"החורף זו התקופה הכי טובה לאבד כמה קילוגרמים שמקורם משומן". רגינה פיינגרש
"החורף זו התקופה הכי טובה לאבד כמה קילוגרמים שמקורם משומן". רגינה פיינגרש

האם בחורף אנו שורפים יותר קלוריות מבקיץ?

על אף הנטייה הטבעית להתכסות בפוך ולצפות בסרט עם משקה חם, עונת החורף מביאה עמה הזדמנות פז להוריד במשקל, כהנת הכושר שלנו רגינה פיינגרש עם הטור השבועי

פורסם בתאריך: 28.2.19 18:00

     

רוח החורף עוד נושבת בעורפנו ובעונה קרה זו נוצר חשק לעשות הפוגה מפעילות גופנית, להישאר בבית ולהתחמם מתחת לפוך. מה שאתם לא יודעים שאימון נכון בקור ישמור עלינו בכושר במהלך עונה זו וגם שריפת הקלוריות תהיינה גבוהה יותר מאשר בקיץ!

הקור, הגשם בחוץ, והימים הקצרים לא תורמים להרגשתנו הכללית ולכן רובנו מעדיפים לוותר על האימון, להישאר בבית ולהתפנק. אך היתרון הגדול ני
מצא בעונת החורף: זו התקופה הכי טובה לאבד כמה קילוגרמים שמקורם משומן. בקור, הגוף מעלה את רמות הורמון האדרנלין אשר גורם לפירוק מואץ של גליקוגן. מכאן, שהפעילות בקור מביאה לירידה מהירה של מאגרי הגליקוגן (הפחמימות שאכלנו) ובמקביל גורמת לעליה בשימוש בשומן כמקור אנרגיה לפעילות. הפעילות בקור אף מעלה את קצב חילוף החומרים הבסיסי שלנו גם במנוחה, כמובן שזה תלוי גם בשמירה על תפריט מאוזן!

כיוון שאנו חוששים מפעילות גופנית שמלווה בקור ורטיבות וחושפת אותנו למחלות ויראליות (יעילות מערכת החיסון פוחתת) אכתוב כיצד ניתן להתאמן נכון תחת כיפת השמיים גם בחודשים הקרים:

אימון בלבוש מתאים – מומלץ ללבוש ביגוד מנדף זיעה. (כיום יש מבחר חברות המייצרים בגדים אלו) מאפשרים את נידוף הזיעה אל מחוצה לו, או שניתן ללבוש בגד עם רוכסן/לא אטום על מנת להיפטר מעודפי חום ביעילות רבה יותר.

"שומרים על עצמנו מוכנים לקיץ". רגינה פיינגרש

שתיה מספקת – למרות שתחושת הצמא פוחתת, אנו מאבדים נוזלים גם כשקר. אמנם הפרשת הזיעה נמוכה יותר מאשר בימי הקיץ, אך החשיפה לקור מגבירה את קצב ייצור השתן. כמו כן אנו מאבדים נוזלים גם דרך מערכת הנשימה שמאיצה בפעילות גופנית מאומצת.

הכנה בטוחה – בכדי להימנע מפציעות, חשוב לבצע חימום איכותי, ארוך יותר מהרגיל וכזה שמותאם לסוג הפעילות, לא לוותר על הרפיה ומתיחות אחרי האימון.

במקרה של ימים סוערים במיוחד אפשרי לבצע את האימון תחת סביבה מקורה; אימון אירובי אפשרי בהליכון ביתי, אליפטי, אופני כושר, בחדר מדרגות, חדר כושר. אימון אנאירובי אפשרי עם משקל גוף ואביזרים גם בבית וגם בחדר כושר.

זכרו!
כדי להגיע לכושר גופני ולבניית גוף חטוב ושרירי יש צורך להתמיד ולהתמודד, חיטוב הגוף ובנייתו לוקחים זמן ולכן לא מפסיקים להתאמן בחורף ושומרים על עצמנו מוכנים לקיץ.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר