תומר גלאם, על כתפי האוהדים. צילום: אורי קריספין
תומר גלאם, על כתפי האוהדים. צילום: אורי קריספין

גלאם: "שמו של שמעוני מהדהד מעל כישלון הפועל אשקלון"

ראש העירייה תומר גלאם שובר שתיקה בנושא הפועל אשקלון ומודה כי הוא לא שבע רצון מהפירוק, אך מפנה אצבע מאשימה לאנשי העמותה שניהלה של הקבוצה: “הם ראו את הקבוצה טובעת והמשיכו בהתנהלות הכושלת”. הוא מצהיר כי העירייה לא תרכוש שוב את הקבוצה ואומר לאוהדים שהם יכולים להרים את הראש כי כעת “יש באמת סיכוי לעתיד טוב לקבוצה”

פורסם בתאריך: 12.7.19 10:10

     

קבוצת הפועל אשקלון אכלה השבוע את הדייסה שאותה בישלה במשך חודשים רבים. אי ההסכמות בין עמותת ותיקי הפועל אשקלון לעיריית אשקלון הולידו השבוע את המילה שממנה חששו לא מעט אנשים – "פירוק". קבוצת הכדורגל הולכת לאותו הליך בלתי נמנע אשר בראש ובראשונה יגרע ממאזנה תשע נקודות בעונה הקרובה ויקשה עליה מאוד לשרוד בליגה הלאומית.

חזרו להתאמן. שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)

שחקני הפועל אשקלון. צילום: דוברות הפועל אשקלון

המפרק מטעם בית המשפט עו”ד ליאור דגן יהיה אמון על ניהולה של הקבוצה והבראתה ויצטרך להיכנס בדקדוק לסיבות שהובילו את המועדון למצבו האנוש. בין היתר הוא יהיה כמובן אחראי למנות בעלי תפקידים, לרבות מאמן ומנכ”ל, להחתים שחקנים, לחלק את תקציב המינימום שצפוי להיות לקבוצה ולמעשה יתנהל כבעלים לכל דבר ועניין. דגן אף יצטרך להביא את הקבוצה למצב שבו היא תהיה ראויה ואטרקטיבית למכירה. אם תשאלו את ראש העירייה תומר גלאם, לא מדובר בסוף העולם, אך בהחלט בדבר שלילי, והוא אף יודע להצביע בדיוק על האנשים שהוליכו את המועדון לקריסה.

עם זאת, אם אוהדי הקבוצה חשבו שהקבוצה תחזור להיות תחת כנפיה הבטוחות של העירייה, כדאי שיחשבו שוב, כי לגלאם יש תכניות אחרות בשבילה. ריאיון בצל הפירוק.

“לא נחזיר את הקבוצה לידי העירייה”

קשה להבין אם ראש העירייה תומר גלאם מרוצה מהתוצאה שאליה הגיעה השבוע הפועל אשקלון. מצד אחד, פירוק של קבוצת הספורט המובילה של העיר הוא אחד הדברים שאף ראש עיר לא רוצה שיהיה כתוב לו ברזומה, אך מנגד, הדרך היחידה להשתחרר מהעמותה שהחזיקה בקבוצה ולנצח במלחמת ההתשה שהתנהלה בין הצדדים הייתה ללכת לאותו הליך קשה.

ישחקו בלאומית. אוהדי הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)

"הפירוק נותן תקווה לאוהדים". אוהדי הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)

“אי אפשר להיות מרוצה מתוצאה כזאת”, אומר גלאם בריאיון ל"כאן דרום" ומסביר: “מדובר פה על קבוצה עם מסורת של שנים, אוהדים מושבעים ועיר שלמה מאחוריה, שהגיעה למצב קשה ומביש בשל התנהלות עמותת ותיקי הפועל אשקלון, כך שזה לא משמח אף אחד. לצערי, זאת הייתה האופציה היחידה להשתחרר מהעמותה הקודמת, שהביאה את הקבוצה למצב הזה ולבטל את החובות שיצרה. צריך לזכור שבעקבות הפירוק, הקבוצה פותחת עונה עם מינוס תשע נקודות, זאת עוד השלכה קשה של המצב. יחד עם זאת, זה נותן אופק חיובי לקבוצה ותקווה לאוהדים, כי מעכשיו הקבוצה תנוהל בידי המפרק, שינקה את חובות העבר ויבריא אותה”.

והיום, אחרי שמונה מפרק, תעשה הכול על מנת שהקבוצה תשוב לידי העירייה?

“אמרתי זאת לא אחת ואני עומד מאחורי זה. עירייה לא צריכה להחזיק בקבוצת כדורגל. זה לא עובד לאורך זמן. נקודה. עירייה יכולה לתמוך ולסייע, אבל לא צריכה להחזיק בקבוצה, זו המדיניות שלי וזה מה שנעשה. רק לשם ההשוואה, בראשון לציון התמיכות מגיעות למיליון שקלים בלבד, אנחנו העירייה שתקצבה את הסכום הגבוה ביותר בארץ לתמיכה בקבוצת כדורגל – רק בשלוש השנים האחרונות קיבלה העמותה כ-12.5 מיליון שקלים, וזה בלי שיפוץ האצטדיון והכשרתו לליגת העל בעלות של 3.5 מיליון שקלים ובלי השלמת רכישת הקבוצה בעלות של 1.5 מיליון שקלים, ועדיין, למרות כל ההשקעה שהשקענו בקבוצה, הם השאירו אותה עם חובות וגירעונות של מיליוני שקלים ובגלל הניהול הכושל שלהם היא גם ירדה ליגה”.

תומר גלאם. צילום: דוברות העירייה

"עירייה לא צריכה להחזיק בקבוצת כדורגל". תומר גלאם. צילום: דוברות העירייה

האם תסייע למפרק לבנות תלכיד שיצליח לשרוד בליגה הלאומית למרות הפחתת תשע נקודות?

“כפי שאמרתי, נסייע למפרק ככל שניתן כדי שירכיב קבוצה חדשה, עם עמותה או רוכש חדשים, כפי שראוי להיות בעיר אשקלון. אני סמוך ובטוח שהמפרק יעשה את עבודתו נאמנה, יבריא את הקבוצה ויעמיד אותה בהליך הנדרש למכירה. העירייה, ואני בראשה, נעשה הכול, בשיתוף פעולה מלא עם המפרק, כדי להקל ככל הניתן על התהליך ולאפשר לקבוצה להתנהל בתנאים הטובים ביותר. גם לאחר המכירה, נהיה לצד כל רוכש שינהל את הקבוצה ונסייע ככל הניתן”.

עיריית אשקלון תתקצב את הקבוצה בראשות המפרק? 

“אנחנו נתקצב את הקבוצה בהתאם לתבחינים שנקבע ובמטרה לסייע ככל הניתן לחיזוקה של קבוצת הכדורגל. אנחנו בתחילתו של התהליך, ובכל מקרה, כל החלטה שתתקבל תיעשה לטובת הקבוצה והאוהדים בלבד”.

“הייתה התנהלות חובבנית, הפקרות ובזבוז משווע של כספי ציבור”

לא מעט דובר על דוח מבקר העירייה בנושא הפועל אשקלון. בדוח עלו לא מעט דוגמאות על התנהלות קלוקלת ולא חוקית של אנשי הקבוצה, כאלו שפתחו לגלאם את העיניים וגרמו לו לרצות ולנקות את אותם אנשים מהמערכת ומהעמותה. “כרגע אני מנוע מלחשוף את פרטי הדוח”, הוא מסביר ומתייחס לעניין, “אבל אני יכול לומר שיש שם מסקנות קשות לגבי אופן התנהלות העמותה. יש דברים מספקים שאנחנו יודעים, ולפיהם ניתן ללמוד על ההתנהלות הכושלת, הבזבזנית וחסרת הרסן של העמותה ושל האנשים שעומדים מאחוריה. האמת צריכה להיאמר והיא מגובה במספרים, בנתונים ובעובדות – היו שם משכורות עתק של מיליון וחצי שקל בשנה רק למאמן, למנכ”ל ולמנהל הטכני – 70 אלף שקל שכר חודשי למאמן בליגה א’, שכר שמעטים המאמנים בליגת העל שמרוויחים אותו, 40 אלף שקל בחודש למנכ”ל הקבוצה לא כולל מע”מ, 30 אלף שקל בחודש למנהל טכני ועדיין הם עם חובות של מיליוני שקלים. הייתה שם התנהלות חובבנית, הפקרות ובזבוז משווע של כספי ציבור, חשוב שהתושבים יידעו את זה”.

היו ימים. אלמלם, גלאם ומגיה בימים יפים יותר. צילום אורי קריספין

"משכורות עתק של מיליון וחצי שקל בשנה" אלמלם, גלאם ומגיה. צילום: אורי קריספין

שקלת בכובד ראש את האפשרות שדרור אלמלם יעמוד שוב בראש המערכת. מה הביא אותך לבסוף להחליט לוותר?

“שקלתי בכובד ראש כל אפשרות שיכולה הייתה לסייע לקבוצה. לאחר שראיתי שמצבה של הקבוצה בכל מקרה היה מוגבל ולא ניתן היה להתנהל מול העמותה ולאחר שלקחתי בחשבון את הבטחתי לאוהדים לאפשר לקבוצה התנהלות חדשה, מקצועית ומכובדת, החלטתי לרדת מזה”.

מה החזון שלך לגבי הפועל אשקלון? לפחות בקדנציה שלך.

“אני מאחל לקבוצה שתנוהל בידי גורמים פרטיים שיידעו להביא תקציבים חיצוניים ולא יתבססו רק על תמיכות של העירייה, שתנוהל עם אופק ועתיד מקצועי על ידי תכנית ארוכת טווח, שתנוהל על ידי אנשים מקצועיים שירצו אך ורק את טובת הקבוצה, השחקנים והאוהדים ויביאו אותה למקום שהיא ראויה לו”.

אמנון גלולה

"ראו את הקבוצה הולכת וטובעת". אמנון גלולה

“גלולה? לא מעוניין להתייחס אליו”

מערכת היחסים הידועה והמתוקשרת בין תומר גלאם לאמנון גלולה, יו”ר עמותת ותיקי הפועל אשקלון ופעיל מוצהר של איתמר שמעוני, ידעה המון מורדות לאחרונה. אירוע ההצתה של רכבו של גלולה ושל שלט סלון הכלות של משפחתו הביאו להאשמה כבדה של האחרון כנגד גלאם, כמי שאחראי לאותן פרשות.

בנוסף, גלולה לא חדל מלטעון להתנכלויות מצדו של ראש העירייה תוך התנגחויות פומביות בין הצדדים. גלאם אף טען בעבר כי הוא שוקל לתבוע את גלולה, אך דבר מכך לא נעשה עד כה. על שאלות שהפנינו לגלאם בעניינו של גלולה, הוא סירב לענות באומרו: “אני לא מתכוון להתייחס אליו או לכל נושא שקשור אליו”, אך על ראש העירייה הקודם וחבר המועצה איתמר שמעוני היה לו בהחלט מה לומר.

איתמר שמעוני ותומר גלאם על כתפי האוהדים. צילום: אורי קריספין

"עשו בקבוצה כבשלהם". עם איתמר שמעוני על כתפי האוהדים. צילום: אורי קריספין

איתמר שמעוני, בדף הפייסבוק שלו, מנכס לעצמו את הצלחות הקבוצה, בעוד הוא מאשים אותך בפירוקה. איפה ההסברה שלך כשלה?

“היום כל ילד יכול לכתוב בפייסבוק מה שהוא רוצה, וזה גם מה שעושה חבר המועצה איתמר שמעוני. זה הכי קל. אבל יש את האמת וממנה אי אפשר לברוח. האמת היא ששמו של איתמר מהדהד מעל כישלון הקבוצה כי הוא מינה את חברי העמותה שהביאה את הקבוצה למקום המביש שהיא נמצאת בו כיום, והם עשו את דברו, הם עשו בקבוצה כבשלהם והתעלמו התעלמות בוטה מהשחקנים ומרגשותיהם של האוהדים. הם לא רצו לשחרר גם כשידעו שהם גורמים רק נזק לקבוצה ולעיר והמשיכו להיאחז בקרנות המזבח, הם ראו את הקבוצה הולכת וטובעת והם המשיכו בהתנהלות הכושלת שלהם, כאשר יש אחד שמנצח מעל כל זה”.

איפה ממוקם הספורט התחרותי והפופולארי בסדר העדיפויות שלך? יש הרבה אנשים בעיר שבטוחים שהספורט לא בראש מעיינך.

“אני רואה בספורט חינוך לכל דבר, כל עוד זה נעשה בצורה נכונה וברמה מקצועית. לא החסרנו דבר מקבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון, להפך, תמכנו בה בסכומים גבוהים מאוד לאורך שלוש שנים, הקדמנו תשלומים כדי שניתן יהיה לשלם לשחקנים, שיפצנו את האצטדיון העירוני כדי להכשיר אותו למשחקי בית בליגת העל ועמדנו בכל ההתחייבות שנתנו לקבוצה. לנוער הבאנו את אחד המנהלים המקצועיים הטובים בארץ, שחינך אלפי ילדים בכל רחבי הארץ, כדי לחנך ולהכשיר את בני הנוער שלנו לתרבות ספורט מקצועית וערכית. אותו הדבר בכדורסל, תמכנו ונמשיך לתמוך בקבוצות הכדורסל כדי לאפשר להן להגיע להישגים גבוהים, וגם שם שמנו דגש על תחום הנוער”.

אוהדי הפועל אשקלון בוכים על הירידה לליגה הלאומית. צילום: אורי קריספין

יחזרו לחייך? אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

אוהדי הפועל אשקלון תולים בך תקוות רבות ובטוחים כי תצליח להחזיר עטרה ליושנה ולהוביל את הקבוצה בחזרה לליגת העל. מה יש לך להגיד להם?

“מה שיוכל להחזיר את הקבוצה לליגת העל זה בעלים חדשים שישקיעו תקציבים ומשאבים ולא יתבססו רק על תמיכות של העירייה. לעלות ליגה ולהישאר בליגה גבוהה, זאת החוכמה וכדי לעשות זאת צריך רוכש רציני שישקיע בכך. לשמחתי, ביני ובין האוהדים יש קשר טוב שמבוסס על אמון ואינטרס הדדי – הצלחת הקבוצה. נפגשתי איתם לא פעם, והם ידעו לכל אורך הדרך מה דעתי, מה אני חושב ומה בכוונתי לעשות. כשקיבלנו את החלטת בית המשפט על הפירוק ישר חשבתי על האוהדים ועל כך שהם צריכים להרים את הראש ולהיות עם הפנים קדימה, כי עכשיו יש באמת סיכוי טוב לעתיד חדש וטוב יותר לקבוצה”.

שמעוני: “מציע לעירייה להתמקד בעשייה”

איתמר שמעוני מסר בתגובה: “לשמחתי במבחן התוצאה הקבוצה בתקופתי עלתה מליגה א' ושיחקה בליגה הבכירה, ואילו היום לצערי היא בדרך לפירוק בהוראת בית המשפט. כשנכנסתי לתפקיד התמקדתי בעתיד העיר לקראת עידן חדש במקום להתרפק על העבר, ואני מציע להנהלת העירייה הנוכחית להתמקד בעשייה ובשיפור השירותים לתושב לפני שגם שירותים אלו יגיעו למצב דומה”.

אמנון גלולה מעמותת ותיקי הפועל אשקלון מסר בתגובה: "ראש העיר מנסה לגלגל את אשמתו בניהול כושל של העמותה, אז כדאי שהציבור יידע: תומר היה שותף מלא ורק באישורו שולמו המשכורות או כל תשלום אחר. בין היתר, תומר אילץ את ההנהלה לשלם משכורות לאנשים שכלל לא עבדו במועדון, תומר גם הורה להנהלה לעבוד עם חברות מסוימות ללא מכרזים כחוק. בין היתר חברה שנתנה צ'קים בסך מאות אלפים למראית עין, ותומר דאג להחזיר להם את הצ'קים בדלת האחורית. בנוסף, תומר הורה להנהלה להעביר מאות אלפי שקלים לחברה העירונית מתקציב הקבוצה. לעניין המשכורות, נכון שמנכ״ל הקבוצה קיבל 40 אלף שקל כולל מע״מ, אולם התשלום היה כנגד חשבונית ולא כמשכורת, כך שכל המיסים משולמים על ידי המנכ״ל. בנוסף, תומר אילץ אותו להעביר משכורת לנציג שלו. המנהל הטכני קיבל משכורת בסך 13 אלף שקל בסך הכול, וכל שאר העובדים קיבלו משכורת בסביבות 10,000 שקלים. לעניין דוח מבקר העיריה, הדוח הוגש בסוף חודש מרץ לאחר שהחלו הסכסוכים, ולמרות שתומר ביקש לצייר את ההתנהלות באופן גרוע, העמותה ענתה על כל התשובות למבקר והוכיחה שההתנהלות הייתה תקינה. כמו כן, יש לציין כי העמותה עברה ביקורת עומק של רשם העמותות מתאריך 2.2017 ועד 7.2018, ושם לא נמצא דבר המעיד על ניהול חובבני או כושל, אך תומר בחר לא לציין זאת. תומר לא מציג את דוח מבקר העירייה וטוען שהוא 'סודי', כולנו יודעים שאם היו דברים לא תקינים, תומר היה רץ ומנפנף בהם.

"כמו כן, כפי שפורסם לפני כשבועיים, תומר סיכם עם דרור אלמלם שדרור לוקח עליו את כל פעילות המועדון והקבוצה ובתקציב נמוך מהשנה הקודמת, ואנחנו העמותה אישרנו בכתב שאנחנו מברכים על כך ומתחייבים לפנות את מקומנו, אולם כשדרור לא הסכים לשבץ אנשים במועדון שתומר ביקש תומר חזר בו והעדיף שהקבוצה תלך לפירוק. בסופו של דבר תומר זרק לים נכס השייך לעירייה ולתושביה, נכס ששילמו עליו כ 4.5 מיליון ובנוסף ישלם את החוב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר