הקהל המנצח במשחק הראשון של סדרת חצי הגמר

אליצור איתו ניצלה מירידה אבל תצטרך לחכות

הקבוצה אמנם ניצלה מירידה לאחר שהצליחה לעבור בבקרה התקציבית, אלא ששביתת מינהלת הליגה תביא לדחייה בפתיחת הליגה. ואיזה נזק גרמה ההחלקה על הקרח בהיכל הספורט?

פורסם בתאריך: 19.10.18 09:59

     

אחרי שהתגברה על מכשול גדול והצליחה לעבור בבקרה התקציבית, אליצור איתו אשקלון אמורה לפתוח את העונה בשבוע הבא במשחק חוץ מול מכבי יבנה. אלא שנכון להיום (ד’) סיכוי גבוה ביותר שהליגה הלאומית כלל לא תצא לדרך כמתוכנן ותידחה לפחות בשבוע נוסף.

יתרה מכך, הרי שהמועד המקורי לפתיחת הליגה היה בכלל ב-9 באוקטובר, אך כבר אז החליטה מינהלת הליגה להשבית את פתיחת הליגה הלאומית בהסכמת הקבוצות. כלל הקבוצות, מלבד מכבי חיפה, אף הודיעו לאיגוד הכדורסל כי אין בכוונתן להשתתף במפעל גביע המדינה, וכמענה קיבלו הודעה חוזרת כי האיגוד החליט להשעותן מהמפעל.

אליצור אשקלון. צילום: פבל

כזכור, בעונה שעברה הובטח למינהלת הליגה על ידי איגוד הכדורסל כי כבר העונה תהיינה שתי עולות לליגת העל, אשר תורחב ל-14 קבוצות. בפועל ההבטחה כלל לא מומשה, וליגת העל נותרה בעינה, למורת רוחן של המינהלת וקבוצות הליגה הלאומית.

מצד האיגוד הוסבר כי הגדלת ליגת העל תצא אל הפועל בעונת 2021/20 וכי כבר בעונת המשחקים הבאה יהיו שתי קבוצות שיעלו ליגה, אך הדבר לא סיפק את הגורמים השונים שמצרים, לטענתם, על הבטחת השווא שקיבלו מהאיגוד. נוסף לכך, הרי שבניגוד לענף הכדורגל, הליגה הלאומית איננה מתוקצבת על ידי אף גורם, ואם בליגת העל כל קבוצה מקבלת כ-2.5 מיליון שקלים, הרי שבלאומית הקבוצות לא מקבלות ולו אגורה שחוקה.

המאבק של המינהלת ושל קבוצות הלאומית החריף בשבוע האחרון, דבר שהוביל לתסיסה ואף רצון להמשיך בהשבתת הליגה, ולפיכך רוב הסיכויים שעונת הכדורסל לא תיפתח גם בשבוע הקרוב.

אחלקרח לא אחלה

בלי קשר לכך, הרי שייתכן שאותה דחייה עשויה דווקא לשחק לידיה של קבוצת הכדורסל האשקלונית, בעיקר כיוון שלפחות כרגע הפרקט בהיכל הספורט העירוני כלל לא ראוי לשימוש. אליצור לא העבירה בהיכל ולו אימון אחד מאז פתחה את אימוניה, זאת בשל פעילות החלקת הקרח שהתקיימה באולם.

לאחר פירוק הפעילות, הובחן כי בפרקט קיימים נזקים וכי המשטח נהרס. במועדון האשקלוני לא אהבו את העניין, אך מספרים כי כבר בימים הקרובים תיקון הפרקט יושלם, והם יוכלו להתחיל להתאמן ולשחק בהיכל בתום השביתה.

היכל הספורט באשקלון. צילום: בן עזיזי

באיגוד הכדורסל הודיעו כי הם מצרים על החלטת קבוצות הליגה הלאומית שלא להופיע למשחקים, “וזאת אחרי שהנהלת האיגוד כבר קיבלה החלטה פה אחד, על הגדלת ליגת העל ל-14 קבוצות החל מעונת 2021/2020 ושכבר בסיום עונת המשחקים הבאה יעלו לליגת העל לפחות שתי קבוצות. ההחלטה שלא להופיע למשחקים פוגעת בראש ובראשונה בקהל אוהדי הכדורסל ובנוער שרצה לראות את משחקי הליגה הלאומית והגביע”.

ממינהלת הליגה הלאומית נמסר בתגובה: “מה שאיגוד הכדורסל עושה הוא בבחינת ‘הרצחת וגם ירשת’. אם אתם רוצים לחסל את השחקן הישראלי – פשוט תגידו”.

מתגובת המינהלת ניתן להבין את הזעם הרב ששרוי, בעיקר כיוון שהליגה הלאומית מורכבת כמעט כולה משחקנים ישראלים, ששנה נוספת לא יקבלו במה ואת האפשרות לעלות לליגה הבכירה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר