הדמיה של קניון גירון המחודש

קניון גירון החדש נחשף: משרדים על הגג ומסחר בחניון

קניון גירון משנה את פניו עם בניין משרדים שייבנה מעליו ועם קומת מסחר נוספת במקום החניון התת-קרקעי. בשיחה עם "כאן דרום" מסביר מנכ"ל קניון גירון אריק נוימן מה הפתרון למצוקת החניה וכמה זה מאתגר לנהל את אחד הקניונים המצליחים ביותר בארץ

פורסם בתאריך: 20.7.17 17:14

     

חודש ספטמבר יציין אריק נוימן, מנכ"ל קניון גירון באשקלון, שנה בתפקיד. הוא הגיע לאשקלון כמעט במקרה, או כפי שהוא מגדיר את זה "יותר מזל משכל", ובזמן הקצר שעבר מאז נכנס לתפקיד עבר הקניון שינוי משמעותי. העובדה שמדובר באחד הקניונים הרווחיים ביותר בארץ ובאלטרנטיבה היחידה כמעט שיש לתושבי אשקלון, לא גורמת לנוימן לשקוט על השמרים. ההפך, הוא עושה לילות כימים ומשקיע המון תכנון ומחשבה על מנת להביא את הקניון למקומות חדשים, לפתח ולהפוך אותו לקניון בסטנדרטים בינלאומיים. "מגיע לתושבי אשקלון קניון כזה שמציע חוויית קנייה בסטנדרטים גבוהים, ואנחנו נעשה את זה", אומר נוימן.

קומת מסחר חדשה עם עוד עשרות חנויות

השלב הראשון של היעד יוצא לדרך ממש עכשיו. התכנון הוא להפוך את החניון התת-קרקעי לקומת מסחר נוספת. הקומה, שמשתרעת על שטח של 2,800 מטרים, תהפוך לקומת חנויות, ויהיו בה כ-30 חנויות חדשות. השטח הזה יצטרף ל-8,000 המטרים הקיימים של הקניון ול-120 החנויות שכבר פועלות בו. "בשבועות הקרובים אנחנו נתחיל עם השיווק של החנויות הללו. יש המון אופציות על הפרק, אבל כרגע אני לא יכול להבטיח שום דבר. אני כן יכול להגיד שאנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ויודעים מה הוא רוצה שיהיה פה. נשתדל מאוד לענות על הצרכים של כולם", אומר נוימן. אם הכול יתנהל כמתוכנן בקיץ הבא כבר יסתיימו העבודות וייפתחו החנויות החדשות.

אריק נוימן. צילום: אורי קריספין

התכנית להרחיב את הקניון ולהוסיף עוד עשרות חנויות חדשות היא כמובן מבורכת, אך ההחלטה לעשות זאת על חשבון החניון התת-קרקעי, כאשר גם ככה יש באזור מצוקת חניה קשה, מעלה תהיות. לדברי נוימן, גם העניין הזה ייפתר, אולם עדיין לא נמצא פתרון סופי.

"מדובר ללא ספק באחד האתגרים הקשים ביותר, לא רק לקניון גירון אלא של המרכז הנפתי כולו. מדובר באזור מאוד צפוף של מסחר, שירותים מוניציפאליים, שירותי רפואה ומוסדות ציבור, והציבור משווע לפתרון בתחום החניה. השאיפה שלנו היא שפרויקט הרחבת הקניון ילך יד ביד עם הסדרת החניה, ואנחנו בהחלט פועלים בכיוון", הוא מסביר.

פועלים איך?

"עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה ומעלים אופציות. כרגע, ממה שנראה לי לפחות, הפתרון האולטימטיבי הוא חניון תת-קרקעי באזור הרחבה של יד לבנים. זה אפשרי וישים, עושים את זה בחו"ל וגם בהרבה מקומות בארץ, ואין שום סיבה שזה לא ייעשה גם באשקלון. ברגע שנהפוך את כל האזור הזה לחניון תת-קרקעי, ייפתח שם כל השטח, וניתן יהיה להפוך אותו לריאה ירוקה ולשנות את כל האזור לחלוטין. זאת כרגע אופציה שנבחנת, אבל שום דבר לא סגור".

קניון גירון. צילום: אורי קריספין

איך אתה הולך למהלך כזה של הרחבת הקניון בלי שיש לך פתרון קונקרטי לעניין החניה?

"יהיה פתרון חניה, חד משמעית. יכול להיות שזה לא יהיה פשוט, אבל זה משהו שיקרה למרות הקשיים והאתגר הגדול. יכול בהחלט להיות שבהתחלה יהיה טיפה קשה וניאלץ להסתדר. בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא לתת פתרונות חניה מתקדמים ולא להכשיר עוד שטח של 10 או 20 חניות שלא יפתור את הבעיה. בינתיים אפשר בהחלט להכשיר בצורה מסודרת את שטח הכורכר ליד האצטדיון, שיהווה פתרון טוב ואינו מצריך עבודה דרמטית".

"תחרות היא דבר חיובי"

במקביל לשיווק קומת המסחר החדשה החלו באחרונה שיפוצים נרחבים ברחבי הקניון במטרה להפוך אותו לחדשני ועכשווי. "החלפת ריצוף, תאורה חדשה, טיפול בעמודים, החלפת תקרה", מונה נוימן את העבודות ומוסיף: "אחרי כל כך הרבה שנים שהקניון עמד ללא שינוי, הגיע הזמן שהוא יישר קו עם הקניונים המובילים בארץ. אין שום סיבה שהוא יישאר מאחור".

קניון גירון הוא אכן אחד מהקניון הרווחיים ביותר בארץ, כך עלה ממדגם שערכה חברת ריס. "החברה מקבלת את נתוני הפדיון מכל הרשתות הגדולות ומעבדת את החומרים, על סמך זה מתבסס הדירוג שלה. על פי הנתונים הללו אנחנו נמצאים בשנים האחרונות בין הקניונים המובילים במונחים של פדיון למטר רבוע. מדובר על 2,500 שקלים למטר רבוע לשנה. זה מספר גבוה מאוד, ואנחנו דואגים לשמור על המעמד הזה", מסביר נוימן.

וגם יכול להיות שגירון הוא הקניון המוביל כי אין אלטרנטיבות?

"זאת עובדה שאי אפשר להתכחש אליה, גירון הוא קניון מרכזי באשקלון, ואנשים מגיעים אליו כי הוא הקניון הסגור היחיד בסביבה שהוא משמעותי. יחד עם זאת, בשלוש השנים האחרונות הסביבה הקרובה נתנה לנו 'פייט' רציני, כמו אשדוד למשל, אבל עדיין גירון נשאר מרכזי, זמין ונוח".

הקניון החדש במרינה והמתחם במבקיעים מהווים איום מבחינתך?

"אלה שתי אלטרנטיבות שונות, שבהחלט נראות כבר באופק הקרוב. המתחם במבקיעים הוא מאוד יפה וגדול, ואין לי ספק שיהפוך למשמעותי. עדיין גירון ממוקם במרכז העיר, מאוד זמין, נגיש ונוח, והוא ישמור על הצביון שלו. במרינה מתפתחת אלטרנטיבת בילוי, פחות מסחר וקמעונאות, וזה גם נהדר, כי הגיע הזמן שיהיו לתושבים כאן אופציות בילוי. אני יכול להגיד באופן ודאי שכל מה שמתפתח ומהווה תחרות הוא מבורך. תחרות היא דבר חיובי ומטבעה פועלת לטובת הצרכן. אנחנו נשמור על המעמד שלנו".

איך עושים את זה?

"קשובים לצרכן ודואגים לצרכים שלו ולחוויית הקנייה שלו. אנחנו עושים הכול על מנת לפנות לכולם ולהביא לכאן חנויות עוגן, כאלה שעד היום התושבים נסעו בשבילן מחוץ לעיר. במקביל אנחנו מארגנים המון פעילויות ומשתדלים ליצור עניין כל הזמן. עבדנו קשה לקראת החופש הגדול על מנת להביא לתושבים את מה שהם זקוקים לו. לשמחתי, החל מסוף החודש ועד סוף אוגוסט כל הקומה השנייה תהפוך לממלכת ילדים. יהיו בה פעילויות מהשעה ארבע ועד שבע בערב, ואחת לשבוע תהיה גם הופעה של כוכב ילדים מוביל. השבוע היה כאן רוי בוי, וזה היה פשוט תענוג לראות את הילדים וההורים. מבחינתי קניון גירון נועד עבור התושבים, זאת נקודת המוצא שממנה אנחנו פועלים".

אריק נוימן עם ההדמיות. צילום: אורי קריספין

ואם לא די בכך, אז בחזונו רואה נוימן גם תוספת של חמש קומות נוספות, 5,000 מטרים של משרדים. "יש לנו כבר את כל האישורים הדרושים, ואנחנו יכולים לצאת לדרך. אני מניח שזה יקרה כבר בעוד כשנתיים. כעת אנחנו מתרכזים בקומת המסחר החדשה, משם נעלה עוד שלב".

אז אתה מתכנן להישאר כאן לעוד הרבה זמן?

"בהחלט כן. אין לי שום כוונה לעזוב, יש כאן עוד הרבה אתגרים ועוד המון דברים שצריכים לקרות. התמזל מזלי להגיע לכאן, וניתנה לי הזכות לגרום להם לקרות".

"המשפחה זה הדבר שהכי חשוב לי בחיים"

נוימן (48) נשוי לאיריס, נירולוגית ילדים בסורוקה, אב לשלוש בנות, שי (22), נועה (20) ושירה (13), ומתגורר בגדרות. לגירון הגיע לאחר שפרש מחיל האוויר בתום 25 שנות שירות, שבמהלכן התגורר עם משפחתו בכל הבסיסים בארץ. "זו הייתה תקופה מדהימה, לא היה לי מושג שאשאר בצבא כל כך הרבה זמן, אבל דבר גרר דבר, וכך חלפו 25 שנה", הוא מספר.

את אשקלון הוא לא הכיר, אף שחי בה עד גיל חודש עם הוריו, שמתגוררים כיום ביבנה. "לאחר שההורים שלי נישאו הם קנו דירה בשכונת עתיקות בעיר, ואני גרתי כאן עד גיל חודש, ואז עברנו לעיר אחרת", הוא מספר. "אשקלון מדהימה, יש בה אנשים חמים ומחבקים שלא פגשתי כאלה בשום מקום אחר, ואני מאוד אוהב את העיר הזאת", הוא אומר.

אל תחום הנדל"ן הקמעונאי הגיע לגמרי במקרה בעת ששהה עם משפחתו בקנדה במסגרת ההתמחות של איריס. "איריס מאוד רצתה לעשות את ההתמחות שלה בטורונטו, ואני החלטתי לקחת חל"ת של שנתיים ולצאת איתה למסע הזה, כשתכננתי למעשה להיות עקר בית בכל התקופה הזאת", הוא מספר. אך נוימן לא הספיק להיות עקר בית כמתוכנן, הוא פגש שם את המנכ"לית המקומית של קבוצת פישמן, שמחזיקה 12 קניונים בקנדה, ומשם היתר הוא היסטוריה. "לא היה לי שום מושג בתחום, והיא ביקשה שאעשה עבורם איזו עבודה שנמשכה כל השנתיים שהיינו שם. ספגתי את התחום הזה של הנדל"ן המניב, למדתי להכיר אותו ומאוד התחברתי. יחד עם זאת, גם ידעתי שכשאני חוזר לארץ אני חוזר לעוד שלוש שנים קבע בחיל האוויר", הוא מספר.

במהלך שלוש השנים הללו תכנן נוימן את מה שהוא עתיד לעשות כשישתחרר. "טיפחתי לעצמי ציפיות וניסיתי לחשוב מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול", הוא צוחק. בגיל 46, כשהשתחרר מצה"ל, עשה את כל מה שחייל משוחרר עושה, הוא שם מוצ'ילה על הגב ויצא לטיול הגדול של אחרי צבא. "שלושה חודשים טיילתי לבד בדרום אמריקה בזכות איריס שאפשרה לזה לקרות. אני ממש אשמח לעשות את זה שוב, אולי הפעם עם הבנות. קריירה זה דבר חשוב, אבל המשפחה זה הדבר שהכי חשוב לי בחיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר