עיריית אשקלון
עיריית אשקלון

השביתה הכללית בוטלה: העירייה תעבוד כרגיל

נמנעה השביתה במשק: ההסתדרות והממשלה הגיעו להסכמות על הגברת הבטיחות בעבודה

פורסם בתאריך: 6.11.18 22:26

     

לאחר משא ומתן אינטנסיבי הגיעו הערב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, להסכמות המסדירות את נושא הבטיחות במקומות העבודה ובענף הבנייה בפרט.

השר חיים כץ, השר משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: ההסתדרות

בעקבות כך הוחלט על ביטול השביתה הכללית במשק ובכך גם בעיריית אשקלון. גני הילדים יעבדו כרגיל וגם מערך פינוי האשפה והתברואה יעבדו.

בין ההסכמות: הפיכת התקן האירופאי לפיגומים למחייב, הטמעת החובה לשימוש ברשתות מגן בעת עבודה בגובה, הגדלה משמעותית במאות אחוזים של תקני המפקחים במינהל הבטיחות בעבודה, הסדרת תחום המנופים, תיקון חקיקה שיאפשר לרשם הקבלנים במשרד השיכון לשלול רישיונות קבלן עקב הפרות בטיחות, הכנסת מפרט בטיחות למכרזי החשב הכללי, הכנסת עוזרי בטיחות לאתרי הבנייה ועוד.

"מדובר בדבר הנכון והמוסרי שהיה צריך להיעשות כבר מזמן", אמר ניסנקורן לאחר ביטול השביתה. "אני מברך על כך שבסופו של דבר המדינה הכירה בחובתה ובאחריותה להסדיר את הנושא. בזכות המאבק הצלחנו להביא פתרונות אמיתיים לשיפור הבטיחות בעבודה ובענף הבנייה בפרט, וזאת ללא יום אחד של שביתה במשק. ההסכמות הן רק תחילת התהליך בדרך לשינוי המציאות אך כבר עתה ברור לכולם כי המהלך ההיסטורי יחסוך תאונות קטלניות רבות בעבודה וימנע היפגעות ומוות של עשרות עובדים מדי שנה. יודגש כי לאחריות הרבה שנלווית לשמירת הבטיחות בענף הבנייה, שותפים גם הקבלנים והעובדים שממלאים תפקיד מרכזי בהקפדה על סטנדרט הבטיחות הנדרש. בתור נושאת דגל המאבק, ההסתדרות מחויבת להמשיך וללוות את הצדדים עד שיושלם יישומן המלא של ההסכמות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר