רמי עזרן ואחת מדירות החייבים

כתב אישום: כך נוהל 'השוק האפור' של רמי עזרן מבין כותלי בית הכלא

הפרקליטות מייחסת לרמי עזרן ולמכלוף דהן עבירות חמורות של סחיטה באיומים כלפי מלווים שלא הצליחו להחזיר את ההלוואות. גם עסקי המאפיות של אשדוד מעורבות ולקינוח: עבירות מס במיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 13.7.17 18:12

     

הפרקליטות החליטה השבוע להגיש כתב אישום נגד תושבי אשקלון: רמי עזרן ומכלוף דהן. גולת הכותרת היא הפעלת 'שוק אפור' של הלוואות בסכומים המגיעים למאות אלפי שקלים כאשר נגד הלווים שלא מצליחים לעמוד בנטל התשלומים מופעלים לחצים, סחיטה, איומים ואף קנסות על איחור בתשלום. את כל זה עזרן מנהל מבית הכלא באמצעות דהן, אישתו וחיילים נוספים שנשלחים כדי להסוות את מעורבותם של השניים בעסקי ההלוואות.

כרגע הכל בגדר כתב אישום בלבד, עבירות חמורות שמייחסת הפרקליטות לכאורה לשניים ואשר עתידן להתברר בבית המשפט.

על פי כתב האישום, בעודו אסיר, ניהל עזרן מבין כותלי בית הסוהר רשת שעסקה בהלוואות בריבית במסגרת השוק האפור. עזרן עמד כאמור בראש העסק וכל החלטה עברה את אישורו. הוא חילק הוראות והנחיות לדהן ולאנשים נוספים שפעלו ברשת לצורך הענקת ההלוואות ויותר מכך לצורך גבית אגרסיבית של הכספים. עזרן קיבל דיווח שוטף מדהן: על ההלוואות שניתנו, היקף החובות של הלווים כלפיו ועמידתם בתשלומי ההחזרים.

במקרה שלווה לא היה עומד בהחזר התשלומים היה עזרן מתקשר אליו מהכלא בעצמו או באמצעות שיחת ועידה שביצעה עבורו אישתו או אחרים.

"גביית הכספים מהלווים נעשתה ע"י הנאשמים ואחרים שפעלו מטעמם, תוך הפעלת לחץ על הלווים שכלל, בין היתר, שיחות טלפון רבות אליהם ואל בני משפחתם וחבריהם וביקורים בבתיהם ובמקומות אחרים בהם הם נוהגים לשהות" נכתב בכתב האישום.

בחלק מהמקרים בהם איחרו הלווים בתשלום החזרי ההלוואה והריבית, סחטו אותם עזרן ודהן באיומים כדי שישלמו את החוב, איימו עליהם בעל פה ובהתנהגות "והטילו עליהם אימה" כך לשון כתב האישום.

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום מגולל את סיפורם של תושבי האזור אשר לוו מרשת ההלוואות של עזרן וכשלא הצליחו לעמוד בנטל התשלומים הגיעו שיחות האיומים: "לא לענות לטלפון? שוטר מתנהג ככה…תקשיב טוב יא חתיכת ילד מעאפן, אתה לא תשקיע בעתיד שלך, עד שלא תעביר לי את העתיד שלי…הבנו? אתה תסדר לי את העתיד שלי, אחרי זה תשקיע בעתיד שלך. תיתן לי את מה שהתחייבת, אחרי זה תעשה את מה שאתה רוצה".

האיומים והסחיטה הגיעו לפעמים לבני משפחתם של הלווים, פעם אחת לאימו הזקנה של אחד הלווים ופעם שניה לאחיו המובטל של לווה ועליהם הוטל להשיב את הכסף.

כך אמר עזרן לאח של לווה, שאמר לו שהוא מקווה שיצליח לעזור לאחיו: "אתה לא תעזור, אתה חייב, תכניס את זה למוח שלך, אתה לא עוזר אתה חייב… תקשיב לי טוב, אני ינסה לעזור לך, אתה תמצא עבודה, אתה תקום ותלך ללשכת עבודה ותלך לאזור התעשייה כי אני ב – 20 לחודש רוצה את שלי… תקשיב לי טוב ח', אני עכשיו עוד מדבר איתך נורמלי, תקשיב לי ותקשיב לי טוב, אתה תסדר לי את שלי… תשתוק, תשתוק אל תענה, שוטר מתנהג איך שאתה מתנהג, שוטר … הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות…תתעורר על עצמך ח', לא יתנו לך עוד פעם את הקרדיט הזאתי." האח עבד מספר ימים במאפייה על מנת לשלם את החוב, אך עזב את העבודה ולא המשיך להעביר כספים לנאשמים.

במקרה נוסף דלת ביתו של לווה מקרית מלאכי שלא הצליח לעמוד בתשלומים הוצתה. לחצר ביתו של לווה מאשדוד נזרק רימון הלם. רמיזות עבות למה שיקרה אם לא יוחזר החוב במהרה. ומיד נמשכים האיומים "יא בן זונה, אח… אתה תקלל ת'יום הזה, אני פריסה כזאתי לא עושה הלאה… במה אני יכול לעזור? אני יכול לעזור חמש שבועות, אלף שקל כל שבוע, בזה אני יכול לעזור… אמרתי לך, תזכור מה רמי אמר לך, אם אתה לא מכיר אותי כל כך טוב, אם היית מכיר אותי כל כך טוב לא היית מתנהג איך שאתה מתנהג, אבל תזכור מה רמי אמר לך, אני לא ישכח לך את כל מה שעשית לי… אני, תקשיב לי, יא חתיכת נערת ליווי, על מה שניתקת את הטלפון אני לא עוזר לך, אין לעזור לך, אין מתנות, עזרתי לך חמש פעמים שיחקת לי אותה, יא חתיכת נערת ליווי ביי ביי ביי… אח, את החארטות שלך יאמניאק אכלתי אותם מזמן, נולדתי בלילה לא אתמול. לא אתמול נולדתי, את החארטות שאתה עושה היום שכחתי אותם… קודם כל, לך תארגן מה שאתה יכול אחרי זה נדבר… אם זה כל שבוע כמו שאתה אומר, זה קודם כל לא שמונה פעמים, זה עשר פעמים… תארגן אלף ותעשה עוד שמונה פעמים. יאללה".

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

ביצוע מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום מוסיף וכולל בתוכו מעורבות של עזרן בעסקי המאפיות באשדוד. עזרן שסייע בעבר לבעל רשת מאפיות באשדוד להחלץ ממחלוקת כספית עם אחר, החל לאחר תקופה לבקש מבעל המאפיות עזרה כספית. בהמשך זה היה גביית תשלום כספי של אלפי שקלים מידי חודש ובהמשך זה עלה לעשרות אלפי שקלים בחודש, כאשר בעל רשת המאפיות חושש שאם יסרב יבולע לו.

בהמשך לוחץ עזרן מבעל המאפיות להכניס אותו כשותף בעסק. האחרון סרב וסרב עד שחששו מפני עזרן גבר עליו והוא ניאות לפתוח חברה חדשה שבאמצעותה ינוהלו עסקי המאפיות. הרבה כסף זרם שם. משיכת מאות חצי מיליון שקלים לצורך קניית דירה על שם אישתו של עזרן. בהמשך השניים קנו מאפייה במודיעין במאות אלפי שקלים ולאחר מכן ביקש עזרן משותפו להעביר את המאפיה לבעלות אחיו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כמה חודשים לאחר מכן נקלע השותף לקשיים כלכליים ומשיכת הכספים מחשבון המאפיות כבר לא היה קל. הוא נאלץ להפחית את גובה התשלומים שהעביר מידי חודש לעזרן.

בתגובה לכך התקשר אליו עזרן מהכלא מספר רב של פעמים ואיים שיפגע בעסקיו, שיפגע בו ובבני משפחתו אם הוא לא ימשיך להזרים לו כספים.
"באחת משיחות האיום פירט הנאשם באזני שותפו את שמות ילדיו ואיים עליו שירצח אותם וישים אותם בבית הקברות, ואח"כ ירצח גם אותו וישים את גופתו על יד גופות ילדיו" ציטוט מכתב האישום.

מאוחר יותר ביקש עזרן שיגיע לבקר אותו בכלא "במהלך הביקור הניח הנאשם את ידו על גרונו ואיים על השותף באומרו שאם הזכוכית לא הייתה מפרידה ביניהם – הוא היה מוציא לו את הגרוגרת".

סעיף האישום האחרון מייחס לעזרן ולדהן עבירות מס: "לא הוציאו חשבוניות מס, לא ניהלו ספרי חשבונות, ולא הגיש דוחות שנתיים למס הכנסה. נתנו הלוואות בהיקף של לפחות 1,729,600 ש"ח וקיבלו החזר של הלוואות אלו במזומן יחד עם ריבית אשר הצטברה לסך 1,051,320 ש"ח".
בית המשפט כאמור יחל בקרוב לדון בכתב האישום החמור.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר