אל תגיעו רעבים לארוחת החג! רגינה פיינגרש

כך נתאים את נעלי הספורט לפי סוג הפעילות

כל משקל גופנו מוחזק על ידי כפות הרגליים ואסור לנו לזלזל בהן ולכן כהנת הכושר שלנו רגינה פיינגרש יצאה לבדוק איזה נעליים אנו נצטרך לקנות לפי סוג הפעילות הגופנית שאנו בוחרים לעשות

פורסם בתאריך: 17.1.19 17:49

     

כפות הרגליים הן הבסיס של גופנו. אף על פי ששטח כפות רגלינו קטן יחסית, הן נושאות את כובד משקל גופנו בצורה טובה ויציבה. אחד התפקידים המרכזיים והחשובים של כף הרגל הוא: השילוב בין נשיאת משקל הגוף לאיזון שלו.

כפות הרגליים יכולות להיות הגורם ללקויי יציבה בעקבות מנח הרגל ויכול להשפיע עלינו בכאבי גב, בעיות ברכיים, רגליים, אגן, צוואר ועמוד שידרה. תפקיד נוסף לכפות הרגליים היא יכולת הגמישות במגע עם הקרקע, אם הקרקע נוקשה או חולית, אם היא מישורית או יש בה שיפועים, כפות הרגליים גמישות במצבי קפיצה, עמידה, הליכה או ריצה ובכך מרככות את מגע הגוף עם המשטח ומונעות זעזועים מיותרים. על כן חשוב להקפיד על רכישת נעליים בעלות איכות חומרים גבוהה מבלי לגרוע בנוחות אותה נרגיש בנעילתן.

"כפות הרגליים יכולות להיות הגורם ללקויי יציבה". רגינה פיינגרש

חשוב לבחור נעל בהתאם למשטח עליו נבצע את הפעילות וכמובן בהתאם לסגנון הפעילות הרצויה, אתן מספר דוגמאות:

כדורסל – כדורסלנים בדרך כלל יבחרו בנעל שהסוליה שלה שטוחה יחסית ובעלת שטח פנים רחב ונוקשה (מגבירה יציבות עם המגע בפרקט) וכן הנעל עוטפת ותומכת באזור הקרסול (שומרת בעת ביצוע תנועות חדות וזריזות).

ריצה – עיקרה של נעל הריצה היא קלות משקלה ויכולתה לבלום זעזועים. לכן צריך לתת דגש על גמישות הסוליה ומומלץ לבחור בנעל מאווררת.

 

אירובי- פעילות זו מערבת קפיצות ושינויי כיוון תנועה רבים, לכן נקפיד על בחירת נעל בעלת בלימת זעזועים טובה, שעוטפת את הקרסול ועם זאת סוליה שלה לא נוקשה מדי ולא רכה מדי.

 

בשגרה- חשוב לבדוק שיש תמיכה טובה לקשת כף הרגל ושתמנע לחצים על כרית כף הרגל והאצבעות. בחלק האחורי של הנעל צריכה להיות מעטפת קשיחה שמספקת תמיכה ואחיזה ישרה בקרקע. יש לבחור בסוליה רכה, כדי שלא תקשה על התנועתיות הטבעית של כף הרגל.

 

חשוב מאוד לזכור, שלא פחות חשוב הוא המדרס. תפקידו הוא לייצר עבורנו נוחות בדריכה, וכן לרבים מאיתנו שסובלים מקריסה פנימה/החוצה, או אלפוס/פלטפוס, יראו בפריט זה חשיבות עליונה.

הנעלים אותן אנו קונים מיוצרות לאדם הסביר ו"הממוצע" ולכן סביר מאוד שגם אנשים שלא סובלים מאחת התופעות שלעיל יעדיפו לרכוש מדרס מותאם אישית לכף הרגל .

גם כאן קיימים מבחר סוגים וחומרים מהם עשויים המדרסים ובהתאם לסוג הפעילות הרצויה ולכן מומלץ לגשת לחנות אורתופדיה שתדע להתאים את המדרס לצרכים ולמתווה כף הרגל.

 

יש לזכור כי נעליים ומדרסים אינם מוצרים שנשארים לעד, שימוש עודף בנעל שחוקה עלול להוביל לנזקים לא פחות חמורים מבחירה לא נכונה של נעל. ממוצע חייה של נעל המיועדת לפעילות ספורטיבית שגרתית הנה כ-4 חודשים, זאת גם בהתאם לכמות הפעילות ואיכות חומריה של הנעל.

כמו גם במדרס, תשומת לב לבלאי יכולה למנוע פציעות עתידיות.

 

לאימונים והכוונה חפשו אותי ברשתות החברתיות:

https://www.facebook.com/FitnessRegina/

https://www.instagram.com/regina_zuma

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר