פסיכותרפיסטים בדרום. תמונה ממאגר Shutterstock

פסיכותרפיסטים בדרום: טיפים מהמומחים בתחום

כמעט כל אדם יעבור בחייו משברים רגשים מסוג כזה או אחר, בין אם בשל פרידה כואבת, קשיים בחינוך ילדים, התמודדות עם תהליך אבל ועוד. אם גם אתם עומדים בפני צומת בחייכם, הכירו כמה פסיכותרפיסטים בדרום, שיסייעו לכם להמשיך אל השלב הבא בחיים, בתהליך מכיל, סבלני ומעצים

פורסם בתאריך: 9.7.19 10:08

     

דפנה ממן

אל עולם הטיפול הפרטי הגיעה דפנה ממן, פסיכותרפיסטית מאשקלון, דווקא מעולם הרווחה הציבורית. "במשך 25 שנה עבדתי במחלקה לטיפול בנוער באגף הרווחה" מספרת דפנה. "הייתי  שותפה למעגלי חיים של משפחות שהיו במצוקה כתוצאה מעוני, מחלות, התמכרויות ועוד. בשנותיי האחרונות בעבודה, למדתי המון דברים שקשורים לפסיכולוגיה חיובית, שיטות טיפול כמו NLP, CBT ודמיון מודרך, והבנתי שאני, וכל אדם למעשה, הוא הרבה יותר ממה שהוא חושב שהוא. את כל מה שלמדתי ויישמתי בחדרי הטיפול, בחרתי ליישם על עצמי, וכך החלטתי להגשים את החלום שלי ולצאת לדרך חדשה כעצמאית".

פסיכולוגיה חיובית

לפני שנתחיל להבין את ההליך הטיפולי, מסבירה דפנה מהי בעצם פסיכולוגיה חיובית, הכלי שעומד בבסיס הטיפול שלה. "פסיכולוגיה חיובית כשמה כן היא" אומרת דפנה. "היא עוסקת בכל מה שכן עובד, בכל מה שכן מצליח בחייו של אדם. אם בעבר חשבו שצריך ללכת לטפל כדי לחזק את החולשות, היום מאמינים שצריך לחזק את החולשות רק כדי לשרוד, אבל אם רוצים באמת להתפתח ולהצליח, צריך דווקא לחזק את החוזקות. ככל שמעצימים את החוזקות, כך הדימוי העצמי מתחזק, תחושת המסוגלות מתחזקת, ואלה מחזקים גם את השאר. במקום להסביר 'למה לא' מתחילים לשאול 'איך כן'. בשעה שלשאלה "למה" אין תמיד תשובה טובה והיא עוסקת בעבר, לשאלה "איך" תמיד יש תשובה. כשאני שואלת את המטופל שאלות, הוא שואל את עצמו שאלות, וזה מה שמפתח את המוח. המוח שלנו בנוי כמו גוגל, כשאנחנו שואלים שאלה, הוא סורק את מאגרי המידע שלו ומתחיל לחפש תשובה, אנחנו רק צריכים לדעת לשאול את השאלות הנכונות, שאלות פתוחות, לשאול את המטופל מה הוא חושב בעצמו שיכול לעזור לו".

דפנה ממן. צילום: סמי ממן

דפנה ממן. צילום: סמי ממן

התהליך הטיפולי

"בפגישה הראשונה מתחילים בהכרות" אומרת דפנה. "ההכרות היא חשובה מאד כיוון  שאני מאמינה שמה שעושה את הטיפול זה בראש ובראשונה הקשר בין המטופל למטפל. אם הקשר טוב, כל שיטות הטיפול יעבדו. בפגישה הראשונה אני לא מציפה את הבעיה כי אני יוצאת מתוך הנחה ש'הבעיה' איננה מגדירה את האדם, היו לו חיים שלמים לפניה ויהיו לו חיים שלמים אחריה, אני רק רוצה לייצר התרשמות כללית. במפגש הבא אני הרבה יותר ממוקדת. אני רוצה לדעת למה האדם הגיע לטיפול, מה בדיוק מפריע לו ומה יחשב מבחינתו הצלחה בטיפול. אני כותבת הכל  כדי  שלאחר כך וכך  מפגשים, כל אחד והקצב שלו, נקרא  את מה שנכתב וניווכח ביחד בכל השינויים החיוביים שהתרחשו במהלך הטיפול".

השילוב של CBT ו-NLP

דפנה משלבת בטיפול שלה מגוון כלים, כאשר הבולטים ביניהם הם CBT (Cognitive Behavioural Therapy) ו-NLP (Neuro Linguistic Programming). "בטיפול CBT, אנחנו מתחילים בחלק הקוגנטיבי 'ההכרתי" אומרת דפנה "ושם שואלים הרבה מאד שאלות. אחרי שהבנו מה הקושי או הבעיה, עוברים לחלק ההתנהגותי בתכנית הכולל  צעדים מאד קטנים, כי צעדים גדולים מאיימים על המוח. צעדים קטנים בהתמדה יכולים  להוביל למהפכה גדולה. בטיפול NLP, מתייחסים בעיקר לתת המודע. אם לומדים לדבר את השפה של תת המודע, אפשר לעשות שינויים בצורה הרבה יותר קלה והרמונית, בלי מאמץ. באמצעות הטיפול לומדים להגיע למצב שתת המודע שלנו משרת אותנו. תת המודע מכיל בעצם  את כל מה שלמדנו, חווינו והרגשנו בחיים, אפילו לכל תא ותא יש זיכרון משלו. אז ברגע שלומדים להתחבר לתת המודע, אנחנו מגלים שיש לנו המון משאבים וכולם זמינים לנו. כשאנחנו לומדים להתחבר למשאבים האלה, הרבה יותר קל לנו להתמודד עם משברים, לפתור בעיות ולהגיע להצלחות". בנוסף לטיפולים פרטניים בקליניקה, מנחה דפנה קורסים של NLP באשקלון ובאשדוד, זאת במטרה להפיץ בהרחבה את הכלים והטכניקות של השיטה. הקורסים מזכים את המשתתפים בתעודת practitioner NLP ומאפשרים להם להתחיל לאמן ולהוביל אנשים בתהליכי שינוי משמעותיים.

לקביעת טיפול עם דפנה ממן

כתובת הקליניקה: גלעד 13, אשקלון

טלפון: 054-9908048

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

דפנה ממן בסיום קורס NLP

דפנה ממן בסיום קורס NLP


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר