חצר התחנה לאחר זריקת בקבוקי התבערה. צילום: דוברות המשטרה
חצר התחנה לאחר זריקת בקבוקי התבערה. צילום: דוברות המשטרה

"המשטרה מחפשת אותי": אישום נגד משליך בקבוקי תבערה למשטרה

גרגורי ברונשטיין נעצר לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר תחנת המשטרה באשקלון והיו לו גם הסברים למעשה. עכשיו הוא עומד מול כתב אישום

פורסם בתאריך: 16.1.20 13:07

     

תושב אשקלון, בן 29, מואשם כי השליך בקבוקי תבערה על תחנת המשטרה באשקלון. אחד הבקבוקים התלקח ליד תחנת הדלק של התחנה, ורק ערנותם של שוטר ומתנדב הביאה לסיומו המהיר של האירוע.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד חן עסיס לביא נגד גרגורי ברונשטיין, הוא החליט להצית את תחנת המשטרה באשקלון. לשם כך ביום 20.6.2019 הוא הצטייד בשלושה בקבוקי בירה ריקים, שפך לתוכם בנזין והכניס לתוך כל אחד מהבקבוקים פיסת בד ששימשה פתיל.

בשעה 23:20 או סמוך לכך הגיע ברונשטיין סמוך לגדר המערבית המקיפה את התחנה כשברשותו שלושת הבקבוקים. הוא הצית אותם והשליך אותם בעודם בוערים מעבר לגדר לתוך חצר התחנה האחורית.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

אחד הבקבוקים נפל ארצה סמוך למקום זריקתו, ושניים נוספים נפלו בשטח התחנה.

אחד הבקבוקים התנפץ סמוך לתחנת הדלק שבחצר התחנה סמוך למכלי מצבורי דלק, והאש שהוצתה החלה להתלקח סמוך למכלים. מתנדב שהיה במקום הבחין באש וכיבה אותה מהר באמצעות מטף לכיבוי אש. הבקבוק השני התנפץ בחניה האחורית של התחנה. האש שהוצתה החלה לבעור אך דעכה מאליה.

"לולא ערנותו של שוטר ששמע את רעש התפוצצות הזכוכיות והמתנדב שהצליח לכבות את האש באמצעות מטף לכיבוי אש, הפגיעה והנזק היו חמורים לאין ערוך, וזאת לאור העובדה שאחד מהבקבוקים נפל ליד תחנת הדלק שבחניית התחנה סמוך ליד מצבור דלק", נכתב בבקשה להארכת מעצרו של ברונשטיין.

בחקירתו הראשונה הודה ברונשטיין שזרק אבנים לעבר התחנה מכיוון שחש שמשטרת ישראל "מחפשת אותו". רק לאחר שהראו לו את סרטי מצלמות האבטחה הודה שזרק בקבוקי תבערה לעבר התחנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הוא טען בחקירתו כי מצא את כל מרכיבי בקבוק התבערה והחליט באופן ספונטני להשליכם לכיוון חצר התחנה, לא כדי לפגוע או לגרום נזק, אלא כדי "להעיר את משטרת ישראל". הוא אף ביצע שחזור של זריקת הבקבוקים לעבר התחנה.

כאמור, כנגד ברונשטין הוגשה גם בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ובה נכתב כי מעשיו "שכוונו כנגד מוסד אכיפת החוק בשל אי שביעות רצונו מהתנהגות השוטרים ורצון לעוררם מגבירים את מסוכנותו של המשיב ואת החשש שישוב ויבצע עבירות חמורות יותר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר