הריון מסוכן. אילוסטרציה: איי.אס.פי.אי - INGIMAGE
הריון מסוכן. אילוסטרציה: איי.אס.פי.אי - INGIMAGE

תביעה: "נשלחתי ל-24 שנות טיפולי הפריה לא מועילים"

תביעת מיליונים: למרות שאובחנה כבעלת רחם עם מחיצה, נשלחה לעשרות טיפולי הפריה עקרים לאורך 24 שנה. בגיל 48 אובחנה מחדש בסובלת ממחיצה ולאחר ניתוח פשוט - ילדה בת בריאה. ברזילי: "התובעת קיבלה טיפול מיטבי אשר תואם את מצבה"

פורסם בתאריך: 18.6.19 13:45

     

זה לא סוד שישראל היא מובילה עולמית בטיפולי הפרייה, ושתופעה זו הולידה תעשייה משגשגת. אך מסתבר שיש לתופעה זו גם קורבנות – כך נטען לפחות בתביעה אותה הגישו עוה"ד רן שפירא ועוה"ד שמואל קשיוב ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא – נגד קופת חולים מכבי, ובית החולים ברזילי באשקלון.

בתביעה נטען שכבר בתחילת שנות ה-90, כאשר התובעת הייתה נשואה טרייה בשנות ה-20 המוקדמות של חייה, העריך גיניקולוג מומחה כי היא סובלת מרחם עם מחיצה – תופעה נדירה בה קיימת מחיצה בין שני חלקי הרחם – המקשה מאד על האפשרות להיכנס להיריון.

אילוסטרציה: אולטרסאונד גניקולוגי

בתביעה נטען כי הרופא לא מסר לאישה את דבר האבחנה, לא הסביר לה את משמעותה מבחינת הסיכוי להיכנס להיריון – ושלח אותה לבצע טיפולי הפרייה מבלי שנמסר לה כי קיים טיפול הכולל הסרה של המחיצה.

האבחנה על רחם בעל מחיצה התחזקה בבדיקות אותן ערכה האישה – אך חרף כך לא צוינה יותר ברשומות הרפואיות, וכל הרופאים שטיפלו באישה לאחר מכן התייחסו אל האישה כסובלת מרחם דו-קרני – תופעה אחרת המקשה על כניסה להיריון ואשר אין לה פתרון ניתוחי פשוט. לדברי עוה"ד שפירא, לאורך 24 שנים עברה האישה עשרות טיפוליי הפרייה, שכולם הסתיימו במפח נפש.

כעבור מספר שנים של ניסיונות לא מוצלחים התגרשה האישה מבעלה, וניסתה להביא ילד בכוחות עצמה, אך גם ניסיונות אלה העלו חרס.

רק בשנת 2012 אבחן ד"ר זולטי מקופת חולים 'מכבי' כי היא סובלת מרחם מחיצתי, ולאחר בדיקה נוספת בשיבא, עברה האישה מידית ניתוח להסרת המחיצה, וזמן קצר לאחר מכן נכנסה להיריון.

לדאבונה, התגלה כי העובר סובל ממומים קשים והיא עברה הפלה. כעבור מספר חודשים, ולאחר ביצוע הפריית מבחנה – נכנסה האישה להיריון תקין שהסתיים בלידה קיסרית ובתינוקת בריאה.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

ד"ר אליעזר הורנשטיין, מומחה למיילדות, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי התובעת נאלצה לעבור שנים רבות של טיפול, במהלכן התייחסו הרופאים אל מצבה כ'רחם דו קרני' במקום ל'רחם עם מחיצה', מבלי שנעשתה בחינה מחודשת.

לדבריו "התובעת נכנסה להריון אחרי שנודע לה על המחיצה ואחרי שבוצעה הכריתה, אך היה זה אחרי 24 שנות טיפול מיותרות וחסרות סיכוי".

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

המרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

עוה"ד רן שפירא ועוה"ד שמואל קשיוב הגישו תביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית נגד קופת חולים 'מכבי', ונגד משרד הבריאות המפעיל את בית החולים 'ברזילי' באשקלון.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

מהמרכז הרפואי ברזילי נמסר בתגובה: "התיק כרגע נמצא לפני שלב ההוכחות בבית המשפט. פרסום הכתבה במועד זה אינו מקרי. מדובר בניסיון להשפעה לא הוגנת ולא ראויה על ההליך משפטי שמתנהל. לגופו של עניין, מוכחשת טענת הרשלנות כנגד המרכז הרפואי. התובעת קיבלה טיפול מיטבי אשר תואם את מצבה. שאר הטיעונים וההוכחות יובאו כמובן בפני הערכאה המשפטית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר