בעל החברה משה בוקריץ עם הרב ברדא, בנו אליהו ותומר גלאם. צילום: וידיאו סיטי
בעל החברה משה בוקריץ עם הרב ברדא, בנו אליהו ותומר גלאם. צילום: וידיאו סיטי

כ-200 אלף לעמותה: למה חברי וועדת המכרזים לא ידעו למי החברה תורמת כסף?

חברי ועדת המכרזים קיבלו מהדרג המקצועי מידע על חברת מאיה, אבל דבר אחד הם לא קיבלו ולא ידעו - שחברת מאיה תרמה כ-200 אלף שקלים לעמותה של הרב יצחק ברדא, פטרונו הרוחני של ראש העירייה

פורסם בתאריך: 7.2.20 01:36

     

חברת מאיה עוסקת אמנם בפינוי אשפה באשקלון, אך בעלי החברה, משה בוקריץ (בוכריס) נחשב למקורב לרב יצחק ברדא, פטרונו הרוחני של ראש העירייה תומר גלאם. מלבד זאת, אליהו, בנו של הרב יצחק ברדא, הוא עוזרו האישי של ראש העירייה.

הקרבה הזאת באה לידי ביטוי, בין היתר, בתרומות. בשנים 2017-2013 תרמה חברת מאיה לעמותה המפעילה את מוסדותיו של הרב יצחק ברדא, עמותת "לב אבות – מורשת איש מצליח", עשרות אלפי שקלים, כך עולה מדוחות העמותה שהוגשו לרשם העמותות. בשנת 2013 תרמה החברה 35 אלף שקלים, גם בשנת 2014 תרמה החברה 35 אלף שקלים, בשנת 2015 היא תרמה 43,500 שקלים, בשנת 2016 היא תרמה 26,200 שקלים ובשנת 2017 תרמה 57,860 שקלים. בסך הכול תרמה החברה כ-200 אלף שקלים בחמש השנים הללו.

איתמר שמעוני

איתמר שמעוני

חבר המועצה איתמר שמעוני סבור כי היה על החברה להביא את הדברים לידיעת חברי הוועדה, "נתחיל מזה, אני חושב שחברת מאיה הייתה חייבת לעשות גילוי נאות ולהודיע בוועדה, קודם כול מבחינתה, שהיא תורמת לפטרון של ראש העיר, תורמת לו כספים. אגב, אין לי שום דבר נגד הכספים הללו שהיא תורמת לרב, ואני בעד שילכו לקדושה שיעלו מעלה מעלה למוסדות בעיר ושהדברים יהיו לשם שמיים. להפך, כל מי שנותן, שהקב"ה יוסיף לו. אבל אם כבר יש תרומה שעלולה בסופו של יום לאבד מהאפקט שלה כתרומה ולהיראות כמראית עין לדבר שיוביל לפלילים זה דבר חמור, ועל בעלי חברת מאיה לשקף את העניין ולהודיע אותו לוועדת המכרזים. אני חושב שמן הראוי שגם מנכ"לית העירייה הייתה אומרת משהו בנדון ומעלים את זה בפרוטוקול לחברי ועדת המכרזים, שהיו חייבים לדעת את האינפורמציה הזאת. דבר נוסף, שעם היוודע הדבר לראש העיר – בוודאי שנודע לו כי זה עלה בישיבת המועצה – הוא היה חייב לבוא ולומר שחברת מאיה תרמה לרב ברדא. הדבר הזה היה חייב להיאמר ולהירשם בפרוטוקול".

שאלנו את חברי הוועדה על כך, ומסתבר שהדבר אכן לא הועלה בפניהם בוועדה, "לוועדת המכרזים מובאות המלצות דרגי המקצוע של העירייה ותוצאות ההגשות של חברות למכרזים הנידונים ללא שום הסברים נוספים. בזמן הוועדה לא היה לי שום מידע על קשרים של החברה הזוכה עם גורם כזה או אחר", מסר יו"ר הוועדה.

חבר הוועדה איתי סהר אמר כי לא ידע על כך, "אני מודה שלא הייתי ער לזה. בכלל. רק אחרי שזה פורסם בכל מיני רשתות חברתיות, עם רשימת תרומות. דעתנו לא הייתה נוחה מהתמונה… במועד קבלת ההחלטה לא הכרנו את זה".

ואם היית יודע, היית שואל שאלות?
"בוודאי".

אולי מחליט אחרת?
"קשה לבחון דברים רטרואקטיבית ובפרספקטיבה הזאת".

אלכס גרינברג. צילום פבל

"הכל על השולחן". אלכס גרינברג. צילום פבל

וחבר הוועדה אלכס גרינברג לא ידע על זה כלל עד שנשאל על כך השבוע, "עכשיו ממך אני שומע את זה בפעם הראשונה. באמת. כי בוועדה אפילו מילה לא הייתה על זה".

היית מצפה שבוועדה יספרו לכם דבר כזה?
"בטח שהייתי רוצה לדעת את זה. לא ידעתי את זה, לא היה לי מידע. ברור שכל דבר צריך להיות על השולחן. לא מסתירים דברים".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "בוועדת המכרזים נמצא יועץ משפטי מטעם הלשכה המשפטית בעירייה, שמלווה אותה ומוודא את פעילותה על פי כל דין".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר