שחקני הפועל אשקלון לאחר השער שהובקע. צילום: דוברות הפועל אשקלון
שחקני הפועל אשקלון (צילום: דוברות הפועל אשקלון)

דו"ח המבקר: 400 אלף ש"ח קופה קטנה בהפועל אשקלון

מבקר העירייה, רו''ח אריאל גמליאל פרסם את הדו''ח שלו לגבי הפועל אשקלון ותקף את התנהלות עמותת ותיקי הפועל אשקלון בשנים האחרונות

פורסם בתאריך: 3.9.19 19:52

     

הסכסוך הכבד והקרע, שנוצר בין עיריית אשקלון לקברניטי הפועל אשקלון וחברי עמותת וותיקי הפועל אשקלון הובילו לכך שהקבוצה הגיע לפירוק. חלק מהסיבות שהובילו את העירייה לעצור את זרם הכספים לקבוצה הוא דו"ח מבקר העירייה שפורסם היום באתר עיריית אשקלון. מטרתו של מבקר העירייה, רואה החשבון אריאל גמליאל היא לבחון התנהלותה התקינה של עמותת וותיקי הפועל אשקלון והא היא מתנהלת בהתאם לנהלים והוראות החוק הרלוונטיות ובאופן יעיל וחסכוני, מאחר והיא נתמכת ברובה על ידי כספי ציבור.

מבקר העירייה, רו"ח אריאל גמליאל

מבקר העירייה, רו"ח אריאל גמליאל

במשך מס' חודשים מבקר העירייה ערך ביקורת עומק לעמותת וותיקי הפועל אשקלון ובחן כל המסמכים מאז נטלה העירייה את הקבוצה מידי פרוספר אזגי עוד בתקופת איתמר שמעוני. לפי דו"ח המבקר נמצא ליקויים ברישום ההוצאות כגון: 94 אלף ש"ח בגין 'שונות' בעלות הכוללת של קיום המשחקים והאימונים אשר לא נמצא לו פירוט מדויק. כמו כן, עלות שכרו של המנכ"ל דרור אלמלם, מנהל הטכני משה צ'יקו מגיה ומנהל הקבוצה זוהר מאיר אינן נכללות במסגרות הוצאות ההנהלה. הסיבה לכך מתגובת העמותה היא מאחר והשניים האחרונים נחשבים כעובדים במשרה מקצועית ולא מנהלתית, בעוד לגבי המנכ"ל הדבר ייכלל בדו"ח הבא.

צ'יקו מגיה. צילום: אורי קריספין

המבקר אף הפנה טענות כלפי העמותה לפיה היא אינה מחזיקה בהגדרות מפורטות לבעלי תפקידים, תכניות שנתיות ורב שנתיות אשר לפיהן תוכל העמותה לעקוב אחר המטרות. וועדת הביקורת אינה פעלה בשנה האחרונה בקבוצה והיא צריכה לפעול מדי שנה. כמו כן המבקר גילה כי על אף ההסכם של העמותה עם החברה העירונית, ההסכם אינו חתום ולא קיים תיעוד מלבד טיוטת ההסכם בלבד. על בקשת העמותה מהחברה העירונית לחתום עליה, לטענתה. המבקר המליץ לעמותה להסדיר ביניהם את ההתקשרות אך זו לא נעשתה עד לפירוקה ומעלה תהיה האם בכך שאין הסכם חתום העירייה יכלה למנוע את השתלשלות האירועים.

דוח המבקר

מבקר העירייה מצא כי קיים ליקוי חמור באשר לתפקודו של מנהל עמותת וותיקי הפועל אשקלון בעבר, מר הרצל עיני, שמסר אותה לעירייה לבין תפקודו כמנהל האצטדיון ומנהל האירוע במהלך המשחקים. עיני עובד עיריית אשקלון ומנהל האצטדיון מטעמה עד מרץ 2018, עבד במקביל כמנהל האירוע מטעם הפועל אשקלון ולכן הוא נמצא בניגוד עניינים מובהק. המבקר ראה בחומרה כי גורם המועסק מטעם העירייה לשם בקרה על פעילות העמותה, מועסק במקביל על ידי העמותה שהינה הגורם המבוקר. הביקורת מציינת כי מנהל האצטדיון שימש כחבר העמותה עד לתאריך ה – 2 ליוני 2016 ולאחר כחודש בלבד החל להעניק שירותים לעמותה כמנהל אירועים.

אצטדיון סלה. צילום: שגיא הרשקו

בעמותה הגיבו למבקר ואמרו: "איננו רואים ניגוד עניינים בהעסקת מנהל האצטדיון כמנהל אירוע, ההיפך. מר עיני. מכיר את כל הגורמים ואת המתקן יותר טוב מכולם והעסקתו הייתה ידועה לכל כולל עיריית אשקלון שהיא הייתה אמורה למנוע ולדרוש את אי העסקתו. בנוסף ישנן קבוצות רבות אשר מעסיקות את מנהל האצטדיון כמנהל אירוע כמו הפועל עפולה".

אמנון גלולה

אמנון גלולה

גם לגבי נושא הלנת השכר עסק המבקר, אשר במס' מקרים, כמדי שנה, אירעו מקרים של הלנת שכר למס' ימים. כמו כן, החישוב של הקבוצה נעשה באיחור ליום ה-20 ולא ל-9 כמתחייב בחוק. גם כאן בחרה העמותה להפנות את הטענה לעירייה שגם היא כמובן עיכבה את התשלומים שמגיעים לה. יחד עם זאת על פי הדו"ח נמצא כי אחוז ההוצאות של הפועל אשקלון גבוה ביחס למ.ס אשדוד בכ-2%, אשר דומה לה מבחינת הוצאות והכנסות.

נושא נוסף שעולה מדו"ח המבקר הוא כמות הכספים שנמצאים בקופות הקטנות של המועדון. הקופות הללו מטרתן לאפשר לעמותה לממן באופן מיידי הוצאות בהיקפים קטנים לצרכים השוטפים של המועדון.

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

מהביקורת שנערכה עולה כי קיימות 5 קופות שכאלו. בעוד ארבעה מתוכן היקפן 66 אלף שקל יחדיו. קופת המנכ"ל, דרור אלמלם עומדת על כ-351 אלף ש"ח לבדה, סכום גבוה לכל הדעות. ההוצאות עולה כי אלמלם מימן מקופה זו את מחנה האימונים של הקבוצה בחו"ל, החזר אגרת עובדים זרים וקיבל החזרים עבור הלוואות שנתן לקבוצה.

מתוך דו"ח המבקר. (ד.א. – דרור אלמלם)

הוצאות אלו, כך לדברי המבקר, אינן אמורות לצאת דרך הקופה הקטנה ולכן המבקר הורה לעגן נוהל עבודה מתאים אשר יאושר על ידי הנהלת העמותה.

מהעמותה נמסרו מס' הערות בנושא: "1. מט"ח מזומנים 30 אלף יורו לתשלום מחנה אימונים בחו"ל, זה כלל לא קופה קטנה. 2. החזרי הלוואה- נלקחו מס' הלוואות ממנכ"ל הקבוצה אשר הוחזרו ע"י העמותה. 3. תשלומים אגרות לזרים ותשלומים שונים- מתבצע רק עם כרטיס אשראי אשר אין לעמותה ולפיכך משולם ע"י מנכ"ל הקבוצה והעמותה מחזירה לו חזרה".

"רואה חשיבות רבה בעבודת הביקורת". תומר גלאם

ראש העיר, תומר גלאם, בירך על דו"ח המבקר והוסיף: "אני רואה חשיבות רבה בעבודת הביקורת, ככלי שבהכרח יוביל לשיפור עבודת העירייה והחברות הבנות שלה.
לאחר דיון במועצת העירייה בדו"ח המבקר, כמתבקש עפ"י החוק, מנכ"לית העירייה תכנס את ה"צוות לתיקון ליקויים", אשר ידון בממצאי הדו"ח, במסקנותיו ובהמלצותיו. בכוונתי לעקוב מקרוב אחר עבודת ה"צוות לתיקון ליקויים", ונדאג ליישום המלצות הביקורת.
עבורי ועבור הנהלת העירייה, דו"ח המבקר הינו כלי עבודה חשוב, כאמור, המשקף את התנהלות אגפיה וחברות הבנות של העירייה, וחושף ליקויים הקיימים במערכת, שיש לתקנם".

צ'יקו מגיה בחר שלא להגיב על הדברים.

מר הרצל עיני אמר: "דו"ח המבקר והעירייה לא ראויים ליחס".

את תגובתו של דרור אלמלם לא ניתן להשיג.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר