מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)
מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

חתונה קתולית: מכללת אשקלון והעיר אשקלון

המכללה האקדמית העירונית נושאת בגאווה את השם "אשקלון" למרות הסערות והאירועים השליליים שנקשרו מדי פעם לעיר במשך השנים. הספינה האקדמית תמשיך לשוט במימי אשקלון, ויפה טבג’ה סומכת על רב החובל החדש תומר גלאם שישמור על יציבות ארוכת שנים

פורסם בתאריך: 7.12.18 14:02

     

יפה טבגה ותומר גלאם. צילום: אושר שילוק

אכתוב משל שיסביר את תוכן הכותרת: מסופר על ספינה גדולה, יפיפייה וזוהרת, שנמצאת על ים מתעתע, לעיתים הים סוער, ולעיתים הים רגוע, ולפעמים הוא לא רגוע ולא סוער רק יציב. בערך כמו בכל ים שנמצא על יבשת.

אך הים הזה מיוחד ושונה מהים במערב ובמזרח ובצפון. בניגוד לאחרים, הים הזה מתקשה להצליח להזמין אליו קהל.

למרות כל המאמצים הגדולים לקשט את הים עם אורות וניצוצות, הסערות של הים גדולות יותר מהרוגע והיציבות שהוא ידע להעניק.

התפיסה עליו הייתה מעוותת במיליון הבניות חברתיות של סטראוטיפים. אז הספינה נשארה על הים היפה ותלויה למורת רוחו של הים.

ספינה בים. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב – INGIMAGE

היו הרבה מהקהל שהתבססו על אותם סטראוטיפים, והחליטו לא להגיע לים. והרבה אחרים שהחליטו כן להגיע התאהבו והשתקעו באזור, הכותבת היא אחת מהם.

לצערם של המלחים, לא משנה מה הספינה תעשה, היא תלויה למורת רוחו של הים ורב החובל. כשתדמיתו של הים טובה, באים אנשים, כשתדמיתו לא טובה, הספינה מבודדת, ולרוב תדמיתו של הים לא טובה. לכן הספינה צריכה להגיע לחוף מבטחים.

כמו שהבנתם, הספינה זו המכללה שקרויה על שם העיר בכבוד רב, והים הסוער זה העיר אשקלון.

מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

אין זה סוד שהעיר אשקלון עברה סערות רבות בשנים האחרונות, והגענו לכלי התקשורת הארציים בעל כורחנו עם תדמית ותווית שלילית, שכלל אינן מאפיינות את הפסיפס והמרקם האנושי המדהים שיש לנו. מגיעות לאשקלון כותרות טובות, מגיע לתושבים לנשום אויר פסגות – של גאוות יחידה, כמו שאנחנו יודעים לעשות.

כל סערה שעוברת העיר אנחנו במכללה האקדמית אשקלון מרגישים היטב, ולעולם לא סגרנו את החלונות בפני האורות היפים שאנחנו מכירים מהים. המכללה קרויה על שם העיר מתוך בחירה מודעת, אנחנו גאים באשקלון, והחתונה בינינו היא עוצמתית. כל סמל לגאווה הוא משותף, וכל סמל לכישלון הוא משותף, וזה בלי ענן של מחשבה לגירושים.

באקדמיית ספיר לדוגמה, שהייתה קרויה בשם "מכללת הנגב הצפוני", שינו את השם לספיר. הם התגרשו בהוויה, אבל הילד אותו ילד – הנגב!


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אני סומכת על רב החובל הנכנס ראש העיר מר תומר גלאם שיביא אותנו ליציבות ארוכת שנים, שיפזר אורות מהים על כלת העיר המכללה האקדמית אשקלון בירת האקדמיה בדרום, שהסטודנטים יהיו מהקהל שבחר להשתקע באזור ולהתאהב – כי הים פתח להם שתי ידיים לחיבוק.

מכללת אשקלון. צילום: יח"צ

ולתושבים המדהימים והחמים בעיר מגיעה שלווה. התחושה שלי אומרת שעם הים גם הספינה תהפוך לריביירה של האקדמיה בישראל, ומכאן תצא הבשורה בזכות שילוב ידיים חזק מתמיד.

הכותבת היא יו”ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר