רגינה פיינגרש
רגינה פיינגרש

"אל תשליכני לעת זקנה": כך תשמרו על מוחכם

ככל שאנו מתבגרים המח מתבגר איתנו ואסור לנו לתת לו להתנוון. כהנת אורח החיים הבריא שלנו רגינה פיינגרש עם כל הטיפים שאתם צריכים

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:30

     

המוח הינו איבר בקרה השולט על הפעולות, המחשבות, והרגשות שלנו. מחקרים מוכיחים כי ככל שאנו מתבגרים כך גם מתנוונים אזורים שונים במוח. אלה מתבטאים בירידה במיומנויות חשיבה, ברמת הזיכרון, ביכולות המוטוריות והקוגניטיביות אשר פוגעות בהתנהלות היומיומית. כך גם עולה הסיכון למחלות ניווניות כמו אלצהיימר, פרקינסון וכו'. בדומה לגופינו, כדי לשמר ולתחזק את מוחנו עלינו להפעילו באופן רציף כדי שנוכל לעכב ואף למנוע תופעות ניוון וכדי שנוכל לשפר את יכולתו וקיבולתו יש לגרותו ברציפות ובאופן שיאתגר אותו.

נפש בריאה בגוף בריא. רגינה פיינגרש

כיצד נשפר ונחזק את יכולות המוח?

הפעלה – אם זה בשימוש יומיומי כגון חישובים חשבוניים ללא מחשבונים, זכירת שמות ומספרי טלפון ללא שימוש במכשירים אלקטרוניים או עזרים למיניהם.

משחקים – לשחק משחקים המאתגרים את המוח, משחקי חשיבה, משחקי שולחן, משחקים באינטרנט שבנויים ספציפית לנושא זה.

למידה – שפות, ריקודים והעשרת הידע שלנו בתחומים מגוונים שמשאירים את המוח שלנו בפעילות.

סביבה אוהבת – חשובה האינטראקציה עם הסביבה הקרובה והחברה.

שמירה על החושים – ישנם בגופנו חמישה חושים מסורתיים: הראיה, המישוש, השמיעה, הטעם והריח. על מנת שהמידע מבחוץ יגיע אל המוח בצורה ברורה יותר, חשוב לשמור על איכות החושים ולמנוע (כמו – פגיעה בחוש השמיעה; מוזיקה ומקומות רועשים מדי, פגיעה בחוש הראיה; מאמץ הראייה בעבודה ממושכת מול מסך, פגיעה בחוש הריח; על ידי עבודה במקומות מאובקים ללא מיגון מתאים).

תעסוקה – רצוי להמשיך ולעבוד בעבודה שנותנת לנו סיפוק נפשי ואפילו להתנדב.

שינה – אנו זקוקים לשינה מספקת ואיכותית. זאת כדי שנוכל להתרכז, כדי שיכולת הלמידה שלנו לא תיפגע, כדי שנוכל לקבל נתונים חדשים במהלך היום ונוכל לעבד אותם ביעילות במוח.

תזונה – מזון בריא הוא אחד המרכיבים המשמעותיים בשמירה על בריאות הגוף והמוח. חשוב לכלול בתזונה מרכיבים אנטי אוקסידנטים, תזונה אשר עשירה באומגה 3, ויטמין P ואם יש צורך בתוספי תזונה כמו ויטמין B12 וחומצה פולית, ניתן לרכוש אחרי בדיקה עם רופא המשפחה ואישורו (דוגמה למזון בריא: פירות הדר/פירות יער/ירקות עלים ירוקים/ירקות לסוגיהם/שוקולד מריר/אגוזים/שיבולת שועל/דגים וכו׳).

שתיה – נמצא כי שתית מים ותה ירוק תורמת לבריאות המוח.

פעילות גופנית – להשקיע להתאמץ ולהניע את גופנו כאורח חיים, מחקרים הוכיחו שאנשים אשר לא פעלו גופנית סבלו יותר מדמנציה ואלצהיימר.כך גם נשמור על משקל, רמות שומנים, רמות סוכר בדם ולחץ דם תקינים.

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות:

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

https://www.instagram.com/regina_zuma

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר