שלט חוצות המייחס לגלאם את הקמת כביש היציאה הצפוני מהעיר. צילום: עו"ד תמר קידר
שלט חוצות המייחס לגלאם את הקמת כביש היציאה הצפוני מהעיר. צילום: עו"ד תמר קידר

1.5 מיליון על שילוט; חצי מיליון על פייסבוק: הוצאות העירייה בשלוש שנים

הסכומים אותם העירייה משקיעה בשילוט עירוני ורשתות חברתיות נחשפו בתצהיר שהגיש ראש העירייה במסגרת עתירה בנושא

פורסם בתאריך: 26.11.19 14:22

     

עתירה שהגישה עו"ד תמר קידר בנושא השילוט העירוני עליו מופיע שמו של ראש העירייה, הביאה את העירייה לחשוף את הסכומים שהיא משלמת עבור פרסום עירוני וכן עבור תחזוק דפי הפייסבוק של העירייה ושל העומד בראשה.

על פי התצהיר שהגיש ראש העירייה, תומר גלאם, ההוצאה על שילוט עירוני הסתכם בלמעלה ממיליון וחצי ש"ח בשלוש השנים האחרונות על פי החלוקה: כתשע מאות אלף ש"ח בשנת 2019 עבור 3,900 שלטים. כשבע מאות אלף ש"ח בשנת 2018 עבור 4,500 שלטים. כ-49 אלף ש"ח בשנת 2017, אז נעשה שימוש רק ב-163 בילבורדים (שלטי חוצות גדולים).

שלטים במחלוקת. האם גם הפעם תסיר אותם העירייה. צילום: עו"ד תמר קידר

שילוט עירוני. צילום: עו"ד תמר קידר

מאחר והעתירה של קידר עסקה בשלטים בהם מופיע שמו של גלאם, אז על פי התצהיר רק על 959 שלטים מתוך 8,554 שלטים בשלוש השנים האחרונות הופיע שמו של תומר גלאם, מה שמהווה 11% מסך השלטים. עוד צוין בתצהיר כי רובם המוחלט של של השלטים שנשאו את שמו של גלאם היו שלטי ברכה לאירועים מיוחדים כמו חגי ישראל, פתיחת שנת הלימודים וכו' וכי הברכה הופיע גם בשמם של חברי המועצה. עוד צוין כי ההוצאות על השילוט הזה של הברכות, היה מוצא גם כך כי בכל אופן העירייה הייתה מפרסמת ברכות.

בנוגע לרשתות החברתיות נכתב בתצהיר כי העירייה מנהלת את הקשר עם התושבים באמצעות הרשתות כדוגמת: יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. מבין המדיות הללו, מנהלת העירייה שני עמודי פייסבוק: האחד עמוד רשמי של העירייה והשני הוא עמוד פייסבוק של ראש העירייה.

עמוד הפייסבוק של תומר גלאם

עמוד הפייסבוק של תומר גלאם

לדברי גלאם, בשני העמודים מפורסמות הודעות שוטפות הקשורות לקשר עם התושב, אירועים שונים ועדכונים בין היתר בימי לחימה. "לאור העובדה כי בחירת ראש עירייה הנה בחירה פרסונאלית, אישית וישירה, הוכח כי התושבים רואים בראש העירייה כתובת לכל פניה ועל כן פלטפורמת עמוד ראש העירייה מתוחזקת במקביל לעמוד העירייה הרשמי", נכתב.

את ניהול הרשתות החברתיות וקידום הפוסטים מבצעת חברה חיצונית עבור תשלום של 10 אלף ש"ח בחודש פלוס 5 אלף ש"ח עבור קידום ממומן של פוסטים.


באותו נושא:


בשלוש השנים האחרונים שילמה העירייה כחצי מיליון ש"ח עבור ניהול הרשתות החברתיות בחלוקה של 154 אלף ש"ח בשנת 2017, 187 אלף ש"ח בשנת 2018 ו-182 אלף ש"ח לשנת 2019.

עו"ד תמר קידר. צילום: אבי אלפסי

עו"ד תמר קידר. צילום: אבי אלפסי

כזכור, עתירתה של קידר בנוגע לשילוט התקבלה והעירייה נדרשה להסיר את שמו של גלאם מהשילוט. אלא שהעירייה החליטה להגיש ערעור על ההחלטה ולערעור הצטרף גם מרכז השלטון המקומי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר