חולדה בחצר בית הספר לאמנויות
חולדה בחצר בית הספר לאמנויות

"אנחנו נשבות": מכת חולדות מטרידה את תלמידי בי"ס אמנויות

ההורים מספרים כי עשרות חולדות מתרוצצות בחצר בית הספר והכיתות והילדים מאוד מפוחדים. ההורים פנו לראש העיר שהגיע לבית הספר. "אנחנו דורשים להשבית את הלימודים", אומרים שם

פורסם בתאריך: 19.2.19 13:01

     

בית הספר לאמנויות באשקלון, נחשב לבית הספר הטוב ביותר בעיר. את זה אפשר לומר על הפן הלימודי, אבל בכל הקשור לפן התברואתי של בית הספר, הציונים שלו כנראה נמוכים מאוד.

בשבועות האחרונים מתלוננים התלמידים כי עשרות חולדות מתרוצצות בחצר בית הספר, בכיתות ובחדרי הלימוד. "יש מתקפת חולדות, זה לא 1-2 זה 40-50 חולדות, זה מפגע גדול", אומרת אמא לתלמידה בבית הספר. "לפני חודש, הילדים התחילו להתלונן שיש עכברים וחולדות. הם יוצאים בהפסקה לשחק וחולדות רצות לידם, חלקם בורחים, חלקם מספרים שהם רואים גופות של חולדות. הילדים בורחים כי זה לא 10-15 חולדות, אי אפשר להעביר ככה לימודים. מי שמכיר את בית הספר גם התלמידים עוברים בו במהלך היום מכיתה לכיתה וכל יום הילדה שלי חוזרת ואומרת לי 'היום ראיתי 2 חולדות', 'היום ראיתי 3 חולדות', 'היום ברחתי כי נכנסו חולדות לכיתת מחול'".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




האמא מספרת כי גם היא בעצמה חוותה את המטרד הזה, "אנחנו נכנסנו לפעילות שם וממש לידי עבור שלוש חולדות, אני פחדתי וצרחתי ואני משערת שלילדים זה יותר קשה".

לדברי האם, כבר זמן רב שבית הספר סובל מתשתיות לקויות והם פנו לעירייה אך שם לא מזדרזים לשפץ מאחר וכעת נבנה בית ספר חדש לאמנויות, "התחילו לשים רעל וריססו, מנסים לסגור את המחילות שמהם זה יוצא. הם טוענים שבגלל שבונים ממול אז החולדות בורחות משם אל בית הספר. אבל זה גם הזנחה של שנים בתשתיות והכל".

חולדה בחצר בית הספר לאמנויות

חולדה בחצר בית הספר לאמנויות

אמא אחרת מספרת על אירוע שהתרחש היום, "היום אחד הילדים נבהל מחולדה וברח ואז נפל ופתח את השפה שלו. ההורים באטרף וחלק מהם בדרך לקחת את הילדים ודורשים מהוועד להשבית את הלימודים וזה כנראה הולך להתרחש, כי אנחנו נשבות. הקטע הוא שההורים לקחו על עצמם את ההדברה והניקיון, במקום שבית הספר יטפל בזה. יש שם מוקד של עכברושים וחולדות שפשוט התמקמו בבית הספר, לא טיפלו בזה והם התרבו והילדים סביבם, ילדים נבהלים ולא יוצאים מהכיתות", היא מספרת.

בית הספר לאמנויות. צילום: פבל

בית הספר לאמנויות. צילום: פבל

אתמול בעקבות פניות של הורים, הגיע ראש העירייה תומר גלאם לבית הספר, "הוא מאוד כעס ממה שהוא ראה שם ודרש שיטפלו בזה מיד. אני לא חושבת שאפשר עוד לחכות, אם צריך תסגרו את בית הספר ליומיים ותרססו ותטפלו בזה כמו שצריך. זה מפגע תברואתי קשה, משרד הבריאות יכול לסגור מקום כזה בצו. יש הורים שרוצים לפנות למשרד הבריאות", אומרת אמא לתלמידה.

בסיור שקיים ראש העירייה השתתפו גם ראש מינהל חינוך, יובל זוזט; ראש מינהל תפעול, מישל ברק; מנהל יחידת ההדברה, רמי נתנאל; המנהלות, שוש בויטום ומירב בן ישי; נציגי ועד בית הספר וצוותים מקצועיים נוספים.

ראש העירייה מסייר בבית הספר לאמנויות. צילום: דוברות העירייה

בעירייה אומרים כי עוד קודם לסיור בוצעו פעולות הדברה לצמצום ומניעת התופעה כמו גיזום עצי הדקל וסגירת מרווחים במוקדים שונים במקום. מיחידת ההדברה נמסר כי נדרש שיתוף פעולה של המנהלות בבית הספר ובהתאם לכך ניתן להם דף הנחיות לפעולות בנושא.

"השקענו עשרות מיליוני שקלים בבית הספר בשנה החולפת. התקנו להם דשא סינטטי שהפך את החצר האחורית במקום למגרש כדורגל מהנה עבור התלמידים", אמר ראש העירייה. "הנחיתי לבצע את כל הנדרש על מנת למנוע את המטרד ולאפשר לילדים ללמוד בסביבה נעימה, מטופחת ונקייה. כמו כן, בסוגיות מהסוג הזה נדרשת פעילות יזומה גם מצד בית הספר. שילוב של הדברים יוביל לתוצאה המיטבית ביותר עבור כולם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר