחץ הדם (יתרון זה חשוב לבעלי לחץ דם גבוה ולקשישים);

משפרת את מערכת הנשימה. בהשוואה לסוגי אימון אחרים-בשחיה, הריאות עובדות בכ-60 אחוזים יותר. יכולת הובלת החמצן לשרירים ולכל הגוף משתפרת.

השחיה תורמת לתפקוד המנטלי, זאת עקב המגע הנעים של המים עם הגוף, קלילות הגוף בתוך המים, פעולות כמו התמקדות בשמירה על הקצב והנשימות מאלצות להפעיל אזורים במוח הקשורים לקוארדינציה ומוטוריקה אשר משתפרות במיוחד בקרב קשישים.

שחייה מסייעת ליציבה ולשיקום מפציעות לסובלים מכאבי מפרקים ושלד. שומרת על יכולת תנועה וגמישות במפרקים (יתרון זה נותן חשיבות עליונה בעיקר לנשים הסובלות מבריחת סידן וממפרק ירך פגיע).

מחזקת את שרירי הגוף: השחיה מפעילה הכי הרבה שרירים מכל פעילות אחרת (מפעילה את כלל שרירי הגוף).

טיפול בחרדה ממים: אחד הטיפולים במקרים של חרדות ממים כתוצאה מטראומה מסויימת: הוא הטיפול בתוך המים ״ליצור ניסיון חיובי שיבטל את החרדות״.

לסיכום:
שחיה מאריכה ומשפרת את איכות חיינו!
תורמת להפחתת חרדה ודיכאון; השחיה היא דרך טובה להירגע, מחזקת ביטחון עצמי, תורמת לשיפור הדימוי העצמי, וכמובן- מחזקת את גופנו.

אם כן למה אתם מחכים? התחילו לשחות!

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!
אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf
פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר